אלעד רזניק: מלארה אל קאסם עד קלע שלמה…

[בתמונה: לטפס על עץ אחד גבוה מידי... פרשת לארה אל קאסם ו'קלע שלמה'... זו תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי suetot לאתר Pixabay]

עץ אחד גבוה מדי... למה טיפסה המדינה על עץ כ"כ גבוה בפרשת לארה אל-קאסם?

הסיפור הוא חברת קלע שלמה, שנרשמה כחברה לתועלת הציבור בסוף שנת 2016. הסבירו, שהשם מהווה שילוב שבין שילוב שבין הכוח (קלע) למוח (המלך שלמה, החכם באדם)...

האיש שמאחורי קלע שלמה הוא יוסי קופרווסר - ראש חטיבת המחקר לשעבר באגף המודיעין. את מניות החברה מחזיקים בנוסף לקופרווסר תשעה אנשים : דורי גולד, עמוס ידלין, רון פרושאור, יעקב עמידרור, אייזן מריים רות , לייקין אבני מיכה, דנוך אהוד, סולומון שמואל הלוי, בלשה שגיא ושמחה בונם

החבר'ה קיבלו מהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן 128 מיליון ש"ח בלי מכרז, להקמת מערכת למלחמה ב- BDS. מרכז המערכת היא תוכנה דומה ל- XKS הזכורה לטוב מימיו של סנאודון ב NSA (הפעילות הפונקציונלית שלה דומה אם כי הרבה יותר מצומצמת). בצדה, מערכת משומנת של לוביזם אמריקאי טיפוסי. 

מצומצמת או לא, היא אוספת מידע על אנשים ללא ביקורת; ללא דיון ציבורי; ללא מכרז; וללא גיבוי חוקי כלשהו. אין חוק שמגדיר את פעילות קלע שלמה כנותן שרות של המשרד לנושאים אסטרטגים. בסופו של דבר, לא מדובר בגוף בטחוני, אלא בסה"כ בעוד גוף פוליטי. 

[בתמונה: שלמה המלך - החכם באדם... הפוליטיקאים שלנו חכמים, כנראה, קצת פחות... ציורי תנ"ך/ שלמה המלך בונה מקדש/ציירה: אהובה קליין (c)]

המלחמה ב BDS היא פרויקט הדגל של המשרד המיותר לנושאים אסטרטגים 

וקלע שלמה היא אבן היסוד בפרויקט הדגל. 

כשאנשים חשובים כקופרווסר, ידלין, עמידרור, גולד ופרושאור ומעלים מערכת על עץ, קשה מאוד להוריד את ה'פילים'' שטיפסו עד למעלה. 

לארה אל-קאסם הייתה המבחן הגדול הראשון של המערכת והיא כשלה בו. 

אה, מכירים עיתונאים? החבר'ה הטובים המוזכרים מעלה, מופיעים תדיר באולפני החדשות כפרשנים לעניינים שונים. תשכנעו אותם להתחיל לשאול את החבור'ה הנכבדה על קלע שלמה...

One thought on “אלעד רזניק: מלארה אל קאסם עד קלע שלמה…

  1. לידיעתך, באוקטובר 2015 החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להטיל על המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה את האחריות העליונה לפעול כנגד מסע הדה-לגיטימציה למדינת ישראל וכנגד תנועת החרמות, ה- BDS.
    החלטה זו התקבלה לאחר ריבוי עדויות, מקרים ונתונים על קיומה של מערכה מתואמת בקרב גופים וארגונים, לשלילת הלגיטימציה של ישראל כבית לעם היהודי, באמצעות קריאה לחרם, משיכת השקעות וסנקציות. מערכה זו כוללת מהלכים ופעולות כנגד ישראל בהיבטי כלכלה, אקדמיה, תרבות, ובהיבט התודעתי באשר למיצובה הלגיטימי של ישראל כבית לאומי לעם היהודי.

    המשרד פועל כגורם הממשלתי המוביל לכלל המשרדים והגופים הממשלתיים הרלוונטיים ועומד בקשר עם ארגונים הנאבקים למען ישראל במערכה זו.
    במסגרת זו הוקם במשרד כוח משימה לאומי הנקרא המערכה כנגד הדה לגיטימציה (להלן:"המערכה").

    תחומי אחריות של המשרד
    הובלת המערכה כנגד תופעת הדה לגיטימציה והחרמות נגד ישראל.
    גיבוש, תכלול ותיאום המאמצים הממשלתיים לטיפול בתופעה על כלל היבטיה. לרבות בהיבטי הסברה, תודעה, פעילות אקדמית כלכלית ותרבותית ומשפטית. מנחה מקצועי למשרדי הממשלה בכל הנוגע לפעילותם בנושאי המערכה, לרבות בעת ביצוע פעילויות וקיום אירועים בארץ ובעולם, תוך תגבור פעולת גורמים אזרחיים הפועלים בתחום.

    גיבוש תמונת מצב עדכנית שוטפת וריכוז עבודת המטה הממשלתית לבניית תשתית הידע בתחום המערכה והנגשתה לגורמים הרלוונטיים.

    ייצוג עמדת הממשלה בכל הנוגע למערכה מול ארגונים חוץ ממשלתיים בארץ ובעולם, ולפעול בשיתוף פעולה עימם לקידום יעדי המערכה ותכנית העבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *