פנחס יחזקאלי: כשקוד השתיקה מופר… חייו ומותו של טל קורקוס

[בתמונה: טל קורקוס. צילום מסך מכתבת ערוץ 10]
[בתמונה: טל קורקוס. צילום מסך מכתבת ערוץ 10]
טל קורקוס ז"ל ('פיטבול') - בשנות הארבעים שלו, שהיה משך שמונה שנים יד ימינו של יניב זגורי, ראש משפחת הפשע הבאר שבעית - 'חצה את הקווים' ושימש כעד מדינה נגדו. במרץ 2016 בהיותו בכלא, נרצחה אשתו לעיני ילדיו; ביוני 2007, בשנות הארבעים לחייו, חוסל גם הוא, בפיצוץ רכבו.

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

המאמר עודכן ב- 12 בינואר 2021

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

טל קורקוס ז"ל (שכונה 'פיטבול') - בשנות הארבעים שלו, שהיה משך שמונה שנים יד ימינו של יניב זגורי, ראש משפחת הפשע הבאר שבעית - 'חצה את הקווים' ושימש כעד מדינה נגדו.

קורקוס היה אדם מוחצן, שבעת שבה אנשים נוהגים להסתתר ולשמור על פרופיל נמוך, ניהל בלוג, התראיין בפנים גלויות וחשף תמונות של בני משפחה באינטרנט. באופיו היא איש מדון הנוטה לריב ולהשתמש באלימות פיזית. 

הוא צבר לא מעט סכסוכים בחייו, הן בתוך הכלא, הן מחוצה לו והן בתוך התא המשפחתי שלו. במרץ 2016 בהיותו בכלא, נרצחה אשתו לעיני ילדיו;ביוני 2017, בשנות הארבעים לחייו, חוסל גם הוא, בפיצוץ רכבו.

שמעון איפרגן ב- מאקו: "שמעתי אותו צועק. זה היה מחזה מזעזע. לא נשאר ממנו כלום, אפילו לא דמות" את דירת ההימורים בה ביקר העבריין טל קורקוס בלילה בו נרצח על ידי אנשיו של ניבי זגורי ניהלה ט'. היא הייתה זו שפיתתה אותו להגיע לדירה, ואחרי שהפכה לעדת מדינה, חשפה לאחרונה איך נראה הלילה האחרון בחיו של מי שיצא נגד הבוס שלו. "אמרו לי שקורקוס הרס משפחות, שהוא עד מדינה ושאסור לו לחיות"

[לכתבה המלאה של שמעון איפרגן ב- מאקו, לחצו כאן]

ילד שמנת עם נטיות לפלילים...

טל קורקוס היה 'ילד שמנת', שגדל במשפחה נורמטיבית בעיר הדרומית. אביו - איש מוכר מאוד בבאר שבע - שימש במשך שנים רבות יו"ר ועד העובדים המיתולוגי של מפעלי ים המלח. הבן עשה להורים צרות, רוקן אותם מכספם, ונטה לפלילים (יגנה ואשכנזי, 2016).

הוא היה נער חזק מאוד פיזית ואיש לא יכול היה להתמודד עמו פיזית: "הרגשתי שאני רמה אחת מעל..." (דיין וטוקטלי, 2009).

הוא החל את דרכו בעולם הפשע כעבריין פריצות. "הוא היה פורץ למחסנים ומתעסק ברכוש גנוב. בגיל 16 חווה מעצר ראשון ולא נרתע. הוא הרגיש 'גבר'... "אני רוצה להיות עבריין", כתב בבלוג שלו (יגנה ואשכנזי, 2016) (דיין וטוקטלי, 2009).

כך כתב על ילדותו בבלוג שלו: "כבר בגיל 11 החל בי הדחף לרצות ללמוד ולדעת המון על חיי הפשע, התחלתי להתעניין בתחום, לשאול שאלות כל מיני אנשים שחיו בעולם הזה. עשיתי הכל כדי ללמוד על החוקים... בגיל 14 מצאתי את עצמי חי במין בועה אחת גדולה, פתאום הייתי פורץ לבתים, גונב מחנויות, מרביץ, רב, דוקר כדי להרשים את החבר'ה. גדלתי בבית נורמלי לגמרי, הורים טובים, אבל בגיל 16 כבר נעצרתי בפעם הראשונה. החוויה במעצר חיזקה אותי שאני מתחיל להשיג את מה שאני רוצה להיות, פושע" (איפרגן, 2009).

חתונה בגיל 21

[בתמונה משמאל: דבורה הירש ז"ל. המקור: פייסבוק]

בגיל 21 התחתן עם אשה נורמטיבית, דבורה למשפחת הירש (ראו תמונה משמאל) שהייתה רחוקה גם היא מן הפשע (יגנה ואשכנזי, 2016).

[בתמונה משמאל: דבורה הירש ז"ל. המקור: פייסבוק]

מהר מאוד נולד בנו הבכור ועל פי הבלוג שלו, ביקש להתחיל חיים חדשים נטולי פשע. "רציתי להתרחק מהפשיעה, מהצרות. התחתנתי, נולד לי ילד. אבל הגעגוע לפשע, לעולם הזה, החזיר אותי מהר מאוד. באותה תקופה העסקים שלי, מועדונים של מכונות מזל נסגרו בגלל פשיטות של המשטרה, הלכתי לכיוון חוקי, אבל הגיע הזמן לשלם..." (איפרגן, 2009).

אבל הבעיות ביניהם לא הסתכמו בעיסוקיו של קורקוס. לטענת אחיוניתה, קורקוס זילזל באשתו, התנהג כלפיה כשפחה והרבה להכותה.

כשזגורי פוגש את קורקוס...

"כסף, פאר, כוח, שליטה, עוד כבוד, עוד כוח..." (טל קורקוס בשיחה עם אילנה דיין; דיין וטוקטלי, 2009)

קורקוס פגש לראשונה את יניב זגורי, בתחילת המילניום, כאשר דקר את אחיו של זגורי, שרון, כי הפליל אותו במשטרה. זגורי הזמין את קורקוס לפגישה בבית קפה כדי לשמוע את הסיבות לדקירה ובסיומה אף נזף באחיו. מה שחיבר ביניהם היה קוד השתיקה: ההבנה ההדדית בין עבריינים, שאין שום תנאי או מצב המצדיקים הלשנה לרשויות האכיפה (יגנה ואשכנזי, 2016) (בוקר, 2016) (דיין וטוקטלי, 2009).

[בתמונה: הפטרון שהפך לאויב באולטימטיבי, יניב זגורי, בתמונה משפחתית. אתר ספורט סיני העלה תמונה בו נראית משפחה ישראלית כשהיא מעודדת את הכדורגלן ערן זהבי במשחקו במדי קבוצת הכדורגל גוואנגז'ו במדינה. בתמונה נראה ניבי זגורי עם משפחתו ביציע]

[בתמונה: הפטרון שהפך לאויב באולטימטיבי, יניב זגורי, בתמונה משפחתית. אתר ספורט סיני העלה תמונה בו נראית משפחה ישראלית כשהיא מעודדת את הכדורגלן ערן זהבי במשחקו במדי קבוצת הכדורגל גוואנגז'ו במדינהבתמונה נראה ניבי זגורי עם משפחתו ביציע]

פגישת הבהרה זו הפכה את קורקוס ליד ימינו של זגורי. בגיל 23 הפך קורקוס לעוזרו הראשי. הוא היה הכי קרוב לבוס; הוא דאג לשיבוצים; הוא פיקח מרחוק, אבל דאג 'לא ללכלך את הידיים' (דיין וטוקטלי, 2009).

קורקוס כתב על כך בבלוג שלו: "הפכתי להיות אחד האנשים הקרובים לניבי, באותה תקופה הוא דאג לי מעל ומעבר, תוך כמה חודשים הפכתי לאיש הקרוב ביותר אליו, ידעתי עליו כל דבר" (איפרגן, 2009).

2006: עד מדינה

"עד ברמה של טל קורקוס יש אחד לעשור. אני לא חושב שיהיה עוד עד ברמה הזאת..." (קצין הסוכנים בראיון לאילנה דיין; דיין וטוקטלי, 2009)

"יהיה טוב בעזרת השם, אלוהים לא סוגר דלת עד שלא פותח חדשה" (קורקוס על מצבו החדש כעד מדינה; איפרגן, 2009

טל קורקוס היה העבריין הראשון שאותו הצליחה היחידה המרכזית בנגב לשכנע להפוך לעד מדינה... (איפרגן, 2009

ב- 2006 נעצר קורקוס בחשד להחזקת נשק. בשל חוזק הראיות נגדו הציבו בפניו חוקרי המשטרה שתי אלטרנטיבות: להיכנס לכלא לעשר שניםאו להפוך לעד מדינה ולהפליל את פטרונו, יניב זגורי (טל, 2016).

בקלטות - שנחשפו מתיקי בית המשפט - נשמעת אשתו של קורקוס, דבורה, מנסה לשכנע אותו לחתום על הסכם עד המדינה שככל הנראה הוביל למותה. "אתה יכול בכל זאת להיות בסכנהיהיה טובאי אפשר להתחרטהשוטר כבר אמר לי שיש אישור והכל וצריך לרוץ תוך שבועייםאו שתקבל 11 שנים בכלאהוא מפחד מאוד שמישהו יפתח את הפה והכל 'יתחרבש'ואז גם אתם בסכנה וגם אנחנו... מה שאנחנו עושים זה בשביל הילדיםתוכל להיות איתם וזה חסר להם ולך(טל, 2016)

הסכם עד המדינה עמד כאופציה קריטית בעיני קורקוסאך אביו התנגד לחתימתו על ההסכםוהירש ביקשה מקורקוס לדבר עם אביו : "תגיד לאבא שלך: ''אני יודע מי זה ועם מי יש לי עסקהוא הוריד לא אחד ולא שניים בגלל שידעו עליו כמה דבריםותגיד לו שזה הפך אותינתן לי להבין שזה לא סגנון חיים שאני רוצהאני רוצה חיים נורמליים ומאושרים עם האישה והילדים שלי(טל, 2016)

[בתמונה: דבורה הירש ז"ל. המקור: פייסבוק]

[בתמונה: דבורה הירש ז"ל. המקור: פייסבוק]

קורקוס החליט לשתף פעולה עם חוקריו, ולהפוך לעד מדינה בתיק החשוב ביותר שניהלה היחידה המרכזית בנגד באותם ימים, במטרה להיפטר מזגורי, ששלט בעולם התחתון בבאר שבע באותה עת שלטון ללא מיצרים. לטענתו, הסכסוך עם זגורי התגלע עוד קודם לכן, והוא חש שאיננו מתוגמל כראוי: "ראיתי מה קורה לאנשים שחושבים שהם חברים שלו..." (דיין וטוקטלי, 2009) (בוקר, 2016) (יגנה ואשכנזי, 2016)"... ציפיתי שלא יחסר לי כלום, ולא הגיוני שאתה, בתור הבוס יהיה לך הכל מהכל, בכל הצבעים ובכל הסוגים, ולי אפילו לא יהיה צבע אחד, כשאני הכי קרוב אליך... איזה מוטיבציה יש לי להישאר איתך?" (דיין וטוקטלי, 2009).

אבל הייתה גם עילה מידית לבגידה. מקור מספר לטל קורקוס - בעת היותו במעצר - שיניב זגורי מתכוון לפגוע באשתו ובילדיו. קורקוס ידע שלא מדובר באיומים בעלמא ("כי אין לו עקרונות...") ולכן עשה את שעשה: "הבנתי שאין לי מפלט אחר..." (דיין וטוקטלי, 2009) (בוקר, 2016) (יגנה ואשכנזי, 2016).

על פי ההסכם, תמורת עדותו להפללת זגורי וארבעת 'חייליו' - אבנר חנוכוב, יוסי בוחבוט, מאור אלמקייס ומתי ממן - יקבל קורקוס 120 אלף דולר וכרטיסי טיסה לו ולמשפחתו לכל יעד שיבחר, ותישקל הכנסתו לפרויקט של הרשות להגנת עדים (איפרגן, 2009). למרות שקורקוס היה 'לקוח בעייתי', המשטרה עמדה בהסכם במלואו.

קורקוס פרט את סיבותיו בבלוג שלו: "קיבלתי מידע שניבי (יניב זגורי, פ"י) עומד לחסל את אשתי והילדים, אז החלטתי להקדים אותו. החלטתי להציל את המשפחה שלי ולספר על הרע שהוא גרם לאנשים, רציתי לנקות את המצפון שלי... הבנתי שניבי שילם הרבה כסף לאנשים כדי שיפגעו לי בילדים ובאשתי בזמן שהייתי בכלא, כיוון שהיחסים בינינו התערערו והחלטתי לחצות את הכביש ולחבור לכנופיה שאיתה היינו מסוכסכים, זו הייתה דילמה קשה. הייתי צריך לקבל החלטה מהירה. אשתי וילדיי היו בסכנה ממשית... עכשיו כולם אומרים טל לא בסדר וטל טעה. בגלל שהרבה לא יודעים את האמת ואת האורגינל, באמת מה היה שם. רק מי שקרוב לצלחת יודע שההוא (ניבי זגורי) הוא הבן שרמוטה שרצה לבוא על הילדים שלי בזמן שהייתי בבית הסוהר, וזו הייתה הדרך היחידה להגן עליהם! לא הייתה לי ברירה אחרת" (איפרגן, 2009).

2008-2006: בלוגר משועמם ו'לקוח' בעייתי

בפרק הזמן שבין החתימה על ההסכם לעדות בבית המשפט, גרם קורקוס למשטרה הרבה כאב ראש...

קורקוס ובני משפחתו נלקחו לדירות מסתור באשקלון ובאשדוד כשהם מאובטחים 24 שעות ביממה, מחשש לניסיונות חיסול בידי עבריינים. מדי פעם הוצאו קורקוס או אשתו מהבית, והובאו לבית המשפט להעיד נגד זגורי וחייליו תחת אבטחה כבדה של כמאה לוחמי יס"מ ובלשים. קורקוס כמעט שלא יצא מהבית, ואת ימיו העביר בעיקר בשיחות טלפון לחברים, לקרובי משפחה, ובגלישה באינטרנט (איפרגן, 2009).

[בתמונה: אחת התמונות שפרסם טל קורקוס, שלו ושל דבורה ז"ל]

[בתמונה: אחת התמונות שפרסם קורקוס, שלו ושל דבורה ז"ל]

בין השאר התמכר לכתיבת בלוגים, שבהם חשף, בין השאר, את תמונות בני משפחתו באירועים שונים. בחלק מהתמונות נראים הוא ואשתו מחובקים בכל מיני מקומות וכן נראה בנו הקטן סופר עשרות שטרות של 100 ו-200 שקל. דרך הבלוגים סיפר את גרסתו מדוע הפך עד מדינה (איפרגן, 2009). לצערי, הבלוג של קורקוס נמחק כנראה. לא הצלחתי לאתרו באינטרנט.

ההתנהגות המוחצנת הזו גרמה כאב ראש רציני למפעיליו, שחששו מתוצאותיה. איפרגן (2009) מצטט בכיר ממשטרת מרחב הנגב שטען כי: "זו פעם ראשונה שאני נתקל במקרה שעד מדינה פותח בלוגים באינטרנט ומספר מדוע הפך לעד מדינה ועוד מצרף תמונות, וזה קורה במהלך המשפט, מתחת לאף שלנו... ידענו שמשעמם לו, אבל עדי מדינה בדרך כלל שותקים, הוא לא, הוא חייב לדבר, הוא טיפוס כזה, צריך תשומת לב כדי שיתמכו בו בצעד שעשה ולא יראו בו כאחד ששיתף פעולה עם המשטרה כדי לדפוק את זגורי ככה סתם. הוא יכול להרוס לנו את כל התיק" (איפרגן, 2009).

היחסים עם קורקוס לא התנהלו על מי מנוחות. פעם אחת הוא אף תקף באכזריות בלש שאבטח את ביתו, שבר את אפו וגרם לו לחבלות. השוטר נזקק לטיפול רפואי. קורקוס נעצר, נלקח לבית המשפט ושוחרר למעצר בית. להגנתו טען כי הכה את השוטר כיוון שזה נרדם בשמירה ולמעשה סיכן את חיי משפחתו. בסופו של יום, לא הוגש נגדו כתב אישום, אולי כי הבלש באמת נרדם... (איפרגן, 2009).

התנהגותו המוחצנת-מתריסה של קורקוס המשיכה גם לאחר שעזב את הארץ. הוא יצא לבילוי משפחתי עם אשתו וילדיו באחד הקלאבים בטורקיה. משם, שיגר לבלוג שלו תמונות עדכניות משלל אתרי בילוי (איפרגן, 2009).

2008: המשפט

לאחר חתימת ההסכם, הגישה פרקליטות מחוז הדרום כתב אישום נגד זגורי, אשר ייחס לו ולחייליו שלוש עבירות עיקריות (איפרגן, 2009) (אלי, 2015):

[בתמונה: העבריין יוסי בוחבוט ז"ל. המקור: אתר אשקלונים]

  • הצתת משרדו של עו"ד איתי יצחק;
  • הצתת פיצוצייה, הנחת רימון רסס מתחת לביתו של קצין המודיעין בכלא אוהלי קידר, אמיל צאלח, שלפי המידע המודיעיני, התנכל לידידו של זגורי.;
  • קשירת קשר לביצוע רצח, על ששלח את העבריין האשקלוני המנוח יוסי בוחבוט (ראו בתמונה משמאל), לפגוע באמצעות רימון רסס בארצי חלפון, עיתונאי קול נגב, כנקמה על דברים שכתב על זגורי. חלפון אגב טוען, שאחרי חיסול קורקוס, הוא הבא בתור לחיסול...

[בתמונה: העבריין יוסי בוחבוט ז"ל. המקור: אתר אשקלונים]

בספטמבר 2008 החל המשפט. מגובה בעדות עד המדינה, ביקשה המשטרה מבית המשפט לייחס לזגורי חברות בארגון פשיעה. בבית המשפט העיד קורקוס שהיה מעורב בכל הפרטים וידע על כל המהלכים. הוא אף חשף כי קיבל הוראות ישירות מזגורי לפגיעה במי שסומן בעיניו כאויב והתבקש להזהיר אותם באמצעות ירי וכן להניח רימונים בביתו של כתב הפלילים, ארצי חלפון (יגנה ואשכנזי, 2016).

אבל ב- 2009, התיק קרס חלקית בבית המשפט. זגורי זוכה מהאישום החמור ביותר של ניהול ארגון פשע והורשע רק בעבירות של סחיטה באיומים, עבירות נשק, קשירת קשר לביצוע פשע והשחתת רכוש. השופטים קבעו כי לא היה ניתן להוכיח שמדובר בארגון פשע המאופיין בהתנהלות כלכלית ובהיררכיה ברורה וגזרו על זגורי שבע שנות מאסר בלבד (יגנה ואשכנזי, 2016).

2011: אבא של טל קורקוס על הכוונת...

מידע על הנקמות המתוכננות מצדו של זגורי סיפק עד מדינה אחר שגויס נגד המשפחה, יניב בובליל, שימש על פי החשד כיד ימינו ואיש הכספים בארגונו של חגי זגורי, סיפר בעדותו כיצד הורה יניב זגורי, אחיו של חגי - שבאותה עת כבר ריצה 3 חודשים מתוך 7 השנים בכלא שהושתו עליו - על רציחתו של אביו של טל קורקוס (ינגה, 2011):

"אני יודע על הכוונה לרצוח את אבא של טל קורקוס, כנקמה על עדות שמסר לפני מספר ימים... התקשר אלי חגי זגורי, (שבהיעדרו של אחיו מנהל את עסקי המשפחה, פ"י) וביקש ממני שאני אבוא אליו דחוף הביתה. כשהגעתי אליו, הוא סיפר לי שיש כוונה לרצוח את אבא של טל קורקוס, שיניב אח שלו, אמר לאחד מאנשיו . חגי אמר לי שהוא ניסה למנוע את זה כי זה לא טוב שזה יקרה כרגע - זה יעשה בלגן גדול ברחוב, וגם ככה הוא אמר שמחפשים אותו בלי סוף". בובליל נשאל לדעתו והשיב לו ש"זה טיפשי, לא הגיוני, ויקבור את כולנו בבית המשפט" (ינגה, 2011).

בובליל סיפר שחגי כעס מאוד: "יש לו 7 שנים מה בוער לו לעשות את זה עכשיו?... אתה מבין את המשמעות הזו שמסתירים ממני? אם מחר יחליטו להוריד אותך ואני לא אהיה מעודכן? הוא רוצה לסבך את כולנו. הוא קיבל 7 שנים בכלא שישב כמו גבר..." לבסוף, הנחיית הרצח טורפדה, אך הנקמה רק נדחתה (ינגה, 2011).

התכנית להגנת עדים לא מתאימה...

[בתמונה משמאל: סמל הרשות להגנת עדים]

לאחר תום עדותו חי טל קורקוס חיים רגילים, כי התכנית להגנת עדים עדיין לא פעלה באותם ימים. אולם כשהתחילה לעבוד, הרגיש את הקרקע בוערת מתחת לרגליו והצטרף אליה עם משפחתו. הם נדדו בעולם בין ארצות הברית לקנדה, ולבסוף מגיעים ליעד הסופי ומשתקעים ברומניה. אבל אחרי תקופה עברו משבר וחוסר הרמוניה ביניהם, החליטו להפר את תנאי התכנית ולחזור לארץ על דעת עצמם (בוקר, 2016).

[בתמונה משמאל: סמל הרשות להגנת עדים]

קורקוס העיד על סיבות לנטישת התכנית כך: "קשה לחיות בגלות... המרחק, השפה, הגעגועים למשפחה שלה, הגעגועים למשפחה שלי, הילדים הולכים לאיבוד... (בוקר, 2016).

כשחזרו לישראל התחיל קורקוס להסתבך ביחסיו עם אשתו, כאילו כדי להדחיק את הסכנות האמתיות שהמתינו לשניהם מעבר לפינה. השניים אף התגרשו (טל, 2016). טל הכה את דבורה, שערבה משטרה. התוצאה, טל נעצר, והוצא נגדו צו הרחקה. 

2016: 'אין ארוחות חינם': האשה, דבורה הירש נרצחה לעיני ילדיה...

דבורה חפצה בחיים עצמאיים ליד משפחתה וחזרה לבאר שבע, היישר אל ממלכתו של יניב זגורי, ששוחרר כשנה לפני כן. למרות צו ההרחקה הפר קורקוס את הצו והגיע אחריה לבאר שבע. הוא הכה אותה לעיני אמה, והפך את הבית. עקב כך נשלח לכלא. דבורה נרצחה כאשר ישב בכלא (בוקר, 2016). נסיבות מותה טרם בוררו ולא הוגש כתב אישום נגד איש.

ב- 7.3.16 ארב אלמוני לדבורה הירש בחניית ביתה. ולעיני שלושת ילדיה, יורה בה למוות 8-5 כדורים. הירש פונתה במצב אנוש לבית החולים סורוקהשם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה (טל, 2016) (בוקר, 2016).

שירות בתי הסוהר לא אישר לקורקוס להשתתף בהלוויה, מה גם שאז נחשד ששהיה לו קשר לרצח. יניב זגורי נעצר בעקבות הרצח, שוחרר מחוסר ראיות. הוא עזב כחודש לאחר הרצח לפרק זמן ארוך לחו"ל, אם כיוון שהתגלו ראיות חדשות בתיק הרצח (נמצא כובע ששימש את המבצעים ובתוכו ראיות DNA), ואם מחשש מנקמתו של קורקוס. אשתו של זגורי, מיכל, הביעה לא פעם חשש שקורקוס יקפד את חייה (בוקר, 2016) (טל, 2016).

אחרי רצח דבורה

רק השתחרר קורקוס אחרי רצח דבורה, וכבר סיבך עצמו בפרשיה נוספת, אחרי שנודע לו שאשתו יצאה עם גבר אחר, נשוי (פרוסמושקין, 2016):

  • במפגש הראשון ביניהם ב- 4/5/16, בא קורקוס לפיצוציה של הבחור בנתיבות יחד עם אדם נוסף, ואיים לפגוע בו. "אוי ואבוי אם אני אשמע שהיית איתה", נטען שהוא אמר לו, "אם אני אשמע אני אחתוך את הבן אדם". בהמשך, נטען, התקשר קורקוס לצעיר ואיים עליו פעם נוספת: "אתה מבטיח לי שלא היה ביניכם כלום? שאני לא אשמע דיבורים".
  • המפגש השני שבועיים לאחר מכן. קורקוס בא שוב אל הפיצוציה והפציר בבעליה שלא יעלה לקבר של גרושתו המנוחה, למנוע לעז שפתיים.

כאשר החל לייצב את חייו, הקדיש זמן רב יותר לילדיו והרבה לבלות ולהתרועע איתם. באחת מנסיעותיהם לאילת פגש גם אהבה חדשה, בשם כוכב (בוקר, 2016):

[בתמונה: טל קורקוס וכוכב. מצא אהבה חדשה... צילום מסך מכתבת ערוץ 10]

[בתמונה: טל קורקוס וכוכב. מצא אהבה חדשה... צילום מסך מכתבת ערוץ 10]

שעון העצר מתחיל לתקתק לאחור...

"העולם הוא ג'ונגל ואנשים חיות. אם לא תטרוף תיטרף..." (אבנר הררי בראיון. אריאל-אמיר, 2017)

שיחה אחת מנבאת היטב את המשך העלילה. היה זה בראיון של אילנה דיין עם טל קורקוס אחרי שסיים את עדותו בבית המשפט (דיין וטוקטלי, 2009):

  • אילנה דיין: "... אתה יודע שהוא (יניב זגורי) לא יסלח".
  • טל קורקוס: "את יודעת שאני לא אסלח?
  • אילנה דיין" "אבל הוא קצת יותר חזק".
  • טל קורקוס: את זה את אומרת".
כוכב, האהבה החדשה שלו,לא הפריעה לו ב- 23 בפברואר 2017 - לרגל שנה להירצחה של דבורה - לחשוף באינטרנט את הקעקוע שעשה על ידו, ולהוסיף הסבר, שהפך את חיסולו העתידי לעניין של זמן:

[בתמונה: כוכב, האהבה החדשה של טל קורקוס,לא הפריעה לו ב- 23 בפברואר 2017 - לרגל שנה להירצחה של דבורה - לחשוף באינטרנט את הקעקוע שעשה על ידו, ולהוסיף הסבר, שהפך את חיסולו העתידי לעניין של זמן... המקור: פייסבוק]

בפוסט אחר הוסיף:"אני זוכר איך הייתי שוכב במיטה והמטבח היו עולים ריחות הבישולים כבר מחמש לפנות בוקר. רק אלוהים יודע מה היא הייתה עבורי. ימי שישי אני קם מפורק וצועק בקול 'תחזרי!!!'. אין לי אהבה אחרת והיית ונשארת ותישארי לעולמי עד כל עולמי" (קוריאל וצורי, 2017).

קורקוס דיבר בגלוי על נקמה. הוא הסתובב באותם מעגלים חברתיים קודמים ואף נצפה בסמוך לחנות של מיכל זגורי, רעייתו של ראש ארגון הפשע, שהחלה לחשוש לחייה. היא הגישה נגדו תלונה במשטרה על איומים.

במאי 2017 קיבל אזהרה ראשונה על כך שהחבל נמתח עד תום: סרטון פורסם, ובו נראה אלמוני יורה לעבר תמונתו של קורקוס. הוא לא נשאר חייב, וזמן קצר לאחר מכן הופץ סרטון ובו נראה אלמוני יורה לעבר התמונה של מיכל ויניב זגורי. שעון העצר כבר החל לתקתק לאחור לקראת החיסול.

הסוף

ב- 27 ביוני התפוצץ רכב בשדרות דרום אפריקה שבאשקלון. הוא עלה באש ונשרף כליל. בתוכו הייתה גופת גבר. פרמדיקים של מגן דוד אדום נאלצו לקבוע את מותו במקום. טל קורקוס חוסל.

ב- 27 ביוני התפוצץ רכב בשדרות דרום אפריקה שבאשקלון. הוא עלה באש ונשרף כליל. בתוכו הייתה גופת גבר. פרמדיקים של מגן דוד אדום נאלצו לקבוע את מותו במקום. טל קורקוס חוסל. התמונה: דוברות מד"א] ב- 27 ביוני התפוצץ רכב בשדרות דרום אפריקה שבאשקלון. הוא עלה באש ונשרף כליל. בתוכו הייתה גופת גבר. פרמדיקים של מגן דוד אדום נאלצו לקבוע את מותו במקום. טל קורקוס חוסל. התמונה: דוברות מד"א]

[תמונות הרכב השרוף באדיבות דוברות מד"א]

המשטרה, שהייתה צריכה להבין ולא הבינה נכנסה ללחץ, הוציאה צו איסור פרסום, וחטפה קיתונות של ביקורת מוצדקת. למשל: 

[למאמרו של אלי סניור ב'מעריב', לחצו כאן]

השלב הבא, מן הסתם, יהיה חזרתו של יניב זגורי מהגלות בחו"ל לחוף מבטחים...

במותו, הפיל קורקוס יותר עבריינים בכירים מבחייו...

בתום חצי שנה של חקירה מורכבת, חובקת עולם, ותחת צו איסור פרסום גורף, פענחו חוקרי המשטרה - לכאורה - את רצח עד המדינהטל קורקוס, ורצח אלישע סבח ז"ל. ב- 18/12/17, הוגשו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד יניב זגורי מבאר שבע, שנעצר בסין; מיכאל מור; ושישה נאשמים נוספים (פרשיה 8017). למרות הגשת כתבי האישום, החקירה עדיין נמשכת, בדרום אמריקה ובמדינות נוספות. המשטרה הצליחה לגייס בפרשה שלושה עדי מדינה, אחד מהם היה שותף בכיר בעבירות, ועוד שתי נשים שגויסו על ידי המשטרה (גולן, 2017). הנאשמים העיקריים בפרשיה זו הם (גולן, 2017):
  • יניב זגורי, שגורש מסין, והובא לישראל. הוא יואשם ברצח טל קורקוס בחודש יוני השנה (ראו פירוט למעלה); ואלישע סבח, באפריל 2017 בנתניה (ראו פירוט למעלה).
  • ראש ארגון הפשיעה מיכאל מור מנהריה, יואשם ברצח קורקוס ובעבירות אמל"ח.
  • אריק איטל, שאחיו, אדם איטל, שפוט לשני מאסרי עולם בגין רצח כפול בבאר שבע, יואשם ברצח קורקוס וסבח, בעבירות של ניסיונות רצח ועבירות אמל"ח.
  • בפרשה יואשמו עוד שישה נאשמים: שמעון שרביטליאור סעד, יניב חזיזה, אליושה בן שלום, ומוטי אלמקייס.
[בתמונה: מיכאל מור: סיפר את כלי הרצח... המקור: פייסבוק]

[בתמונה: מיכאל מור: סיפר את כלי הרצח... המקור: פייסבוק]

[להרחבה בנושא מיכאל מור, לחצו כאן]

מהחקירה עולה כי זגורי ומור שיתפו פעולה, ובאמצעות שלוחים גם ניסו לפגוע בשוטרים , פרקליטים וקציני משטרה (כולל אלה שחקרו אותם), ובכל אלה שהעזו לצאת ולהעיד נגדם. הם מעורבים גם באיומים על נציג משטרת ישראל בתאילנד, סנ"ץ יוני חג'ג' (ראו פירוט למעלה) תוך שהעלילו עליו האשמות שווא באמצעות פרסומים שקריים ברשתות החברתיות (גולן, 2017).

מי שהביא למפנה בחקירה היה מקורב לזגורי, שגוייס כעד מדינה, היה נוכח בזירת הרצח ואף ידע על התכנון המוקדם. ההנחיות לרצוח את קורקוס ניתנו על ידי זגורי מסין, כאשר זגורי, אריק איטל ועד המדינה תכננו לפרטי פרטים את הרצח. קורקוס הובא לדירת מלכודת באשכלון, ולאחר שיצא ממנה לפנות בוקר לרכבן, אריק איטל הפעיל את המטען, שסופק על ידי מיכאל מור ואנשיו (גולן, 2017).

בפרשה זו גויסו שתי נשים כעדות מדינה, שהפעילו ערב הימורים מבוים בדירה באשקלון, ושאליה הגיע קורקוס ביום שנרצח. עוד חשדה המשטרה, שהחשודים תכננו לבצע "פיגוע מיקוח" בסגנון ארגוני טרור, כדי לשחרר מכלאו עבריין בכיר... (גולן, 2017).

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *