רועי צזנה: הבינה המלאכותית של גוגל

[זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

גוגל חשפה בכנס הגדול האחרון שלה את העתיד: בינה מלאכותית שיודעת לתקשר עם בני-אדם ברמה גבוהה עד כדי-כך, שהיא יכולה לדבר עם אדם בטלפון מבלי שיחשוד שמדובר במחשב בקו השני.

במהלך האירוע, הראה מנכ"ל גוגל כיצד יכולה הבינה המלאכותית להתקשר למספרה ולדבר עם הפקידה כדי לקבוע תור. הבינה המלאכותית ניהלה שיחה קלילה וזורמת עם הפקידה, כחכחה בהסכמה מפעם לפעם, והובילה את כל האינטראקציה עד לתוצאה הרצויה: קביעת התור במספרה.

זה מדהים, ללא ספק. אנחנו רואים כאן את הכניסה לעתיד חדש, שסופרי מדע בדיוני כמו אליסטר ריינולדס וגרג איגן כתבו עליו רבות, ובו בינות מלאכותיות מסוגלות לתקשר איתנו כאילו היו אנושיות. לא רחוק היום בו אוכל לבקש מהעוזר האישי שלי להזמין לי תור במסעדה, לשלוח הביתה פרחים לאשתי, וגם לכתוב לה מכתב אהבה שייראה בדיוק כאילו אני כתבתי אותו – והוא יעשה כל זאת באופן מושלם, תוך שהוא מדבר עם נציגי השירות האנושיים לפי הצורך.

[זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

אבל זה יהיה רק השינוי הראשוני. השינוי הגדול יותר יגיע כשבתי-העסק עצמם יבינו שאינם צריכים עוד להעסיק פקידים אנושיים, וניתן להעביר את עבודתם לידי המחשבים. אחרי הכל, מחשב שיכול לנהל שיחה עם פקיד אנושי, יוכל בוודאי להחליף גם את מקומו של הפקיד עצמו בהצלחה לא-מבוטלת. וכך ייעלמו רוב נציגי השירות האנושיים מן התמונה.

אבל שוב, למה לעצור כאן? נציגי השירות האנושיים הם רק חוליה בשרשרת שנועדה לעשות סטנדרטיזציה של המידע. כאשר אנשים מתקשרים לעשות שינוי בהזמנותיהם, לקבוע תור או לקבוע פגישה, הבעיה העיקרית עד היום הייתה שהם עושים שימוש בדפוסי דיבור חופשיים. זו הסיבה שהיינו צריכים שאנשים ידברו עם אנשים – כי מכונות לא היו יכולות להפיק מידע שימושי וברור מהשיחה האנושית. אלא שכאשר המכונות יוכלו להבין את דפוסי הדיבור האנושיים ולהפיק מהם רק את המידע החשוב, הן גם יוכלו להעביר בעצמן את המידע לארגון ולסדר אותו באופן מדויק וברור. במידה רבה זוהי עבודתם של רואי החשבון, אגב, והנה לכם סיבה נוספת שמקצוע זה ייעלם ברובו מן העולם בעשורים הקרובים.

מומלץ לצפות בסרטון כדי להתרשם ולשמוע את הבינה המלאכותית מדברת עם הפקידה האנושית:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *