יאיר רגב: האם בניזרי חף מפשע?

[תמונתו של שלמה בניזרי נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי 'מהיר חימה'. המקור ויקיפדיה]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

אחד הראיונות המטלטלים, לטעמי, של השבוע היה הראיון שנתן עד המדינה בפרשת הרב שלמה בניזריהקבלן משה סלע, שבו הביע חרטה על מעשיו וטען כי בניזרי חף מפשע, וכי "סתם סימנו אותו בפרקליטות": "אחרי כל מה שעברתי, אני אומר בוודאות, פגעתי בשלמה בניזרי, שהוא אדם חף מפשע וסתם סימנו אותו בפרקליטות, החיים של שנינו נהרסו". 

סלע גם הקביל את מצבו לזה של שלמה פילבר בפרשת בזק, וטען כי "פילבר נמצא עכשיו בחושך, היציאה ממעצר לחדר החקירות היא יציאה מחושך לאור, ולכן כל מה שיגידו לו להגיד הוא יגיד"...

שלמה בניזרי כיהן - כזכור - כחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס, מהכנסת השלוש עשרה ועד לכנסת השבע עשרה, והיה סגן שר ריאות, שר הבריאות ושר העבודה והרווחה. הוא חדל מלכהן כחבר הכנסת לאחר שב-2008 הורשע בקבלת שוחד, בהפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט, ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר בפועל, מתוכן ריצה שנתיים וחצי.

[למאמר המלא באתר 'הידברות', לחצו כאן]

לנוכח הצהרה זו ולאחר ששלמה בניזרי ריצה מאסר בפועל, חייבת המשטרה לפתוח בחקירה לחשיפת האמת. יש לבטל את הסכם החסינות כ"עד מדינה" ולהעמיד לדין את משה סלע בגין מסירת עדות שקר בבית משפט, ועוד מספר רב של עבירות.

לא ניתן לעבור לסדר היום עם הצהרה כל כך דרמטית. אולי נעשה כאן עוול משווע...

אני הזדעזעתי לשמוע את הוידוי של עד המדינה, משה סלע!

אדגיש: הדרישה לחקירה ולהתייחסות הינה ממקום של אמונה ברשויות האכיפה והמשפט. טענה כזו מערערת את האמון ופוגעת, לא ניתן להשאירה כך באוויר ללא בדיקה וחקירה. יש למשטרה את כל הסמכות לחקור כי המטרה העליונה היא חשיפת האמת. והחקירה צריכה להיות בחשד למסירת עדות שקר במשפט.

מקורות והעשרה

One thought on “יאיר רגב: האם בניזרי חף מפשע?

  1. עדות שקר של מי?
    הרי הוא בעצמו אומר, שאמר מה שהחוקרים אמרו לו להגיד.
    אז צריך קודם לחקור את החוקרים שחקרו אותו, ואת זה הרי המשטרה לא תעשה, כי כך היא עובדת.
    כל הנושא הזה של עד מדינה, ועוד בתשלום, מסריח מאוד… כמו שאמר יוהרם גאון מ ל ש י נ י ם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *