פנחס יחזקאלי: במשטרה, יש גמלאים ויש גמלאים…

[כרזת מחאה בפייסבוק, מעשה ידיו של עו"ד פנחס פישלר, על העשייה הפוליטית של מועדון הניצבים והמפכ"לים]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כשדיכאה ממשלת ישראל ביד ברזל את ועד השוטרים בשלהי 1979, היא נקטה במספר צעדים למנוע את הישנותו. אחד המתוחכמים והאפקטיביים מביניהם היה לאפשר הפרש דרמטי בין משכורות השוטרים למשכורות הקצינים הבכירים...

את התוצאה אפשר לראות היטב, בהבדל הדרמטי שבין שביתת הרעב של הגמלאים השוטרים; לבחישה בפוליטיקה של הקרקס הקרוי 'מועדון הניצבים והמפכ"לים'.

 

[ניצבים ומפכ"לים אוהבים שוטרים-גמלאים? מסתבר שלא כל כך... התמונה, מתוך דף הפייסבוק של שרה הראל]

'מועדון האבודים' הזה:

  • שחיבקו את מועמדותו של רוני אלשיך, ושלכן, אחראים גם הם לשפל הנוכחי באמון הציבור כלפי המשטרה...
  • שבניגוד לשוטרים-גמלאים רבים, כבר שנים רבות, לא צריכים לספור, מה נשאר להם בארנק...

אנשי ה'מועדון' הזה, לא מצאו זמן לנסוע לחיפה, לבקר במחאת הגמלאים, וללחוץ את ידו של גמלאי אחרגיל רוטר (ראו תמונה למטה) השובת רעב - הרחק מביתו של שר האוצר, משום שהורחק משם על ידי המשטרה - בתביעה לקיים את שפסקו שתי הערכאות של בית הדין לעבודה...

[בתמונה: שוטר גמלאי גיל רוטר - ניצבים ומפכ"לים גמלאים יקרים, למה לא תיסעו לחיפה ללחוץ את ידו של גיל, ששובת רעב, שעניינו - ועניין השוטרים והסוהרים הגמלאים - מגובה בשתי פסיקות בית משפט? ובמחשבה שנייה, למה תיסעו בעצם? מתי היה אכפת לכם באמת מהשוטרים הפשוטים? תוספת במשכורת אתם הרי לא כל כך צריכים... מקור התמונה: דף הפייסבוק של גיל רוטר]

אבל, היה להם זמן בשפע לעשות שימוש בשם המועדון הזה - שעושה שימוש, דרך קבע, בתשתיות משטרתיות ומזוהה איתה - כדי לבחוש בפוליטיקה, להמשיך את הקו של רוני אלשיך ולהעמיק את מעורבות המשטרה בפוליטיקה, דרך החתימה על עצומת חוק הלאום.

[אושרה אסף שואלת... בצדק!]

בתקופה שבה רוני אלשיך הפך את משטרת ישראל לגורם של ממש במשחק הפוליטי, היא הייתה חסרה רק את המוקש הזה, כדי לאבד את שארית הלגיטימציה שעוד נותרה לה. ואם עוד לא צחקתם/בכיתם מספיק, הם מדירים את רגליהם משם בטענה, שמדובר בהפגנה פוליטית, כאילו לא הספיקו שתי ערכאות בתי משפט שפסקו למען השוטרים הגמלאים, וכאילו העצומה נגד חוק הלאום איננה קשורה לפוליטיקה כלל...

וכדאי גם להגיד מילה על התרבות המשטרתית שנשארה עמוק בתודעת בחורינו הטובים הללו: איך מארגנים עצומה במינימום התנגדות? שולחים בווטצאפ. מי שלא ראה והגיב תוך שעה חתום... ה'ריח' הזה מוכר למשהו משנות שירותו הארוכות במשטרת ישראל?

הנה פרסומו של כתב גלי צה"ל בסוגיה זו, מיכאל האוזר טוב:

בהיעדר מפקדים-מנהיגים להזדהות איתם, ההזדהות שלי בפרשה זו שייכת לשלומי תמם, שהפליא לכתוב בפייסבוק ב- 31 ביולי 2018 (אז נכון. גם לו יש זהות פוליטית, אבל המשטרה בשנים האחרונות הרי טובעת בפוליטיקה, והכל פוליטי...):

"פורום הניצבים והמפכ"לים, הוכחתם היום שכולכם פוליטיקאים רודפי פרסום! נגד חוק הלאום ידעתם לצאת בחריפות. במאבק נגד הגזל של השוטרים, הסוהרים והגמלאים הנמשך 12 שנה אתם לא יודעים לקחת חלק. הכל ברור המאבק לא נוגע אליכם, הרי לכולכם משכורות ופנסיות גבוהות. את ערך הרעות, הדאגה לשוטרים ולגמלאים איתם שרתתם או עליהם פיקדתם שכחתם מזמן או מסתבר שאפילו לא הכרתם.

ניצבים ומפכ"לים יקרים אני מתבייש בכם, מתבייש שהייתם מפקדי! מתבייש שהובלתם את משטרת ישראל.
היום השוטרים הגמלאים והסוהרים מאוכזבים ומתביישים בכם!"

האמת, גם אני מתבייש!

ולסיום: קצת כרזות מחאה שעוררה הפרשה הזו

  • היוצר: עו"ד פנחס פישלר:

  • עו"ד פנחס פישלר מנצל את השקת תכניות קופיקו על ידי המשטרה, לבנות מותג חדש...

.

 

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *