פנחס יחזקאלי: חגי זגורי – עוד שנתיים וחצי בכלא…

[בתמונה: חגי זגורי. המקור: משטרת המחוז הדרומי]

[בתמונה: חגי זגורי. המקור: משטרת המחוז הדרומי]

חגי זגורי הוא אחיו הבכור של יניב (ניבי) זגורי. עתה שניהם בכלא; אבל השנים חולפות מהר ולחגי זגורי נותרו עוד כשנתיים וחצי בפנים. אם יורשע יניב זגורי וייכלא לשנים ארוכות, יהיה הפעם חגי נציג האחים שמחוץ לשערי הכלא. כיצד ישתלב עם מוקדי הכוח שמנהלים את המשפחה כיום? ימים יגידו...

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

המאמר עודכן ב- 26 באפריל 2022

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

חגי זגורי - בשנות הארבעים המאוחרות לחייו - מנהל בהרמוניה יחסית עם אחיו, יניב (ניבי) זגורי (הקטן ממנו בשנתיים, ראו תמונה למטה) שתי שלוחות נפרדות של ארגון פשיעה משותף, הפועל באזור באר שבע והנגב.

היום, האימפריה הזו מנוהלת על ידי שני האחים מהכלא, בעזרת עוגן יציב ונאמן שבחוץ: חגי נשלח ב- 2010 ל- 15 שנות מאסר; האח יניב (ניבי) עצור עד תום ההליכים במשפט ארוך ומתוקשר; וצפוי לשבת בכלא במשך שנים. בסך הכל האימפריה הזו - שמבוססת בחלקה הגדול גם על עסקים חוקיים - מחזיקה מעמד; אולם ניכרת כבר חדירה של משפחות פשיעה בדואיות לתוך באר שבע. חגי זגורי כמעט ואיננו מוזכר בתקשורת בשנים האחרונות.

לפי הערכות מ- 2016, האימפריה של חגי זגורי מגלגלת עשרות מיליוני שקלים בשנה; והונה נאמד בכ- 40 מיליון ש"ח. היא העסיקה אז, לפי הפרסומים, כ- 30 'חיילים' (איפרגן, 2016).

האחים שונים מאוד זה מזה, וגם משלימים זה את זה: "ניבי תמיד פעל מהמוח. חגי מהבטן. ניבי תמיד היה מתוחכם, חשב על כל מהלך כמה פעמים, חגי היה יותר אימפולסיבי. אלים", ציטט איפרגן (2013) קצין מודיעין במשטרה: "כמעט אף פעם לא היה שיתוף פעולה (מבצעי) ביניהם". ויחד עם זה, עצם העובדה, שהם מגבים אחד את השני; שההסכמים שהם כורתים מחייבים את שתי שלוחותיהם; ושאינם פועלים אחד רעהו, מקנה להם שרידות!

[לסקירה רחבה בנושא יניב (ניבי) זגורי, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים אודות שיתוף פעולה לסוגיו, לחצו כאן]

[בתמונה: יניב זגורי, בתמונה משפחתית, מהימים הטובים בסין. אתר ספורט סיני העלה תמונה בו נראית משפחה ישראלית כשהיא מעודדת את הכדורגלן ערן זהבי במשחקו במדי קבוצת הכדורגל גוואנגז'ו במדינה. בתמונה נראה ניבי זגורי עם משפחתו ביציע. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: יניב זגורי, בתמונה משפחתית, מהימים הטובים בסין. אתר ספורט סיני העלה תמונה בו נראית משפחה ישראלית כשהיא מעודדת את הכדורגלן ערן זהבי במשחקו במדי קבוצת הכדורגל גוואנגז'ו במדינה. בתמונה נראה ניבי זגורי עם משפחתו ביציע. התמונה היא צילום מסך]

חגי זגורי מקורב מאוד לעבריין שלום דומרני. הם מתמחים בעיקר בתחום ההימורים הלא חוקיים ובמתן הלוואות למהמרים על ספינות נופש, בגביית דמי חסות, בהלוואות בשוק האפור ובניכיון צ'קים (איפרגן, 2010). 

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
יניב זגורי (אחיו, המהווה שלוחה נפרדת של אותה משפחה),         שלום דומרני איציק אברג'יל
     

[לסקירה רחבה בנושא שלום דומרני, לחצו כאן] [לסקירה על יצחק אברג'יל לחצו כאן]

[בתמונה: שלום דומרני. צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ השני: "אלימות, איומים וכסף: כך נראים חייו של שלום דומרני"]

[בתמונה: שלום דומרני. צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ השני: "אלימות, איומים וכסף: כך נראים חייו של שלום דומרני"]

מיהו חגי זגורי?

[מקור תמונתו של כתב הפלילים שמעון איפרגן: פייסבוק]

כתב הפלילים הוותיק, שמעון איפרגן (2010א') מצטט קצין משטרה שתיאר 'בימים הטובים' את חגי זגורי כך:

"... מדובר בעבריין אלים, אכזרי ומסוכן. (רק) המבט המפחיד שלו גורם לאנשים תמימים ולסתם עבריינים זוטרים להיתפס לבהלה. כל מי שמפריע לו נעלם, מחוסל או נזרקים לעבר ביתו רימוני רסס כאזהרה לפני החיסול" (איפרגן, 2010א').

[מקור תמונתו של כתב הפלילים שמעון איפרגן משמאל: פייסבוק]

חגי נשוי לשני זגורי והוא אב לחמישה. המשפחה מתגוררת בווילה מפוארת בשכונת נווה נוי בבאר שבע (אלי, 2015) (איפרגן, 2010ב'), בשכנות לאח יניב ולמשפחתו.

חגי נולד וגדל בבאר שבע. כשהיה בן ארבע נפרדו הוריהם. הילדים גדלו אצל הסבתא והדודה שלהם, וחגי התבלט כדומיננטי: "ניבי הקטן היה ילד מצוין, הלך לבית כנסת והתנדב לסדר כיסאות שם", סיפר האב יוסף בראיון ליגאל סרנה בידיעות אחרונות לפני כמה שנים, "חגי היה אחר לגמרי, אם מישהו היה לוקח לו משהו, הוא היה מתפוצץ עליו. ילד קשה, מפחיד" (איפרגן, 2013).

האב תלה את נטייתם של האחים לפלילים דווקא באהבת הכסף: "לולא ניבי וחגי אהבו כסף, הם לא היו מגיעים לפשע"... (איפרגן, 2013).

1996: חגי זגורי נגד בני מורדו

בשנות ה-90 של המאה הקודמת, להטו רחובות באר שבע בעקבות מלחמות כנופיות בין זגורי ליריבו בני מורדו, מי ששירת בעברו כרכז מודיעין במשטרה והשתלט על נישת מועדוני ההימורים בעיר (איפרגן, 2010א')בין 'חיילי' זגורי ובין 'חייליו' של מורדו, פרצו קרבות רחוב, שכללו יריות לאור היום והשלכת רימונים (איפרגן, 2010ב').

שני הצדדים תכננו ונערכו - במקביל - לחיסול יריביהם. באחד מימי שישי ב-1997 הגיע אורן אלקיים, יד ימינו של מורדו, למדרחוב בעיר העתיקה מחופש כחרדי, שלף רובה M-16 וירה לעבר חגי זגורי שישב באותה העת בבית קפה. זגורי וחמישה בני אדם נפצעו קל (איפרגן, 2010ב'). היה ברור שניסיון חיסול נגדי בוא יבוא...

[בתמונה: מפכ"ל המשטרה לשעבר, דודי כהן. מקור התמונה: משטרת ישראל]

אבל מפקד מרחב הנגב דאז, דודי כהן, שקודם לכן היה מפקד היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב, הביא עימו - מהמרכז למרחב הנגב - את הטכנולוגיה, שעברייני הדרום טרם למדו להיזהר מפניה: ביתו ומכוניתו של זגורי רושתו במיקרופונים זעירים, שתיעדו אותו מדבר... הוא פטפט בטלפון והוקלט נותן הנחיות לחייליו לחסל את מורדו ואת בני משפחתו. רגע לפני ביצוע הרצח נעצרו זגורי ושניים מחייליו כשבמכוניתם משתיקי קול, כובעי גרב וכפפות. זגורי וחייליו נשלחו לעשר שנות מאסר בפועל (איפרגן, 2010א') (איפרגן, 2010ב').

[בתמונה משמאל: מפכ"ל המשטרה לשעבר, דודי כהן. מקור התמונה: משטרת ישראל]

כניסתו של חגי לבית הסוהר הייתה ההזדמנות של יניב זגורי 'לעלות לקדמת הבמה'. הוא נכנס לעניינים והשתלט על עסקי המשפחה בתקופה הארוכה שבה אחיו חגי שהה בכלא (איפרגן, 2010ב').

מסתבר שגם המאבק עם מורדו לא סבל בגין כניסתו של חגי לכלא. ב-1998 - בעוד הוא יושב בבית הסוהר - חוסל מורדו כשיצא מבית חברו, אחרי שצפו יחד באחד ממשחקי המונדיאל. רוצח שכיר ירה בו מטווח אפס שלושה כדורים בעורף ובחזה, שניות ספורות אחרי שנכנס למכוניתו. חמש שנים לאחר מכן חוסל אורן אלקיים בכפר סבא, בעת שהיה בחופשה מהכלא, לעיני בתו הפעוטה ואשתו ההרה (איפרגן, 2010א') (איפרגן, 2010ב').

ורד לוביץ' ושמעון איפרגן ב- ynet: אסיר בחופשה נורה במכוניתו לעיני אשתו ההרה האסיר, אורן אלקיים מבאר שבע ואשתו ישבו במכוניתם ברחוב מנדלבלט בהרצליה, בעת שאלמוני רעול פנים ניגש למכוניתם ושלף אקדח. הוא ירה באסיר מטווח קצר והרג אותו. האשה ההרה חשה שלא בטוב, ופונתה לבית החולים

[לכתבה המלאה של ורד לוביץ' ושמעון איפרגן ב- ynet, לחצו כאן]

2007: הימורי ספורט

[בתמונה: הלוגו של הפועל באר שבע. אנו מאמינים שאנו עושים בה שימוש הוגן]

השחרור מהתקופה הארוכה בבית הסוהר לא היטיבה עם חגי זגורי, ועד מהרה הסתבך שוב: ב- 2007 הוגש נגד חגי זגורי כתב אישום' על שניסה לשחד את שחקני הכדורגל של קבוצת הפועל באר שבע (ראו לוגו משמאל) על מנת לזכות ב-40 מיליון שקל בטוטו. הוא נכלא והשתחרר שוב מהכלא רק בשנת 2009 (איפרגן, 2010ב').

[בתמונה משמאל: הלוגו של הפועל באר שבע. אנו מאמינים שאנו עושים בה שימוש הוגן]

בסיוע ארגון פשע ממרכז הארץ הגה זגורי תוכנית גרנדיוזית, שמטרתה לזכות בפרס הגדול בטוטו, בסך 40 מיליון שקל. חגי וחברי הארגון גייסו 600 אלף שקל למשימה, ובמקביל, ניסו לשחד כמה כדורגלנים בהפועל באר שבע כדי שיטו את משחקם הביתי. המטרה הייתה שבאר שבע תפסיד במשחק, וזגורי וחבריו יגרפו את הפרס (איפרגן, 2010ב').

התוכנית נכשלה אחרי שכדורגלנים - שפחדו להסתבך בפלילים - חשפו אותה בפני מאמני הקבוצה, שהעבירו את הטיפול למשטרה. חוקרי מחלק התשאול עצרו את חגי, את יד ימינו יניב בובליל ואת חברם דוד בן שימול, שתועדו במצלמות אבטחה נפגשים עם אחד השחקנים במסעדה, ומעבירים לידיו מעטפה, שעל פי החשד הכילה כסף (איפרגן, 2010ב').

זגורי ובובליל הודו בעברות שוליות יחסית לאלו שנחשדו בהן בתחילה - במסגרת עסקת טיעון. הם נשלחו ל-17 חודשי מאסר. בן שימול נידון ל-32 חודשי מאסר בפועל (איפרגן, 2010ב').

אמיר זוהר בגלובס: סיפור שקרה באמת: כך השתלט ארגון פשע על קבוצת כדורגל גזר הדין ששלח את העבריין חגי זגורי ל-15 שנות מאסר נעטף בעדויות מרתקות מעולם הכדורגל, שנחשפות כאן לראשונה: כך הזרים זגורי כספים שסייעו למכבי ב"ש לקנות משחקים ולעלות ליגה

[למאמר המלא של אמיר זוהר בגלובס, לחצו כאן]

2007: הברית עם שלום דומרני

משפחת הפשע של זגורי עברה 'קפיצת המדרגה' משמעותית, בזכות ברית שנוצרה בין המשפחה לעבריין שלום דומרני - שהיה אז בשיא עוצמתו - נגד משפחת הפשע של איציק אברג'ל, שאיימה להשתלט על הטריטוריות שלהם. על פי איפרגן (2017), יוזם הברית היה האח, יניב זגורי

אחד הביטויים לברית הזו היה פעולה ישירה נגד האיש של אברג'ל בדרום, אלי אוזן (ראו בהמשך).

[בתמונה: שלום דומרני. צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ השני: "אלימות, איומים וכסף: כך נראים חייו של שלום דומרני"]

[בתמונה: שלום דומרני. צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ השני: "אלימות, איומים וכסף: כך נראים חייו של שלום דומרני"]

2008: משה זיתון משתלט על הטריטוריה ומחוסל

בעת שהאחים זגורי בילו בכלא, השתלט על השטח שלהם עבריין מקומי בשם משה זיתון (בן 24 בלבד ואב לילדה בת חמש וחצי, שהספיק כבר לרצות עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל). ביוני 2008 השתחרר חגי מהכלא וגילה שזיתון חוגג על הטריטוריה שלו (איפרגן, 2010ב'). התגובה הייתה מהירה...

ב- 14 ביוני 2008 נורה זיתון על ידי אלמוני - כשיצא מבית הוריו - מספר רב של יריות בפלג גופו העליון, בחניית בניין מגוריו ברחוב גרשון שופמן בעיר. הוא נהרג. צוות טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים סורוקה בעיר, שם מת מפצעיו. על פי החשדות, הוא שלח רוצחים שכירים לחסל את התחרות (בן-צור ואטלס, 2008) (איפרגן, 2010ב').

מיד לאחר הרצח החל חגי זגורי להסתובב בבאר שבע מוקף במאבטחים שליוו אותו 24 שעות ביממה. על כל מצטט איפרגן, (2010ב') בכיר במשטרת מרחב הנגב, שטען כי: "חגי הבין מהר מאוד שכולם יצביעו עליו כאחראי על החיסול... הוא חשש לחייו כי החיילים של זיתון כבר הכינו תוכנית לרצוח אותו, אז הוא שכר לעצמו שומרי ראש" (איפרגן, 2010ב').

איפרגן ושפר ב- nrg: שני גברים המוכרים למשטרה נורו למוות ידי המשטרה מלאות, לאחר שהלילה נרצחו שני גברים שמוכרים למשטרה בשני אירועים שונים. בבאר שבע ירה רעול פנים למוות בצעיר בן 24 ונמלט, ובקלנסוואה נרצח בן 35 מיריות מרכב חולף שנמצא שרוף ביציאה מהכפר. כל כיווני החקירה עדיין פתוחים

[לכתבה המלאה של איפרגן ושפר ב- nrg, לחצו כאן]

2009: רצח אלי אוזן

אלי אוזן (43 באותה עת), היה שחקן עבר בקבוצת הפועל באר שבע (ראו בתמונה למטה), ואף שיחק במדי נבחרת ישראל. אוזן היה נשוי לאחותם של האחים זגורי (איפרגן, 2010ב').

לאחר שפרש מכדור-רגל, החל אוזן לשמש כמלווה בשוק האפור ושימש, על פי החשד, כראש השלוחה בנגב של ראש ארגון הפשע איציק אברג'יל. הוא היה האיש של אברג'יל בתחום ההימורים בבאר שבע. אוזן ואברג'יל היו נפגשים בבתי קפה יוקרתיים בעיר כששומרי ראש מקיפים אותם מכל הכיוונים (איפרגן, 2009).

[בתמונה: אלי אוזן בימים טובים בהפועל באר שבע... עומד בשורה האמצעית, שני משמאל (מסומן בעיגול שחור). מקור התמונה: האתר של אריה רפפורט 'ההיסטוריון']

[בתמונה: אלי אוזן בימים טובים בהפועל באר שבע... עומד בשורה האמצעית, שני משמאל (מסומן בעיגול שחור). מקור התמונה: האתר של אריה רפפורט 'ההיסטוריון']

[בתמונה משמאל: איציק אברג'יל. התמונה היא צילום מסך]

אברג'יל (בתמונה משמאל) ניסה, במקביל, לחדור גם לטריטוריות של משפחת דומרני. עובדה זו הביאה לברית בין הזגורים לדומרני, שדחקה את משפחת אברג'יל מהטריטוריות שלהם.  

[בתמונה משמאל: איציק אברג'יל. התמונה היא צילום מסך]

כאשר התגרש אוזן מאחותם של הזגורים, הפך הסכסוך בין האחים זגורי לאוזן לעובדה מוגמרת; והכתובת הייתה על הקיר... במהלך נובמבר 2009 ניסה מאמן כדורגל ידוע בנגב לערוך סולחה בין אוזן לחגי זגורי. השניים נפגשו במקומות ציבוריים ופרטיים, אך ניסיונות הסולחה כשלו.

ב-23 בנובמבר, סמוך לחצות, חוסל אוזן על ידי רוצח שכיר. המשטרה טענה כי הוא נהג בשדרות נווה אשכול שבשכונת רמות בבאר שבע. סמוך לשעה 23:50 הכניס למכוניתו אדם שהכיר, פרץ ביניהם ויכוח והוא, על פי החשד, ירה באוזן כדור אחד בצוואר (איפרגן, 2009)  (איפרגן, 2010ב').

ימים ספורים אחרי הרצח טס חגי זגורי לחו"ל (איפרגן, 2010ב').

אילנה קוריאל ב- ynet: חשד: כדורגלן העבר אלי אוזן נרצח בבאר שבע כוחות משטרה שהגיעו לזירת תאונה, בה נמצאה גופתו של אלי אוזן, בודקים האם מדובר באירוע פלילי. זאת לאחר שעלה חשד כי מותו לא נגרם בהתנגשות

[לכתבה המלאה של אילנה קוריאל ב- ynet, לחצו כאן]

2010: מבצע 'כחוט השני' ומעצר

בינואר 2010 נעצר חגי זגורי בעקבות מבצע "כחוט השני", שבו הופעל סוכן סמוי. יחד איתו נעצרו 31 אנשים החשודים בהשתתפות בארגון הפשע שלו. המשטרה הצליחה לגייס לצורך כך עד מדינה בשם יניב בובליל, שהיה יד ימינו ואיש הכספים בארגונו של חגי זגוריב- 2010 נשלח חגי זגורי ל-15 שנות מאסר, בגין ניסיון רצח והלבנת כספים (אלי, 2015).

יניר יגנה ב'בארץ': ראש ארגון הפשיעה חגי זגורי נעצר בחשד לשורת מעשי רצח זגורי, ועוד 31 חברים בארגוני הפשיעה שלו ושל ריקו שירזי, נעצרו בחשד שעמדו מאחורי שורת מקרי רצח, ניסיונות לרצח, איומים והלבנת מיליוני שקלים

[למאמר המלא של יניר יגנה ב'בארץ', לחצו כאן]

[בתמונה משמאל: אייל גולן בהיכל התרבות ת"א, קיץ 2016. התמונה הועלתה על ידי N100a לויקיפדיה, ואושרה לשימוש חופשי]

אחד הספיחים של פרשה זו הייתה מעורבותו של הזמר, אייל גולן בהימורים על ספינת ההימורים 'מג'יק 1' שבה היה ארגונו של חגי זגורי שותף. האוניה הייתה יוצאת להפלגות בים התיכון ומאות ישראלים, בהם סלבריטאים, היו נוהגים לנפוש ולהמר בה במיליוני שקלים.

על פי כתב האישום, הארגון של זגורי חילק למהמרים, ובהם גולן, הלוואות בסך עשרות אלפי שקלים. מאות מהמרים שלא הצליחו להחזיר את הכסף הוכנסו ל"מחברת השחורה" של זגורי, ואולצו לשלם ריביות של עשרות אחוזים (איפרגן, 2013) (איפרגן, 2010).

[בתמונה משמאל: אייל גולן בהיכל התרבות ת"א, קיץ 2016. התמונה הועלתה על ידי N100a לויקיפדיה, ואושרה לשימוש חופשי]

גולן סיפר בעדותו כי הוא נוהג להמר מעת לעת בעשרות אלפי דולרים בקזינו שעל הספינה, וכי הוא מכיר את כל צוותה. הוא נוהג לעלות על הספינה מדי חודש, ובסופי שבוע. מי שמשלם את חובו, במידה שנוצר בקזינו, הם יועציו הפיננסיים: "... יכול להיות שהגעתי לחוב של 25 אלף דולר שמשכתי בקרדיט (משמע, הלוואה מהקזינו), וזה לא אומר שלא הגעתי לסכום הזה, אבל החזרתי אותו. הפסדתי בקזינו וגם הרווחתי. ההפסד הכי גבוה שהיה לי בקזינו בהפלגה אחת היה 18 אלף דולר" (איפרגן, 2010).

אייל גולן העיד: לפעמים אני מפסיד 20 אלף דולר הזמר הוזמן לחקירה, בפרשת ארגון הפשע של חגי זגורי. גולן סיפר כי כאשר הוא מופיע על הספינה, הוא גם מהמר ולפעמים מפסיד סכומים גדולים. הוא אישר שהכיר את אחד הנאשמים

[לכתבה המלאה של אילנה קוריאל ב- ynet, לחצו כאן]

2010: הרעייה, שני זגורי מואשמת באיומים על עד המדינה בובליל

מעצרו של חגי סיבך גם את רעייתו, שני זגורי. היא נעצרה במרץ 2010, לאחר שלפי החשד, איימה על עד המדינה נגד בעלה וגיסה, יניב בובליל (קוריאל, 2010).

זגורי נעצרה יחד עם נדב בוטביקה - חברו של חגי זגורי - ועם שלומי עיאש, שאחיו, חנן, נאשם גם הוא בפרשת "כחוט השני", במתן הלוואות בשוק האפור מטעם הארגון. באותה שעה נערכה באולם האירועים ברית המילה של בנו של שלומי עיאש. בין המוזמנים הייתה גם שני זגורי. נטען כי כשיצאו השלושה מאולם האירועים, נתקלו בבובליל וקראו לעברו קריאות כגון: "תפסת ביטחון, יא זבל" ו-"אנחנו נדאג לקבור אותך". לפי החשד, עיאש אף ירק על בובליל. בשל האירוע, הוצמדה לבובליל, הגנה של שוטרים, מחשש לחייו (קוריאל,2010) (אלי, 2015).

יצויין, כי גם רעייתו של יניב זגורי, מיכל הסתבכה באיומים על בובליל ואף הועמדה לדין, אך זוכתה (ראו בפירוט במאמר על יניב זגורי).

אילנה קוריאל ב- ynet: חשד: אשתו של זגורי איימה על עד המדינה שני זגורי, אשתו של חגי זגורי, שהואשם כעומד בראש ארגון פשיעה בדרום, חשודה שקראה עם חבריה קריאות כגון "נדאג לקבור אותך" לעבר עד המדינה בפרשה, יניב בובליל

[לכתבה המלאה של אילנה קוריאל ב- ynet, לחצו כאן]

2011: חגי כמבוגר אחראי, מונע פגיעה באביו של טל קורקוס

עד המדינה, יניב בובליל, סיפר בין היתר בעדותו, כיצד הורה יניב זגורי, אחיו של חגי - שבאותה עת כבר ריצה 3 חודשים מתוך 7 השנים בכלא שהושתו עליו - על רציחתו של אביו של טל קורקוס (ינגה, 2011):

"אני יודע על הכוונה לרצוח את אבא של טל קורקוס, כנקמה על עדות שמסר לפני מספר ימים... התקשר אלי חגי זגורי, (שבהיעדרו של אחיו מנהל את עסקי המשפחה, פ"י) וביקש ממני שאני אבוא אליו דחוף הביתה. כשהגעתי אליו, הוא סיפר לי שיש כוונה לרצוח את אבא של טל קורקוס, שיניב אח שלו, אמר לאחד מאנשיו. חגי אמר לי שהוא ניסה למנוע את זה כי זה לא טוב שזה יקרה כרגע - זה יעשה בלגן גדול ברחוב, וגם ככה הוא אמר שמחפשים אותו בלי סוף". בובליל נשאל לדעתו והשיב לו ש"זה טיפשי, לא הגיוני, ויקבור את כולנו בבית המשפט" (ינגה, 2011).

בובליל סיפר שחגי כעס מאוד על יניב: "יש לו 7 שנים מה בוער לו לעשות את זה עכשיו?... אתה מבין את המשמעות הזו שמסתירים ממני? אם מחר יחליטו להוריד אותך ואני לא אהיה מעודכן? הוא רוצה לסבך את כולנו. הוא קיבל 7 שנים בכלא שישב כמו גבר..." לבסוף, הנחיית הרצח טורפדה, והנקמה נדחתה (ינגה, 2011).

[למאמר המלא של יניר יגנה ב'בארץ', לחצו כאן]

2014: חגי זגורי נדרש לשלם מס...

[בתמונה משמאל: השופט יונה אטדגי. התמונה באדיבות אתר בתי המשפט]

כאילו לא די ב- 15 שנות מאסר, החל גם מס ההכנסה לרחרח בעסקיו של חגי זגורי, והתוצאה הייתה שומה 'שמנה' - בגין רווחים של 25 מיליון שקל מאוניית הקזינו "מג'יק וואן" ומהלוואות בריבית.

השומה הזו הביאה את זגורי לערער לבית המשפט, בטענה שלא רק שלא הרוויח אלא הפסיד מיליון ש"ח.

בסיום ההליך, קבע השופט יונה אטדגי קבע כי ההכנסות מעסקי הפשיעה בגינן ישלם זגורי מס עומדות על שמונה מיליון שקל בלבד.

[בתמונה משמאל: השופט יונה אטדגי. התמונה באדיבות אתר בתי המשפט]

ג'קי כהן ב'פוסטה': חגי זגורי ישלם מס של 8 מיליון שקל על הכנסות מהימורים והלוואות. פקיד שומה דרש מראש ארגון הפשע השפוט ל-15 שנות מאסר מס על רווחים של 25 מיליון שקל מאוניית הקזינו "מג'יק וואן" ומהלוואות בריבית * זגורי טען כי בשנים הרלוונטיות הוא הפסיד מיליון שקל

[למאמר המלא של ג'קי כהן ב'פוסטה', לחצו כאן]

בינתיים השנים עוברות...

השנים עוברות מהר; ובהנחה שהמשטרה תצליח למנוע מחגי זגורי שחרור מוקדם, נותרו לו, עדכני למאי 2022, עוד כשנתיים וחצי לרצות בכלא. בינתיים המציאות בבאר שבע השתנתה לבלי היכר; וקשה להניח שחגי יצליח להשיב לעצמו את המעמד שהיה לו כשנכנס לכלא, בינואר 2010.

אבל כאמור, המשפחה שורדת טוב יחסית; ואם יורשע יניב זגורי וייכלא לשנים ארוכות, יהיה הפעם חגי נציג האחים שמחוץ לשערי הכלא. כיצד ישתלב עם מוקדי הכוח שמנהלים את המשפחה כיום? ימים יגידו...

תם לבינתיים, וממש לא נשלם...

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *