פנחס יחזקאלי: יצחק 'חישי' חדיף – נהרות דם, ואהבה נוגעת ללב

[בתמונה: יצחק 'חישי' חדיף. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון, 2010, 'ראיון עם יוסי הררי, חלק א' (ראו למטה)]

[בתמונה: יצחק 'חישי' חדיף. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון, 2010, 'ראיון עם יוסי הררי, חלק א' (ראו למטה)]

יצחק 'חישי' חדיף היה אחד העבריינים הקטלניים בישראל. הוא התפרסם במהלך מלחמת הדמים שניהל, כראש כנופיית פרדס כץ, כנגד האחים הררי, שעמדו בראש כנופיית רמת עמידר. אבל, הוא מעורב גם בסיפור נוגע ללב של אהבה עם עורכת דינו - עו"ד נורית בוכניק, החולה במחלת ניוון שרירים מתקדמת - שהסתבכה בגללו בפלילים, זוכתה, התחתנה עימו ואף ילדה לו בן משותף...

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל] [לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 4 באוגוסט 2020

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

יצחק 'חישי' חדיף התפרסם במהלך מלחמת הדמים שניהל, כראש כנופיית פרדס כץ, כנגד האחים הררי, שעמדו בראש כנופיית רמת עמידר.

פרדס כץ היא שכונת מצוקה בפאתי בני ברק, שהצמיחה עבריינים רבים. על שכונת פרדס כץ, ראו בכתבת הערוץ הראשון:

הכל התחיל מהאלפרונים...

הכל התחיל מ-משפחת אלפרון שנוהלה על ידי יעקב אלפרון(ראו תמונה למטה). משפחה זו שלטה שלטון ללא מיצרים בשכונות המצוקה של פרדס כץ ורמת עמידר.

כאשר עסקי הגבייה שלהם התפתחו, הם לא יכלו עוד להסתמך על בני משפחה בלבד ונזקקו להעסקת גורמים חוץ משפחתיים (שלמור, 2008). הבולטים שבהם היו האחים הררי משכונת רמת עמידר, וגם יצחק 'חישי' חדיף משכונת פרדס כץ.

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
אין קשרים מיוחדים אין יריבויות מיוחדות (הסכסוך עם האחים הררי כבר איננו רלוונטי)
   

הרקע: שכונת פרדס כץ (לצפייה ביו טיוב בלבד):

[לסקירה על יעקב אלפרון, לחצו כאן]

[בתמונה: יעקב אלפרון. צילום מסך מסרטון יו-טיוב: 'יעקב אלפרון: הווידאופדיה והערוץ השני Yaakov Alperon']

האחים הררי היו הדומיננטיים ב'חייליו' של יעקב אלפרון (ראו תמונה משמאל) והמקורבים אליו ביותר.

[בתמונה: יעקב אלפרון. צילום מסך מסרטון יו-טיוב: 'יעקב אלפרון: הווידאופדיה והערוץ השני Yaakov Alperon']

הם היו ידועים כנושים עוצמתיים מאוד, בלשון המעטה, והאלימות הרבה שאפיינה את שיטת הגבייה שלהם הותירה מעט מאוד אנשים שהעזו להתחמק מתשלום חובות. אט אט החל מעמדם של האחים להתחזק ובשלב מסוים אף קיבלו את ברכתו של יעקב אלפרון להמשיך בעסקים נפרדים בתחום הטלוויזיה הפירטית בכבלים, שפרחה באותם ימים (שלמור, 2008).

מעצרם וכליאתם של יעקב, ניסים וזלמן אלפרון למספר שנים, יצרה וואקום שאפשר לאחים הררי לפרוץ קדימה. הם המשיכו ביתר מרץ בעסקי גביית החובות שהותירו אחריהם ה'אלפרונים'. אבל, כאשר אשר יוסי הררי נשפט ונכנס לכלא, ומינה את מקורבו, אמיר זכריה, תחתיו, זו הייתה הזדמנות הפז ש'חישי' חדיף חיכה לה: הוא רצח את זכריה, ו'שעון הדמים' שבין שתי הכנופיות: רמת עמידר ופרדס כץ, החל לתקתק... (שלמור, 2008).

  • באוגוסט 1995 נרצח בתגובה, העבריין מאיר חדד (הערוץ השני, 2010).

[בתמונה: יצחק 'חישי' חדיף. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון, 2010, 'ראיון עם יוסי הררי, חלק א' (ראו למטה)]

[בתמונה: יצחק 'חישי' חדיף. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון, 2010, 'ראיון עם יוסי הררי, חלק א' (ראו למטה)]

  • הרצח השלישי התרחש במרץ 1996: הפעם היה הרצח קרוב וכואב מתמיד: בן אחותם של רוני ויוסי, אייל הררי, בן ה-16, תלמיד תיכון, שהיה בדרכו לבית הספר (הערוץ הראשון, 2010) (כהן, 2003). ליוסי הררי הגיעה השמועה שבן אחותו אייל נרצח, כשהיה בכלא. לימים התבטא על הרגשתו לאחר הרצח: "(הרגשתי) כאב וצער כמו כל אדם ששומע שאחיין שלו נרצח. אני לא אדם שבוכה. זה לא פותר בעיות" (רבקה, 2016). בתגובה לרצח, המשטרה ביקשה לשירות בתי הסוהר להעביר את הררי לבידוד, כי העריכה שמהכלא הוא יבקש נקמה. כתוצאה מכך, ישב הררי 22 חודשים בהפרדה (הערוץ השני, 2010), אבל הרציחות המשיכו...
  • הרצח הרביעי התרחש ביוני 1997. הפעם נרצח סהר אזולאי בן 21, מספר 2 בכנופיית פרדס כץ.
  • הרצח החמישי התרחש ביולי 1997. הפעם היה זה משה צ'יקו עזאמי, מפרדס כץ.
  • הרצח השישי היה בספטמבר 1997: של דוד אטאס (פרלה) מכנופיית פרדס כץ, למרות שהוזהר על ידי המשטרה (הערוץ השני, 2010).
  • ב- 1998 השתחרר יוסי הררי. ימים מספר לאחר מכן פוצץ בפרדס-כץ רכבו של אחיו הבכיר של 'חישי' - ואב ל-11 ילדים - הרב שמעון חדיף. מטען הוסלק במשענת הראש של מושב הרכב שלו. בשל התחכום יוחס הביצוע לעמיר מולנר - קבלן הביצוע של האחים הררי באותם ימים - אולם מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום בגין זאת (הערוץ השני, 2013) (לוי, 2006).

[לסקירה על יוסי הררי, לחצו כאן]

[בתמונה: כרזת אזכרה ב- 2018. תזכורת מימים אחרים... צילם ושיתף בפייסבוק: בוקי נאה]

[בתמונה: כרזת אזכרה ב- 2018. תזכורת מימים אחרים... צילם ושיתף בפייסבוק: בוקי נאה]

  • התגובה לא אחרה לבוא: במאי 1998 ישב האח רוני הררי (ראו בתמונה למטה) בבית קפה ברחוב כצנלסון בגבעתיים, כאשר שני עבריינים צעירים, דותן שוקרון ומשה בית עדה, עצרו ליד בית הקפה, ואחד מהם החל לרסס ביריות אם-16 את יושביו. רוני הררי נפצע קל. החשד אז היה שהמתנקשים נשלחו על ידי ראש כנופיית פרדס כץ, יצחק חישי חדיף, כנקמה על רצח אחיו שמעון.

[בתמונה: רוני הררי. צילום מסך מתכנית הטלוויזיה, 'פנים אמתיות', 16/2/12]

[בתמונה: רוני הררי. צילום מסך מתוכנית הטלוויזיה, 'פנים אמתיות', 16/2/12]

  • לאחר האירוע הזה פתחה המשטרה במבצע מעצרים נרחב בקרב המשפחות. מאז גוועה מלחמת הכנופיות, וכנופיית רמת עמידר פורקה והתפזרה, כשחלק מחבריה, כולל יוסי הררי, מצאו מקלט זמני בדרום אפריקה (כהן, 2003). חלק מאנשיה ברחו לדרום אפריקה, ופיתחו שם פעילות פלילית מסועפת ואלימה.

2000: עורכת דין פלילית מתאהבת בפושע?

בשנת 1999 געשה הארץ. עורכת דין פלילית, נורית בוכניק (ראו התמונה למטה) שייצגה את חדיף, - החולה במחלת ניוון שרירים - 'חצתה לכאורה את הקווים', ונעצרה על ידי המשטרה. בוכניק התאהבה בחדיף, ראש כנופיית פרדס כץ, בעיצומה של מלחמת הכנופיות והחיסולים שם. האהבה הזו סיבכה אותה בפרשת שיבוש חקירת ניסיון הרצח של העבריין, רוני הררי - ראש כנופיית רמת עמידר.

כיוון שבוכניק התאהבה בחישי חדיף, נטען כי עברה על החוק בניסיון לסייע לו. היא הואשמה במסגרת המשפט בו הועמדו לדין בני חבורת פרדס כץ באשמת ניסיון התנקשות ברוני הררי, מראשי כנופיית רמת עמידר, בבית קפה בגבעתיים, בחודש מאי 1998 (הררי, 2000), (יחזקאלי, 2016) (פלג, 2009) (זוהר, 2011).

[בתמונה: נורית בוכניק - עורכת הדין שהפכה לרעיה. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ השני (פלג, 2008)]

[בתמונה: נורית בוכניק - עורכת הדין שהפכה לרעיה. צילום מסך מתוך כתבת הערוץ השני (פלג, 2008)]

ניסיון ההתנקשות ברוני הררי בבית הקפה בגבעתיים, התרחש במסגרת סכסוך ממושך בין שתי הכנופיות. המשטרה חשדה כי ניסיון ההתנקשות הגיע כנקמה בכנופיית רמת עמידר, על רצח הרב שמעון חדיף, אחיו של ראש כנופיית פרדס כץ, יצחק (חישי) חדיף, ארבעה חודשים קודם לכן (הררי, 2000).

בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, נטען כי חדיף יצר קשר 'קרוב' עם עו"ד בוכניק לאחר רצח אחיו ב- 1998, וכשנעצר בחשד במעורבות בניסיון ההתנקשות ברוני הררי, קיבל ממנה מידע בנוגע לחקירה. בכתב האישום נכתב כי בהוראתו של חדיף, נפגשה בוכניק עם החשודים במעשה, ודיווחה לו על התקדמות החקירה, תוך ידיעה שאף הוא עומד להיחקר על מעורבותו בפרשה. בפברואר 2000, זוכו חלק מהנאשמים באופן מלא וחלקם מחמת הספק. בוכניק זוכתה מהסעיף של קשירת קשר לביצוע פשע, אך הורשעה בשיבוש הליכי משפט ובהעלבת עובד ציבור. היא הנאשמת היחידה במשפט זה שהורשעה במשהו... (הררי, 2000).

[בתמונה: הארכות מעצר בסיקור יתר. זיכוי בקול דממה דקה. עו"ד נורית בוכניק בדרך להארכת מעצר. צילום מסף מחדשות 2]

[בתמונה: הארכות מעצר בסיקור יתר. זיכוי בקול דממה דקה. עו"ד נורית בוכניק בדרך להארכת מעצר. צילום מסף מחדשות 2]

[תמונתו של הרב כדורי נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

בהכרעת הדין שהרשיעה את בוכניק בשיבוש הליכי משפט, ציינו השופטים כי בוכניק ניצלה את מעמדה כעורכת דין, כאשר ערכה ביקורים אצל חלק מהנאשמים בפרשה ודיווחה על תוכן שיחותיה עימם לחדיף, ובכך הקשתה על מהלך החקירה. כמו כן הורשעה בוכניק בסעיף העלבת עובד ציבור, כאשר במהלך החקירה הטיחה בפני החוקר, פקד יגאל בן שלום, "אתה היטלר" והוסיפה כי הוא "נראה גרמני". לאחר מכן ביקשה לחזור בה. על פי כתב האישום, כינתה בוכניק את החוקר רפ"ק אפי ברכה בשם "אייכמן". השופטים ראו באמירות אלו העלבה ופגיעה בכבודו של עובד ציבור (הררי, 2000).

בוכניק ערערה על פסק הדין. ביוני 2000, הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה אותה מכל אשמה (הררי, 2000). כרגיל עם התקשורת, בעוד המעצר וההרשעה בערכאה הראשונה עברו בהמולה גדולה, הזיכוי כמעט לא הוזכר, ועבר בקול דממה דקה...

חישי ונורית נשארו - למרבה ההפתעה והסקפטיות - יחד. הם נישאו, תוך זמן קצר, בחתונה מתוקשרת שבה השיא אותם לא אחר מהרב יצחק כדורי בכבודו ובעצמו, והם אף מגדלים יחד בן משותף (פלג, 2009).

[תמונתו של הרב כדורי משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

הסולחה עם משפחת הררי

עתה, כשהיה לחדיף הרבה מה להפסיד, נותר רק להסיר את האיום המתמיד של נקמה מצד משפחת הררי. בתיווך רבנים, נפגשו חדיף ויוסי הררי, ונשבעו להפסיק את מחול הדמים. כך נפתר בקול דממה דקה אחד מסכסוכי העבריינים הקשים שהיו בישראל  (פלג, 2009).

2008: 'חישי' מפקיר בחורה מדממת ברכב ובורח...

ב- 4 לדצמבר 2008, נעצר חדיף בחשד שנהג בפראות במכונית מרצדס הספורט שלו, נכנס בקיר הקניון ברמת גן ברחוב ביאליק, וברח מהרכב, תוך שהוא משאיר בו מחורה שהייתה עמו פצועה באופן בינוני ומדממת. מסתבר כי חדיף בילה בבית קפה ברמת גן עם צעירה ושתה שם משקאות אלכוהוליים. השניים עזבו את המקום וחדיף איבד שליטה ברכבו ונכנס בחלון ראווה של קניון. הצעירה נפצעה בינוני (גרוסמן, 2009) (גיא, 2008) (פלג, 2009).

העובדה שהייתה אשה זרה ברכב עם חדיף, לא מנעה מאשתו, עו"ד נורית בוכניק, לייצג אותו במעצר ובמשפט: "... בשביל דף אחד המחברת שמתלכלך, אתה לא תולש את כל המחברת... כן, הייתה עוד בחורה באוטו, אני יודעת את הסיפור האמתי, זה לא משהו שמטריד אותי בכלל, אני יודעת בדיוק את הקשר שלי עם בעלי, ואני מאחלת לכל אחד את היחס שביני לבינו. את האהבה שלו והתמיכה שלו בי ואת האהבה שלי והתמיכה שלי בו" (פלג, 2009).

באוקטובר 2009, גזר בית המשפט המחוזי שישה חודשי עבודות שירות ושישה חודשי מאסר על תנאי על חדיף, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בהפקרה ובנהיגה בקלות דעת. בית המשפט קיבל את טענתו שחיכה עד שראה שהוזמן אמבולנס למקום ועזב כדי שאשתו לא תדע שבילה עם אישה אחרת (גרוסמן, 2009).

2009: עו"ד נורית חדיף-בוכניק רצה לכנסת

בשנת 2009 'רצה' עו"ד נורית בוכניק - שאותו המחלה כבר ניכרו בה יותר ויותר (נכה 100% וסובלת מניוון שרירים מתקדם, אבל מתעקשת עדיין ללכת על רגליה) - כרביעית ברשימת הנכים לכנסת (פלג, 2009).

בראיון בחדשות 2 אחרי האירוע, הפגינו השניים זוגיות מרשימה, שבה תלה חישי בנורית את הסיבה לכך ששוקם ונחלץ ממלחמות הכנופיות: "את האמנת שמישהו יכול לשנות אותי? להביא אותי למקום של היום? מהשחרור שלי עד היום בעצם אין לי מעורבות בפלילים, והכל בזכותה, כי זה היה החיים שלי, זה לא היה כסף... וזה לא רק יום יומיים, חודש חודשיים. זה שנים" (פלג, 2009).

[בתמונה: עו"ד נורית חדיף-בוכניק, עדיין על רגליה, נתמכת על ידי בעלה. מרגש... צילום מסך מכתבת הערוץ השני (פלג, 2009]

[בתמונה: עו"ד נורית חדיף-בוכניק, עדיין על רגליה, נתמכת על ידי בעלה. מרגש... צילום מסך מכתבת הערוץ השני (פלג, 2009]

2011: חדיף והניסיון לרצוח את האחים פליסיאן

בנובמבר 2011 נעשה ניסיון לרצוח את האחים חגי ויעקב פליסיאן בירי, כשעברו ברחוב יוסף חיים ברמת גן. השניים נפצעו באורח קל עד בינוני ופונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. האם חדיף ביצע את הירי?

המשטרה עצרה כחשוד במעשה את חדיף, אבל לאחר כשבוע במעצר, בית המשפט קבע כי מכלול הראיות אינו חזק דיו והורה על שחרורו. חדיף אישר לחוקרים כי היה במקום האירוע בזמן הירי ואף פגש באחים. אך לדבריו, הם נורו על ידי מתנקש אלמוני כאשר הוא עמד לצידם ודיבר איתם בידידות (אשכנזי ונחמני, 2011).

יניב קובוביץ בהארץ: לפני שנה וחצי: החשוד ברצח בבר-נוער ניצל מניסיון התנקשות בנובמבר 2011 ירה מתנקש לעבר חגי פליסיאן ואחיו בבני-ברק. העבריין יצחק "חישי" חדיף נעצר בחשד למעורבות בירי – אולם לא הוגש נגדו כתב אישום

[לכתבה המלאה של יניב קובוביץ' ב'הארץ', לחצו כאן]

תם בינתיים, ואולי לא נשלם...

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

[לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן] [בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

מקורות והעשרה

One thought on “פנחס יחזקאלי: יצחק 'חישי' חדיף – נהרות דם, ואהבה נוגעת ללב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *