יאיר רגב: הסרטון של ענבל אור

[בתמונה: ענבל אור. צילום מסך מכתבת ערוץ 2]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

בשעות האחרונות מופץ ברשת האינטרנט ובווטצאפ סרטון עירום חושפני של ענבל אור. באתר ticketsi נכתב כי הסרטון הוא חלק משידור LIVE שביצעה ענבל אור בפייסבוק, תוך כדי שאנשים צופים בה בצפייה ישירה שהיא חושפת איברים אינטימיים ומבצעת אקטים מיניים מול עיני כולם.

סרטון העירום של ענבל אור מופץ מוואטסאפ אל וואטסאפ דרך קבוצות, פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ’ט. חשוב להדגיש שהפצת הסרטון והעברתו היא עבירה פלילית של הטרדה מינית. לפיכך, אסור להפיץ ולפרסם את הסרטון!

חוק למניעת הטרדה מינית: סעיף (5א) פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום... זו עבירה של הטרדה מינית והמטריד מינית אדם כאמור בסעיף (5א), דינו כדין הפוגע במזיד בפרטיות זולתו כאמור בסעיף 5 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (5 שנים).

להדגיש, גם כאשר המצולמת נתנה הסכמה לצילום, אין וודאות כי הסכימה גם להפצת הסרטון ברבים !!!. העברת הסרט, התצלום או ההקלטה המינית לאדם אחד נוסף בלבד (למשל באמצעות שליחה בדואר אלקטרוני, בתוכנה להעברת מסרים מיידים במחשב או בטלפון הסלולרי כמו מסנג'ר או ווטסאפ); ואותו אדם עלול גם הוא להעביר את הסרט, התצלום או ההקלטה הלאה לאנשים נוספים (בעצמו או בדרך של העברה ב"שרשרת" מאדם לאדם), גם ההעברה כזו עלולה להוות "פרסום", ככל שהמעביר היה מודע או עצם את עיניו מלדעת שיש הסתברות ממשית לכך שמקבל הפרסום עלול להפיצו הלאה לאנשים נוספים.

ניתן לראות במעביר כמי שאחראי, למעשה, להעברת הפרסום הלאה לקבוצת אנשים, ולא רק לאדם שאליו העביר את הפרסום המיני באופן ישיר.

הפצת תוכן מיני ברבים, ללא הסכמת המצולם, הפכה, בשנים האחרונות, ל"מכת מדינה". כאמור, גם כאשר המעביר הוא רק חולייה בשרשרת ההפצה חקירה משטרתית עלולה להתמקד, בין היתר, ביסוד הנפשי של המעביר כלפי נסיבות הפרסום - האם המעביר ידע, עצם את עינו, או צפה את האפשרות שהפרסום המיני יופץ מאחד לאחר ומאחר לאנשים נוספים... לא משנה האם ידוע מי המפיץ הראשוני, כל מי שהיה בשרשרת עלול לעבור עבירה...

בקיצור, אסור להפיץ ולפרסם את הסרטון, כאשר אין ודאות שהאדם המצולם או המוקלט, נתן במפורש את הסכמתו לפרסום!

   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *