אלעד רזניק: האימפריה מכה חזרה

[בתמונה: מערכת טילי S 300 במצעד בכיכר האדומה. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Kremlin.ru קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

בשבוע האחרון מתנהלת רכבת אווירית וימית בין רוסיה לסוריה. הרכבת כללה מספר מטסים של IL 76 ו AN - 124 רוסים, מספר מטסים של IL76 ו- B747 איראנים, וספינה אחת לפחות. סה"כ משקל פוטנציאלי שהועבר באוויר רק באמצעות המטוסים הרוסים בין 1000 ל 1200 טון. 

בנוסף, עגנה אתמול בטרטוס ה Ro-Ro Sparta III שנחכרה ע"י ממשלת רוסיה. הספרטא III יצאה מנובורוסיסק לחופי הים השחור. המשקל המירבי שהספרטא III יכולה לשאת הוא 9490 טון. 

הסתכלות קצרה על המשקלים מראה שפוטין מעביר הרבה יותר מסוללת S300 אחת לסוריה. כמה סוללות יעביר פוטין? שאלה טובה. מהתבוננות בעין בלתי מזויינת נראה שהחבר וולדימיר מעביר יותר מסוללה אחת שתוצב ב"רוסיה הקטנה". 

בצבא הרוסי סוללת S300 כוללת שלוש משאיות עם טילים. גדוד מורכב משלוש סוללות. חטיבה מורכבת מבין שניים לשלושה גדודים. העסקת שנחתמה ב- 2013 כוללת 2 חטיבות של 2 גדודים כל אחת. להערכתי, הרוסים יעבירו משמעותית יותר ובסך הכל בין 3 לחמש 5 חטיבות הגנה אווירית. 

מה יקרה אחרי שכל הכבודה הזאת תיפרס במקומה? 

  • הסורים יודיעו על סיומה של מלחמת האזרחים ופתיחת שיחות עם הממשלה האוטונומית הכורדית בג'נבה. 
  • הרוסים יודיעו על פריסת הכבודה במסגרת צבא סוריה עם חונכים רוסיים, ויבקשו יפה (או קצת פחות יפה) מכל שכנותיה של סוריה, שלא להפר את ריבונותה של המדינה המשתקמת.

מה תקבל ישראל בתמורה?

  • אשרור מחודש של הסכם הפרדת הכוחות מ- 1974, מרחב דרומי נקי יחסית מאיראנים, אבל הרבה איראנים שמתבוססים צפונה מדמשק. 
  • זמן השקט דרומה מדמשק יהיה מוגבל. 

פוטין, החבר הכי טוב של נתניהו, החליט לשנות את טיב מערכת היחסים!

[תמונתו של ולדימיר פוטין היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי 6964520 לאתר Pixabay]

מלבד זאת, אני סבור שיש להרוס את קרתגו ושלפני זה כדאי להחזיר את הדוב למערה. איליושין 20 הוא צעד ראשון יפה, אבל לא מספיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *