פנחס יחזקאלי: חלופות לפתרון שתי המדינות (1): חילופי שטחים בין מדינות האזור

[בתמונה: האלוף גיורא איילנד. הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Kai Mörk. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0 de]

[בתמונה: האלוף גיורא איילנד. הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Kai Mörk. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0 de]

במהלך השנים – על רקע התחושה הגוברת שהפתרון ה'מקובל' של שתי מדינות לשני עמים איננו קביל על שני הצדדים – נעשו מאמצים יצירתיים לגבש הצעות אלטרנטיביות. המאמר עוסק בהצעות לחילופי שטחים כוללים בין מדינות האזור.

[בחזרה לפוסט המרכזי: חלופות לפתרון שתי המדינות]

המאמר עודכן ב- 17 בספטמבר 2021

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

במהלך השנים – על רקע התחושה הגוברת שהפתרון ה"מקובל" של שתי מדינות לשני עמים איננו קביל על שני הצדדים – נעשו מאמצים יצירתיים לגבש הצעות אלטרנטיביות (ראו פוסט נפרד: חלופות לפתרון שתי המדינות). המאמר עוסק בהצעות לחילופי שטחים בין מדינות האזור.

הצעת האלוף גיורא איילנד (קמפינסקי, 2010)

הצעה זו הועלתה לראשונה ע"י האלוף המילואים גיורא איילנד בינואר 2010, וגם זכתה לכותרות בספטמבר 2014, כשהתפרסמה הידיעה, כי נשיא מצרים, א-סיסי, הציע ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצעה דומה (נענע 10, 2014).

[בתמונה: כל הפתרונות לארץ ישראל, בתוך ומחוץ לקופסה... תמונה חופשית שהועלתה על ידי andrea colapietro לאתר flickr]

[בתמונה: כל הפתרונות לארץ ישראל, בתוך ומחוץ לקופסה... תמונה חופשית שהועלתה על ידי andrea colapietro לאתר flickr]

תוכנית איילנד הוצגה בכינוס מרכז בגין-סדאת למחקרים אסטרטגיים שבאוניברסיטת בר-אילן. היא מעלה שתי חלופות לתבנית "שתי מדינות לשני עמים": האחת, וויתור של ישראל על רוב יהודה ושומרון והקמת מדינה פלסטינית בשטח זה, במסגרת קונפדרציה עם הממלכה הירדנית. השנייה, חילוף שטחים רב לאומי הכולל את מצרים, ירדן ישראל והפלסטינים, על בסיס אינטרס משותף.

האלוף איילנד אמר כי "כיום קיים פרדוקס בנוגע לקונפליקט הישראלי-פלסטיני אשר משפיע לרעה על שני הצדדים המעורבים, כמו  גם על אזור המזרח התיכון כולו. פרטי הפתרון המוצע שהינו על בסיס עקרון "שתי מדינות לשני עמים" ידועים, אולם בפועל שני הצדדים אינם מוכנים לקבל פתרון זו, משום שהוא אינו מספיק טוב עבור אף אחד מהם. המקסימום שמדינת ישראל תוכל להציע לפלסטינים קטן בהרבה ממה שהפלסטינים יהיו מוכנים לקבל".

נציג מן השגרירות המצרית אשר נכח בכינוס הגיב על דברי האלוף (מיל') איילנד באומרו כי לא ניתן לצפות ממצרים לוותר על שטח בריבונותה בכדי להגיע לפתרון, ובנוסף אי אפשר להפוך את הבעיה הפלסטינית לבעיה של מצרים.

לדברי איילנד, שתי החלופות לפתרון שאותן הוא מציע מתבססות על ההנחה כי ישראל תצטרך, בכל מקרה, לפנות את רוב שטחי יו"ש וכי האינטרס המשותף הרב לאומי באזור יאפשר פתרון חילופי שטחים רב לאומיים, "החלופה המוצעת על ידי היא חילופי שטחים רב לאומיים לפיהם רוב שטחי הגדה המערבית, למעט 12-13 אחוזים הקרובים לשטח מדינת ישראל, יועברו לידי הפלסטינים, בכפוף לשלטון ירדן. השטחים אשר יישארו ברשות ישראל, נחשבים אזורים חיוניים מבחינת האינטרסים הישראלים, כיון שבתחומם נמצאים ישובים יהודים גדולים ומקומות היסטוריים".

האלוף איילנד הוסיף כי "בתמורה לשטחים אשר יישארו בידי ישראל, יורחב שטח רצועת  עזה בהיקף דומה במורד החוף ולתוך מדבר סיני, על ידי סיפוח של שטחים שכיום נמצאים תחת ריבונות מצרים.

יוסי קמפינסקי בערוץ 7: גיורא איילנד: חלופות לפתרון שתי המדינות האלוף במיל' גיורא איילנד מציע לבצע חילופי שטחים עם ירדן ומצרים ולספח את המדינה הפלסטינית לירדן.

[לכתבה של יוסי קמפינסקי בערוץ 7, לחצו כאן]

ע"פ איילנד, פתרון חילופי השטחים הרב לאומי ייתן מענה לכל ארבעת הגורמים באזור: מצרים, ירדן, ישראל והפלסטינים. מבחינת הפלסטינים, זהו פתרון לבעיות צפיפות האוכלוסין ולמחסור במים בשטח עזה. המצרים יזכו למעבר תת קרקעי בין ירדן למצרים באזור אילת, אשר, בין היתר, יאפשר מעבר צינורות גז ונפט. הירדנים יוכלו למנוע את עליית החמאס בגדה המערבית, דבר אשר בוודאי יקרה אם תוקם באזור זה מדינה פלסטינית עצמאית לגמרי". לדברי איילנד הקמת איחוד "המדינות הפדראליות של  ירדן ופלסטין" בירדן, הגדה ואולי גם עזה בעתיד, הוא פתרון הרבה יותר יציב לטווח הארוך.

איילנד ציין: "אין אפשרות לפתור את הסכסוך במגבלות הקיימות, צריך להרחיב את מעגל המשתתפים והתורמים לפתרון, על ידי הוספת שטחים ממדינות ערב השכנות ועל ידי מעורבותם הישירה בניהול פוליטי עתידי של אזורים אלו".

תכנית ביגר ארד: תכנית כוללת לחילופי שטחים במזרח התיכון (ארד ואח', 2008) 

תכנית דומה, פורסמה בכנס הרצליה השמיני בינואר 2008, ע"י פרופ' גדעון ביגר (ראו תמונה למטה). מהות ההצעה היא חילופי שטחים כוללים, שבמסגרתם יעוצבו מחדש קווי הגבול בין מדינות האזור, בהסתמך על קווי העבר, או בשינויים המחויבים, לאור המציאות שהתפתחה בשטח וצורכי המדינות. הרעיון הוא שלא יהיה שינוי בסך השטח הטריטוריאלי של כל מדינה ממדינות האזור, אך ישונו קווי התיחום בין המדינות. ההצעה כוללת :

  • הישארות ישראלית בשטחי ביהודה ושומרון: ישראל תשמור בידה שטחים, בהיקף של כ- 200 קמ"ר (3% משטח הגדה המערבית). חלקם, במסגרת "הרחבת ירושלים וגושי ההתיישבות". בנוסף, תשמור בידיה שטחים במדבר יהודה ובבקעת הירדן.
  • הישארות ישראלית בשטחים ברמת הגולן: ישראל תשמור בידה שטח בהיקף של 200 קמ"ר במערב רמת הגולן (כ- 12% מרמת הגולן), הכולל ישובים ואת "קו המצוקים".
  • העברת שטחים מישראל לפלסטינים, לאור ה"קו הירוק": תמורת השטחים שישראל תשמור בידיה ביהודה ושומרון וברמת הגולן, תעביר ישראל שטחים לרשות הפלסטינית בקטעי שונים לאור ה"קו הירוק" מול יהודה, שומרון ורצועת עזה, עם או בלי תושבים ערבים מוסלמיים.
  • העברת שטחים מישראל ללבנון בנקודות שלאורך הגבול עם ישראל: במסגרת התמורות שישראל תיתן על היוותרותם של שטחים ביהודה, שומרון ורמת הגולן בידיה, תעביר ישראל ללבנון שטח של כ- 50 קמ"ר בנקודות שונות לאורך הגבול המשותף (לאו דווקא ברצף טריטוריאלי).
[בתמונה: פרופ' גדעון ביגר. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה, ואושרה לשימוש על ידי פרופ' גדעון ביגר]

[בתמונה: פרופ' גדעון ביגר. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה, ואושרה לשימוש על ידי פרופ' גדעון ביגר]

  • העברת שטחים מישראל למצרים: ישראל תעביר למצרי שטחים בנגב (בהיקף דומה לשטחים במדבר יהודה ובבקעת הירדן, שיילקחו מהפלסטינים), וזאת באזור מדבר פארן, ובנוסף רצועת שטח שתאפשר מעבר חפשי בין מצרים לירדן.
  • העברת שטח ממצרים לפלסטינים ממערב לרצועת עזה: תמורת השטח שישראל תיתן למצרים בנגב, מצרים תעביר לפלסטינים שטחים ממערב לרצועת עזה, באזור שבין רפיח ואל-עריש, בסדר גודל דומה לשטח שתקבל מישראל במדבר פארן.
  • העברת שטח מישראל לירדן באזור הערבה: ישראל תעביר לירדן שטח קטן בערבה, מול השטח שהמצרים יקבלו מישראל, כדי לאפשר מעבר ישיר בין מצרים לירדן.
  • העברת שטחים מלבנון לסוריה: תמורת השטח שיוותר בידי ישראל ברמת הגולן, תקבל סוריה שטחים בלבנון, ממערב לקו 1920 שנקבע על ידי צרפת.
  • העברת שטחים מישראל ללבנון: בתמורה לוויתורה של לבנון על שטחים במזרח המדינה לטובתה של סוריה, תעביר ישראל ללבנון שטחים בנקודות לאורך גבולה עם לבנון (ראה לעיל).
  • העברת שטחים מירדן לסוריה: ירדן תעביר לסוריה שטחים לאורך גבולה הצפוני, בהם התיישבו סורים בשנת 1970, ותמורת תקבל שטח קטן בערבה הישראלית, מול השטח שמצרים תקבל מישראל, וכן זכות שימוש במעבר הישיר בין ירדן למצרים דרך הנגב הישראלי.
בתמונה: אזכור תכניתו של פרופ' גדעון - לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני, בדרך של חילופי שטחים רב מדינתיים - באתר אוניברסיטת ת"א

[לאזכור תכנית ביגר באתר אוניברסיטת ת"א, לחצו כאן]

(לכאורה) "תכנית א-סיסי"

על פי הידיעה (שהוכחשה כמובן מכל וכל), נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, הציג לאבו מאזן להכפיל פי 5 את שטח רצועת עזה לתוך חצי האי המצרי, ולצרף שטחים מסיני כדי להגדיל את רצועת עזה - ולהקים בה מדינה פלסטינית בשליטה מלאה של הרשות. בתמורה, התבקש אבו מאזן לוותר על החזרה לגבולות 67'. בדיווח נאמר כי ישראל וארה"ב עודכנו במהלך, אך אבו מאזן דחה על הסף את ההצעה  (נענע 10, 2014). בכל מקרה, נראה שהדלפת התכנית "קברה" אותה בטווח הנראה לעין.

[בתמונה: הנשיא המצרי א-סיסי. הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Kremlin.ru. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

[בתמונה: הנשיא המצרי א-סיסי. הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י Kremlin.ru. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

[בחזרה לפוסט המרכזי: חלופות לפתרון שתי המדינות]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות

   

One thought on “פנחס יחזקאלי: חלופות לפתרון שתי המדינות (1): חילופי שטחים בין מדינות האזור

  1. בס"ד
    הצעה שתביא לפתרון הבעיה הפלסטינית ולסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני
    – 2 הצדדים ירוויחו WIN WIN SITUATION

    מעודכנת ל ‏‏‏‏24/04/2017 20:37

    לכל אזרחי מדינת ישראל ולכל הערבים הפלסטיניים בגדה ובעזה שלום רב.

    ההצעה לפתרון הבעיה הפלסטינית ולסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני הינה ההצעה היחידה האפשרית שניתן כבר היום לבדוק אם היא מעשית, מעולם היא לא נוסתה !!!.

    מהות ההצעה ואופן יישומה:

    שלב א: בועידה של המדינות הערביות בעלות שטח מעל 500,000 קמ"ר, תישקל האפשרות של כלל המדינות הערביות להקצות שטח להקמת 2 מדינות פלסטיניות נפרדות, מדינת פלסטין אש"פ ומדינת פלסטין עזה, שיוקמו בארצות שונות. זאת לאחר פנייה ובקשה של מנהיגי אש"פ והחמאס בגדה ובעזה, גודל ומיקום השטח המוקצה להקמת 2 מדינות פלסטין ייקבע במ"ומ בין מנהיגי הערבים הפלסטינאיים בגדה המערבית ובעזה לבין המדינות ערב באופן בלתי תלוי ביניהן.

    שלב ב': תיעשה פניה של מנהיגי אש"פ והחמאס בגדה ובעזה לכל 150 המדינות שתמכו באו"ם בהקמת מדינה פלסטינאית, לקבלת עזרה כספית או אחרת הנדרשת בהקמת תשתית ומבנים וכו' הנדרשים בהקמתה של המדינה. כל ערבי פלסטינאי בעולם יוכל לראות באחת מהן את ארץ הבית שלו ואם ירצה יוכל לקבל אזרחות ועזרה בדיור ובהקמת עסק ובעבודה בבניית התשתיות והמבנים במדינה החדשה.

    שלב ג: כל ערבי פלסטינאי בגדה או בעזה יקבל רכוש נדל"ן חילופי לרכוש הנדל"ן שבבעלותו באזור המדינה החדשה שתקום, ללא צורך בהשקעה מצידו, הכל באמצעות המימון החיצוני שיתקבל (סעיף 2).

    כל ערבי פלסטינאי בגדה או בעזה שיעבור למדינות הפלסטיניות החדשות יוכל לעבוד בהקמת המדינה הפלסטינאית החדשה בבניית הנדל"ן והעסק שלו וגם יתפרנס מכך באמצעות המימון החיצוני שיתקבל.

    שלב ד': במקביל לשלב ג' כל רכוש הנדל"ן של הערבים הפלסטינאים בגדה ובעזה יימכר למדינת ישראל באמצעות תיווך של צד שלישי ארה"ב, ובכך לכל ערבי פלסטינאי יקבל פיצוי הולם על רכושו.

    כל ערבי פלסטינאי שיסרב למכור את הנדל"ן שברשותו ישירות למדינת ישראל, רכושו יימסר לרשות הפלסטינאית בגדה או למנהיגי החמאס בעזה תוך מתן פיצוי הולם והם יעבירו את רכוש הנדל"ן באמצעות תיווך של צד שלישי ארה"ב והם יעבירו את רכוש הנדל"ן למדינת ישראל תוך מתן פיצוי הולם שיועבר למנהיגי הפלסטינאים בגדה ובעזה.
    מאחר וכל ערבי פלסטינאי יקבל רכוש נדל"ן חילופי במדינה החדשה שתקום, וגם פיצוי על רכוש הנדל"ן שלו בגדה או בעזה, חלק מהכסף שיתקבל כפיצוי ישולם כמס לרשות הפלסטינאית בגדה או למנהיגי החמאס בעזה.

    שלב ה': עם קבלת שטחי הגדה המערבית לרשותה דרך המתווך ארה"ב, מדינת ישראל תכריז על ריבונותה על כל השטחים שתקבל.

    שלב ו': יוכרז ע"י הרשות הפלסטינית בגדה ומנהיגי החמאס בעזה על סיום הסכסוך עם מדינת ישראל. והכרה הדדית של מדינות פלסטין החדשות ומדינת ישראל.

    שלב ז': כל אזרח של מדינות פלסטין החדשות יוכל לעלות לרגל או לבקר בכל המקומות המקודשים למוסלמים בשטחה של מדינת ישראל כולל ירושלים, מסגד אל אקצה, מערת המכפלה ועוד, וכן יוכל לבקר את קרוביו במדינת ישראל.

    הקמת מדינת פלסטין אש"פ ומדינת פלסטין עזה יהיו בלתי תלויות אחת בשניה, כאשר הערבים הפלסטינאים בגדה או בעזה יסכימו על קבלת המתווה המוצע, וכן נדרשת הסכמת מדינות ערב למתווה המוצע.

    נתוני רקע:

    הגדה המערבית (5835 קמ"ר) מזרח ירושלים (70 קמ"ר), עזה 365 ( קמ"ר).

    להלן נתוני מדינות ערב והשטחים שלהם בסוגריים בקמ"ר.
    ערב הסעודית (2,149,690), טורקיה (783,562 ), מצרים (1,001,450), איראן (1,648,195), לוב (1,759,540), אלג'יריה (2,381,741), פקיסטן (796,095 ), אפגניסטן, (652,230).

    השטח הנדרש ממדינות ערב להקצות להקמת מדינות פלסטיניות חדשות הוא שטח מזערי ביחס לשטחן הכולל, ובתמורה יאפשרו לעם הפלסטיני לחיות בריבונות עצמאות ובשלום עם המדינות הסובבות אותו, ולהקנות יציבות למדינות במזרח התיכון, מאחר והבעייה הפלסטינית תפתר.

    עם הקמת המדינות הפלסטיניות החדשות יישקל מחדש שחרור האסירים הפלסטיניים הביטחוניים במדינת ישראל שיעברו למדינות פלסטין החדשות ויקבלו מעמד של אזרחי המדינה הפלסטינית שבה ייבחרו, עם כל ההטבות הנלוות כמו האזרחים האחרים.
    מסגד אל אקצה יוכרז כמקום שגרירות של 2 המדינות הפלסטינאיות החדשות כלומר שטחה של השגרירות שייך טריטוריאלית למדינה שבה היא נמצאת ישראל ולא למדינה שאותה היא מייצגת. עם זאת, לנציגות דיפלומטית יש חסינות דיפלומטית, ולכן לא ניתן להיכנס לשטח השגרירות ללא היתר, אך עובדיה הדיפלומטים כפופים לחוקי המדינה בה היא נמצאת.
    עם זאת שטח מסגד אל אקצה לא יכלול את כל השטח של הר הבית שהיום ניתן לביקורי אנשים מכל המדינות.

    ההצעה לפתרון הבעיה הפלסטינית ולסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני הינה ההצעה היחידה האפשרית שניתן כבר היום לבדוק אם היא מעשית, לעולם היא לא נוסתה !!!.

    למה זה הפתרון היחידי האפשרי?, ולמה דווקא עכשיו זה הזמן המתאים לעשות אותו?
    הקמת מדינה פלסטינאית בגדה המערבית תהפוך אותה למדינת עזה שניה, תפתח חזית נוספת למלחמה נגד ישראל, הפלסטינאים יהיו מסוגרים ומוגבלים בתנועה, הערבים הפלסטינאים ימשיכו לחיות בעוני ובמחסור ובמחנות פליטים ללא תקווה לשינוי בשנים הבאות. יהיו בה מאבקי כח על השליטה בין חמאס לבין אש"פ, ובמקרה של מלחמה עם מדינת ישראל תכבוש הפעם את רצועת עזה ואת הגדה המערבית, ותוכרז ריבונות ישראלית על כל השטחים ה"כבושים" וכל המנהיגים והמחבלים יאסרו לתקופות ממושכות, בשטחים הללו ייושם משטר צבאי ישראלי שינהל את המדינה, יבוצעו בדיקות קפדניות ויוטל עוצר והמצב יחזור 50 שנה לאחור כפי שהיה בשנת 1967, ויותר גרוע.
    לגבי עזה, זוהי דרך חיובית לקבל מדינה פלסטינאית ריבונית שאינה תלויה במדינת ישראל, ואזרחיה ייזכו לחיות בשלום, בחופש, פריחה ושגשוג ללא שפיכות דמים, וללא מצור.

    לסיכום: ההצעה המוצעת בזה תביא לפתרון הבעיה הפלסטינית ולסיום הסכסוך הפלסטיני–- ישראלי, זו ההצעה היחידה האפשרית,גם הפלסטינאים וגם מדינת ישראל ירוויחו ממנה.

    האפשרות הצעה שניתן להתחיל ביישומה מיידית ונותנת כבר היום תקווה חדשה ופתיחה של דף חדש לערבים הפלסטינאיים בגדה המערבית, בעזה, בישראל, לבנון, סוריה וירדן ובכל מקום בעולם לעתיד עם 2 מדינות פלסטיניות ריבוניות נפרדות גדולות יחסית ומשגשגות ופורחות ואשר יביאו לשיפור ניכר ברמת החיים שלהם, ובכך שישראל לא תשלוט בהם. הצעה שלא נוסתה אף פעם!

    הצעה זו מאפשרת פתיחת דף חדש והתחלה חדשה עבור העם הפלסטינאי הנמצא בגדה המערבית במזרח ירושלים ובעזה, ובכל מקום בעולם. מדינת פלסטין אש"פ ומדינת פלסטין חמאס החדשות יהיו מדינות ריבוניות עצמאיות וחופשיות ובלתי תלויות במדינת ישראל, ויוכלו לבנות נמל תעופה ואם יהיו לחוף הים יוכלו לבנות גם נמל ימי.

    הפתרון המוצע יהיה ללא שפיכות דמים יש פתרון שיביא לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינאים, פתרון שיגשים כמעט את כל משאלותיהם של הפלסטינאים להקמת מדינה (2 מדינות) פלסטינאית עצמאית ריבונית ומשגשגת ופורחת, שתביא לשיפור ניכר ברמת החיים שלהם, ובכך שישראל לא תשלוט בהם.

    זהו פתרון מחוץ למסגרת שעדיין לא נוסה ושהעיתוי להציעו עכשיו הוא המתאים ביותר, למי ששואף באמת להקמת מדינה פלסטינאית ריבונית חופשית ועצמאית חדשה פורחת ומשגשגת ולהביא שלום למזרח התיכון .

    2 המדינות הפלסטינאיות שיוקמו צריכות להיות נפרדות ורחוקות אחת מהשניה, וזאת על מנת למנוע סכסוכים וניסיונות השתלטות האחת על השניה וכן גבולותיהם חייבים להיות רחוקים מגבולות מדינה ישראל, על מנת למנוע מלחמה עתידית.

    ההצעה תמנע המשך הסכסוך בין אש"ף לחמאס, היות ולכל אחד תהיה מדינה משלו.
    כל המימון והעזרה הנדרשת בהקמת המדינה הפלסטינאית, יהיה מימון חיצוני של מדינות ערב האחרות, וכל המדינות בעולם שתומכות ומוכנות לעזור בהקמת המדינה הפלסטינאית.
    לכל הפלסטינאים המעוניינים לעבוד תהיה עבודה רבה ופרנסה בהקמת המדינה (2 מדינות) הפלסטינית ובניית התשתית.

    המדינות הפלסטיניות שיוקמו לא יהיה להם גבול משותף עם מדינת ישראל.
    אני קורא לכל הערבים הפלסטינים בגדה ובעזה, ולמנהיגיהם, ולכל המדינות הערביות שמסביבנו להסכים לפתרון המוצע להם ובכך לתת תקווה כבר היום לעם הפלסטיני למדינה (2 מדינות) פלסטינית ולמנוע מהעם הפלסטיני שפיכות דמים ומצוקה וסבל לשנים רבות ללא שום תקווה לשינוי הצפויות להם באם לא יסכימו, כפי שסבלו ב 69 השנים האחרונות.
    אני קורא בזה לכל המנהיגים הפלסטינאים בגדה ובעזה לשקול את ההצעה ותנאיה בכובד ראש ובראש פתוח, ולסיים בזאת את הסכסוך הפלסטיני עם מדינת ישראל ולתת תקווה חדשה לעתיד של חופש ושלום ופרנסה טובה ופתיחת דף חדש עם הקמת 2 מדינות פלסטיניות ריבוניות חדשות.

    בהצלחה ב"ה אינשאלה
    סמב"ת – סוף מעשה במחשבה תחילה
    פורסם באתר http://rotter.net/forum/politics/23788.shtml#4

    תקראו את המאמר הבא שפורסם לפני שנתיים וחצי:

    מאמר שהתפרסם ב http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1080285
    צבא וביטחון |
    עודכן 08:14 08/09/2014

    חדשות nana10
    דיווח: א-סיסי הציע לאבו מאזן להקים מדינה פלסטינית בשטח סיני.
    בגלי צה"ל פורסם כי בפגישתם שנערכה השבוע, הציע נשיא מצרים ליו"ר הרשות הפלסטינית לצרף שטחים מסיני כדי להגדיל את רצועת עזה – ולהקים בה מדינה פלסטינית בשליטה מלאה של הרשות. בתמורה, התבקש לוותר על החזרה לגבלות 67'. בדיווח נאמר כי ישראל וארה"ב עודכנו במהלך, אך אבו מאזן דחה על הסף את ההצעה.
    תגובה שלי
    זה בדיוק מה שהצעתי בהצעה שלי אבל מאז חלפו שנתיים ואבו מאזן צריך לחשוב מחדש, כי השתנו מספר דברים מאז:

    עברו שנתיים וחצי ומאז אבו מאזן צריך לחשוב מחדש, כי השתנו מספר דברים מאז:

    1. הקמת מדינה פלסטינית בשטחי הגדה תהפך מהר למדינת עזה 2 ואין דרך כלשהי למנוע מצב זה. (שהיא תהווה איום קיומי על מדינת ישראל, ראה הסבר בהצעה הניתנת). גם אבו מאזן צריך להבין שאין כל אפשרות להקים מדינה פלסטינאית בגדה ולהבטיח שלא תהפך מהר למדינת עזה 2. הוא רק צריך לקרוא את מה שכתבתי בהצעה שלי. הוא היה צריך לחטוף את ההצעה מיידית ב 2 ידיים הוא יכול לקבל גם חוף ים וגם להקים שדה תעופה.

    2. הנשיא עכשיו הוא דולנלד טראמפ שהוא נשיא ידידותי לישראל, ולא יכפה פתרון כפוי על מדינת ישראל או על הערבים פלסטינאים. כל פתרון כפוי גם לא יחזיק מעמד. נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובאמא ניסה באמצעות מזכיר המדינה קרי לכפות פתרון כפוי על מדינת ישראל, ולקבל את הקמת מדינה פלסטינאית בגדה המערבית כעובדה, ולא הבין כי למעשה הוא כופה פתרון בלתי אפשרי שאינו טוב גם לפלסטינאים בגדה וגם לפלסטינאים בעזה וגם למדינת ישראל.

    3. ההצעה שלי מדברת על הקמת 2 מדינות פלסטינאיות באופן בלתי תלוי האחת בשניה. דבר שיפתור את בעיית הסכסוך בין אש"פ לחמאס, הצעה שלא נשקלה אף פעם ע"י הערבים הפלסטינאים בגדה ובעזה ומנהיגיהם.

    הדבר החיובי בידיעה שפורסמה היא שהנשיא המצרי א-סיסי הציע לאבו מאזן להקים מדינות פלסטינית בשטח סיני.

    כלומר בדיוק על פי הצעתי. כלומר ניתן להקים 2 מדינות פלסטינאיות ריבוניות מדינת פלסטין אש"פ ומדינת פלסטין עזה באופן בלתי תלוי בהקמתם ושלא יהיה להם גבול משותף עם ישראל ולא ביניהם כאשר כל ערבי פלסטינאי יחליט לאיזו מדינת פלסטין הוא רוצה לעבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *