קובי חבקין: אסון הנפילה של האב עומרי והבן עילי ז"ל

[להזעקת כל יחידות החילוץ, התקשרו 100 מכל מקום]

[בחזרה לדף הבית של חילוץ והצלה בישראל, לחצו כאן]

[הכותב, קובי חבקין, הוא דובר יחידת חילוץ ערד]

מתנדבי יחידת חילוץ ערד שותפים לכאב הלא יתואר של המשפחה והחברים!

"חילוץ נפילה מגובה להגיע דחוף למחסן, להודיע לאורן (סגן מפקד יחידת חילוץ ערד). מי מגיע"... זאת לשון הודעת ה SMS שהתקבלה ביום שישי 9.12.2016 שעה 10:55 בטלפונים של מתנדבי היחידה.

מיקום האירוע הועבר ליחידת החילוץ ערד מהיחידה השכנה בגוש עציון, והתמקד בשביל הכחול, מכפר הנוקדים לנחל צאלים. יוצרים קשר עם מרכז השליטה המשטרתי, ומתארגנים ליציאה.

חמישה מתנדבים מוזנקים ראשונים לשטח, בפיקודו של מפקד היחידה, אורי קוצר (ראו בתמונה למטה). במקביל, מודיע הסגן, אורן אריאלי, בחושיו החדים, ליחידה הצה"לית 669 לצאת מידית לאזור, כי נראה שהיחידות תזדקקנה להתערבותה. בזכות ההיכרות האישית ויחסי האימון שנוצרו במהלך אימונים משותפים, הבקשה נענית מיד.

[בתמונה משמאל: אורי קוצר, מפקד יחידת חילוץ ערד. התמונה אינה קשורה לאירוע זה]

תוך כדי נסיעה מבקש אורי ממתנדב ביחידת עציון, להאזין להודעה שהתקבלה, ולנסות להבין מיקום מדויק יותר.

צוות החילוץ מגיע - מהר ככל האפשר - לקרבת ברכת צפירה. הוא פוגש בשלושה תושבי האזור שמנופפים לו, מצטרפים, עוזרים לסחוב ציוד הצלה, ומובילים את המחלצים לנקודה המדויקת על השביל, המוכרת בשם "הסולמות". המטיילים מאותרים!

שני מתנדבים יורדים אל הנפגעים; שני מתנדבים נוספים מטפלים במטיילים, אבות ובנים שיצאו לטיול, ונסחפו אל תוך אירוע טרגי. המתנדב החמישי נשאר כמקשר בין המחלצים למרכז השליטה. במקביל מוזנקים מתנדבים נוספים - במיוחד אנשי רפואה - להגיע ישירות לברכת צפירה.

במקום נמצא גם אחד ההורים המטיילים, מגיש עזרה ראשונה בהכשרתו, המסייע למחלצים.

כ- 10 דקות לאחר שמגיעים המחלצים, מגיע גם המסוק הצה"לי ובו צוות של יחידה 669.

אורי שירד לנפגעים מבחין שיש עדיפות לטפל בבן הפצוע ומנחה בהתאם את הטייס.

תוואי השטח הדרדרתי והמשופע מחייב הורדת לוחמי 669 באמצעות כבל, על מדף מרוחק מעט. אורי מזהה כי הרופא היורד היה מתנדב ביחידת חילוץ לפני כ- 12 שנה... מעגלים נסגרים...

[בתמונה: המצוק שממנו התרחשה הנפילה]

הליכה זהירה לפצוע. מטפלים במסירות ובזהירות ומעלים אותו לאלונקה. לוחם/חובש עולה עם האלונקה למסוק, אשר חוזר ומעלה את הרופא והלוחם/חובש השני וטסים לבית חולים סורוקה.

בינתיים מגיעים מתנדבים נוספים לשטח מיחידות החילוץ של עין גדי ועציון, אשר מסייעים בטיפול והליווי המטיילים לראש המעלה (ראו בתמונה למטה). משם, הם מוסעים ברכבי המתנדבים לכפר הנוקדים.

למרבה התסכול, האב עמרי אינו בין החיים... רופא יחידת החילוץ יורד אל האב בתחתית הדרדרת כדי לקבוע מוות כנדרש.

לאחר מאמצי שכנוע, בשל הסיכון הכרוך בהרמה ידנית (שכבר החלו בהכנתה), התקבל אישור מחיל האוויר לחזור ולחלץ את גופת האב עם מסוק אשר טס לכפר הנוקדים, שם המתין מפקד משטרת ערד החדש, שהיה נוכח באירוע, כדי לטפל בהעברתה לבית החולים.

שלושת הבדואים תושבי האזור נכחו וסייעו מאד במשך פעולות החילוץ כולל איסוף חפצים וציוד שהועף ממשב המסוק והתגלגל בדרדרת המשופעת.

לאחר שכל המתנדבים סיימו את פעולות החילוץ, כנהוג ביחידה, נערך סיכום במקום. יש להניח שבמקרה זה ילובן האירוע באופן יסודי יותר.

[לכתבה המקורית המלאה ב- ynet, לחצו כאן]

לאסונות כאלה לא מתרגלים לעולם... מתנדבי החילוץ קיבלו קשה את מות האב עמרי, אבל צריך להמשיך הלאה. הם התנחמו בכך שהבן בדרך לבית החולים. כששמעו בהמשך שעילי נפטר, ספגו מכה מורלית קשה נוספת. הם כואבים את פצעי החילוץ הזה עד היום!

ולסיום, החילוץ המהיר של הבן בחיים לא הצליח להציל את חייו, אבל, נקודה של תקווה באירוע הטרגי כל כך הייתה, החלטתה העילאית של האם לתרום את איבריו של הבן עילי. הם הושתלו למספר מושתלים ואפשרו את הצלת חייהם... 

מתנדבי יחידת חילוץ ערד שותפים לכאב הלא יתואר של המשפחה והחברים!

[להזעקת כל יחידות החילוץ, התקשרו 100 מכל מקום]

[בחזרה לדף הבית של חילוץ והצלה בישראל, לחצו כאן]

[לדף הפייסבוק של יחידת חילוץ ערד, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *