ולדימיר פוטין אנטישמי?

[תמונתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Kremlin.ru קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

התבטאות אחת של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, 'הדליקה את הפיוזים' של יהודים רבים... "יש 146 מליון רוסים" טען פוטין בהקשר לפרשת ההתערבות בבחירות בארצות הברית. "הם לא מייצגים את האינטרסים של המדינה... האחראים (להתערבות בבחירות) הם אולי אוקראינים, טטארים או יהודים".

רק אמר, ורעדו אמות הסיפים... "חבר חדש - אנטישמיות ישנה" טען חברי אלעד רזניק. "(הדברים) לקוחים היישר מהפרוטוקולים של זקני ציון..."

וגם נטען כי "רק במדינת ישראל הרשמית מעדיפים או להתעלם או להכחיש".

אז נראה שכדאי להרגיע:

פוטין לא תלה את כל צרות העולם ביהודים. הוא דיבר על כך (הרציונל שמאחורי הדברים הוא כבר נושא למאמר אחר...) שרוסיה היא מדינה רב לאומית, ושמתוך 146 מליון רוסים ישנם רבים שמייצגים אינטרסים זרים לרוסיה, כמו טטרים ואוקראינים בעלי אזרחות כפולה - שהיגרו מרוסיה למדינות אחרות - וגם, רחמנה לצלן, יהודים. משמע ישראלים שיש להם גם דרכון רוסי....

לא קונה את הטיעון הזה (ובוודאי שיש אנטישמיות ברוסיה), אבל, ההקשר של דברי פוטין רחוק מאנטישמיות (גם אם איכות ההסבר לא משהו...).

מי שמותח את גבולות האנטישמיות עד בלי סוף, סופו שיעקר במו ידיו את הרלוונטיות של טיעוניו! טוב עשה, לכן, משרד החוץ, שלא נגרר למערבולת התקשורתית הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *