יאיר רגב: הצדעה לשוטרת סברין סעדי

[המקור: פייסבוק]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

סברין סעדי היא שוטרת במשטרת ישראל. היא בת הכפר בסמת טבעון, כפר בדואי שבניו משרתים בכוחות הביטחון ובשירות לאומי. לאחרונה פורסם בפייסבוק סרטון ובו היא נראית מגיעה לאירוע, ונתקלת בתגובה קשה - ביריקות, ובקללות - מהאוכלוסייה הערבית שבמקום: 

[לשם צפייה בסרטון זה בפייסבוק, לחצו כאן]

השוטרת סברין סעדי היא פורצת דרך, אמיצה מאוד וראויה להערצה. היא בחרה להתגייס למשטרת ישראל, לשרת את הציבור למרות היחס הנוראי שלו היא זוכה מחלקים במגזר הערבי. [בתמונה משמאל: השוטרת סעדי מגיעה לאירוע ונתקלת בתגובות קשות... המקור: פייסבוק] גיוס שוטרים ושוטרות ערבים לשורות המשטרה עשוי להקל על המתחים עם אוכלוסיית המיעוט הערבי, לעודד נשים ערביות להתלונן על אלימות ועבירות הנעברות כלפיהן ולמנוע מקרי רצח "בשם כבוד המשפחה".
ביטחון הוא זכות לה ראוי כל אזרח, ומשטרה אפקטיבית והוגנת, הדואגת לסדר ולשלום הציבור, היא צורך בסיסי של כל קהילה גם של ערביי ישראל. אך במציאות משוסעת, בה שאלות של זהות, שייכות וסמכות מצויות במחלוקת מתמדת, שאלות של צדק והוגנות גם הן חלק מהמחלוקת. בעיני קבוצות מיעוט עלולה המשטרה להיתפס, בין אם בצדק ובין אם לאו, כמי שמעניקה שירות בלתי שוויוני, המתאפיין לא רק בנוקשות ואלימות כלפי מיעוטים (שיטור-יתר), אלא גם בהזנחה הפוגעת בחיי היומיום שלהם (שיטור-חסר). אי האמון של קבוצות המיעוט במשטרה מקשה על תפקודה, ולעתים מחזק בקרבה תפיסות גזעניות המוסיפות לירידה באמון, וחוזר חלילה. אולם מציאות זו אינה גזירת גורל. ועדת אור (ראו תמונת כריכת הדו"ח משמאל) קבעה כי “יש צורך בשידוד מערכות ביחס המשטרה למגזר הערבי”, לצערי הציבור הערבי בישראל טרם גיבש את עמדתו ודרכו...

בואו נביע הזדהות ונחזק את סברין סעדי שלא תישבר !!!

[להרחבה בנושא נשים במשטרה, לחצו כאן]

One thought on “יאיר רגב: הצדעה לשוטרת סברין סעדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *