רקפת ששון: כישורים ברי משמעות בעולמות השיווק והטכנולוגיה

[בתמונה: היכולת לעסוק במספר תחומים בעת ובעונה אחת... תמונה חופשית שהועלתה על ידי Kyle Pearce לאתר flickr]

[בתמונה: היכולת לעסוק במספר תחומים בעת ובעונה אחת... תמונה חופשית שהועלתה על ידי Kyle Pearce לאתר flickr]

בכל תחום עיסוק ישנם כישורים ומיומנויות מסוימים, שעושים את ההבדל... שאלה שמחזיקים בהם משמרים ביתר קלות מחבריהם את תפקידיהם ואת מקום עבודתם, והם שיוצרים עבורם 'קרש קפיצה' לתפקידים נחשקים יותר בתחום. מהם אותם כישורים בתחומים של אסטרטגיה שיווקית וטכנולוגיה?

[לאוסף המאמרים על טכנולוגיה בארגונים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על שיווק הלכה למעשה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 12 בנובמבר 2021

תמונת העט של רקפת ששון, מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

רקפת ששון היא מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

*  *  *

בכל תחום עיסוק ישנם כישורים ומיומנויות מסוימים, שעושים את ההבדל... שאלה שמחזיקים בהם משמרים ביתר קלות מחבריהם את תפקידיהם ואת מקום עבודתם, והם שיוצרים עבורם 'קרש קפיצה' לתפקידים נחשקים יותר בתחום. מהם אותם כישורים בתחומים של אסטרטגיה שיווקית וטכנולוגיה?

מצאתי ארבעה כישורים כאלה...

  • היכולת לעסוק במספר תחומים בעת ובעונה אחת (מולטי-טאסקינג - Multitasking). זאת כיוון שהעיסוק בתחומים של אסטרטגיה שיווקית וטכנולוגיה מאופיין בסביבת עבודה מרובת משימות שבה העובד נדרש להפגין יכולות ביצוע גבוהות בפרק זמן מוגבל.
  • כושר אלתור (Improvation) של עובדים בתחומים הללו, חיוני בעת התמודדותם עם סיטואציות רבות ומגוונות במסגרת עבודתם. ארגונים מצפים מעובדיהם לכושר אלתור גם בעת התמודדותם עם בעיות ואתגרים, בעת תהליכי התקשרות מול לקוחות וכן, בעת איתור פתרונות לבעיות.
  • גמישות (Flexsibility) מביאה לידי ביטוי את היכולת של העובד לנטר בין גישות שונות, ולהתאים את יכולת ומהירות התגובה שלו לשינויים פנים וחוץ ארגוניים.
  • הסתגלות (adaptation) מביאה לביטוי את היכולת של העובד לשמור על "ראש פתוח" ולאמץ גישות שונות ובכך להעשיר את מארג הידע שלו. הסתגלות מאפשרת לעובד לבצע התאמה למצבים משתנים וכן, מאפשרת לעובד לפעול באדפטציה לשוק התחרותי והדינמי. מטבע הדברים, גמישות והסתגלות שזורות זו עם זו.

די בעיון חטוף ברשימה שהצגתי על מנת להבין שרוב הכישורים הללו בבסיסם הם מולדים, ו/או נרכשים מגיל צעיר. קשה מאוד לגרום לאדם שאישיותו מבוססת על סדר ומשמעת לאלתר... ויחד עם זאת, ילדות בעולם דינאמי ומורכב מעודדת, מעצם טיבה, התפתחות של כישורים כאלה, הרבה מעבר למה שנדרש היה מילדים בדורות קודמים...

[להרחבה בנושא ה'אלתור', לחצו כאן] [להרחבת המושג, 'גמישות', לחצו כאן] [להרחבת המושג, 'הסתגלות', לחצו כאן]

[בתמונה: ילדות בעולם דינאמי ומורכב מעודדת, מעצם טיבה, התפתחות של כישורים כאלה, הרבה מעבר למה שנדרש היה בדורות קודמים... תמונה חופשית שהועלתה על ידי Richard Giles לאתר flickr][בתמונה: ילדות בעולם דינאמי ומורכב מעודדת, מעצם טיבה, התפתחות של כישורים כאלה, הרבה מעבר למה שנדרש היה בדורות קודמים... תמונה חופשית שהועלתה על ידי Richard Giles לאתר flickr]

עובד חייב להיות מודע ליכולות האישיות שלו ולכישורים שעליו לעבוד קשה יותר על מנת לייצר בארגז הכלים שלו. אלה הכישורים שעושים את ההבדל! יתרה מכך, נראה שבעתיד יידרשו הכישורים הללו אפילו יותר, כיוון שהדינאמיות והמורכבות בעולנו רק גוברים...

על כן, מומלץ לעובדים בתחומים של אסטרטגיה שיווקית וטכנולוגיה, לבחון את הכישורים המצויים ב'ארגז הכלים' שלהם, מול ציפיות ארגוניהם: עד כמה אותם כישורים מצויים אצלם ובאיזה מינון; ולעשות את המירב על מנת לשפר ולהשביח אותם, כחלק מעקומת הלמידה שלהם בתפקיד, וכחלק אינטגרלי מהיכולת שלהם להתקדם לתפקיד אחר. 

כדאי גם לכאלה המבקשים לקשור את עתידם בתחומי העיסוק הללו לבחון, עד כמה יש להם את הכלים הנדרשים להצלחה, בתחומים הללו. עובדים בתחומי שיווק, אסטרטגיה וטכנולוגיה שיצליחו לסגל לעצמם דרכי פעולה המשלבים כישורי מולטיטאסקינג, אלתור, גמישות והסתגלות, יוכלו להכשיר את הקרקע להמשכיות מסלול הקריירה שלהם בארגון.

[לאוסף המאמרים על טכנולוגיה בארגונים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על שיווק הלכה למעשה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *