יאיר רגב: מי מלקק דבש ולמה?

[בתמונה: מי מלקק דבש ומי לא? זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay][בתמונה: מי מלקק דבש ומי לא? זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

מהעיתון 'כלכליסט' למדנו כי "לפני כמה שבועות הצליח עו"ד רונן מטרי לקבל לטיפולו את אחד מתיקי פירוק העמותות השמנים ביותר. עמותת עץ חיים, שמחזיקה לפי הצהרתה בנדל"ן בהיקף עצום, נקלעה להליך פירוק כפוי ביוזמת רשם העמותות בשל חשש לאי סדרים בהתנהלותה. הרשם, באמצעות יחידת האכיפה ובקרה שבראשה עומדת עו"ד מירית כנרי, העביר את התיק למטרי באופן כזה שבית המשפט קיבל הודעה מראש על מינויו כמפרק ורק התבקש לתת למינוי תוקף פורמלי..." (רואה, 2018).

[לכתבה המלאה של ענת רואה בכלכליסט, לחצו כאן]

מסתבר, ש"עובדה אחת לא נחשפה בפני בית המשפט: בשנים האחרונות מעסיק מטרי בתיקים שבהם הוא מתמנה כמפרק או נאמן את רו"ח איתמר כנרי, בעלה של מירית כנרי, כרואה חשבון מלווה שמקבל את שכרו מתיק הפירוק ושחותם על בקשת שכר הטרחה של מטרי עצמו... וזה לא התיק הראשון שמטרי קיבל מהרשם".

זוהי שחיתות הזועקת לפתרון. יש לחייב גם את משרד המשפטים ובתי המשפט לקיים מכרז לבחירת המייצג!

כללי המכרז הציבורי נועדו גם למופקדים על אכיפתו. המטרה להעניק לעורך המכרז יתרונות, באמצעות תחרות או התמחרות בין מתמודדים, שתערך באופן שקוף הוגן ושיווני ככל הניתן בנסיבות העניין, ותמנע בחירת מקורבים והעדפות פסולות. 

עריכת מכרזים מקובלת - בעיקר במגזר הציבורי במדינות רבות וכן בישראל - במטרה להבטיח בראש ובראשונה הגינות, טוהר מידות וניקיון כפיים, שהם מסמניו של ממשל תקין. אב, כאשר משתמשים בו באופן סלקטיבי ועיוור, הוא אחד מזרזי השחיתות העיקריים. זה המצב בישראל!

מקורות והעשרה

One thought on “יאיר רגב: מי מלקק דבש ולמה?

  1. נהדר, תמשיך ככה ודי מהר תמצא פצצה במכונית שלך 🙂
    תחום עורכי הדין והמשפט הוא תחום שבו נותנים לחתול לשמור על השמנת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *