שיטור מנבא באתר 'ייצור ידע'

תקציר: 'שיטור מנבא' או 'ניבוי בשיטור' או 'חיזוי בשיטור' (Predictive Policing) היא שיטת שיטור על בסיס מערכת ממוחשבת, המנבאת את המקום והזמן ששם יתרחשו פשעים. לפניכם אוסף מאמרים על 'שיטור מנבא', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[תמונת הבסיס היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי tarotize לאתר Pixabayתמונת הבלש משמאל היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על תורות הפעלה במשטרה (דוקטרינה), לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

המשגה

'שיטור מנבא' או 'ניבוי בשיטור' או 'חיזוי בשיטור' (Predictive Policing) היא שיטת שיטור על בסיס מערכת ממוחשבת, המנבאת את המקום והזמן ששם יתרחשו פשעים.

המערכת עושה זאת, על פי הדפוסים שמצאה בניתוח הרשת של הפשיעה באזורים מסוימים (שיטור נקודות חמות). השיטה מתרכזת בעיקר בתחומים של התפרצויות לעסקים, לדירות ולכלי רכב. בתחילה החלה המשטרה לתעד במחשב כל עבירה והפנתה את השוטרים לריכוזי העבירות, לפי ימים ושעות היממה ('שיטור נקודות חמות' - "Hot Spots"). ככל שגבר העיסוק במיפוי הפשיעה החלו החוקרים להבחין בדפוסי היווצרות של פשיעה. מכאן הדרך לניבוי פשיעה עתידית הייתה קצרה יחסית...

[להרחבה בנושא 'שיטור נקודות חמות', לחצו כאן]

השיטה נוחלת הצלחה יחסית בארצות הברית: העיתון אקונומיסט דיווח ביולי 2013 כי בסוף 2011 נרשמה בלוס אנג'לס ירידה של 12% בפשיעה ביחס לשנה קודמת, כשבמחוזות השכנים שלא עשו שימוש במערכת מנבאת פשיעה, היא עלתה ב- 0.5% (The Economist, 2013).  (כדי להגיע לכתבה יש ללחוץ על הסכמה למדיניות ה"קוקיז" של כתב העת).

 יכולות השימוש במערכת גדלות עם הניסיון, וככל שיגדל הניסיון של אנשי המשטרה בשימוש במערכת, כך תגדל התועלת שיוכלו להפיק ממנה.

ניבוי בשיטור מתפתח על פי אותו עיקרון, של איתור דפוסים בזמן אמת - גם בתחום תאונות הדרכים.

שיטור מנבא

לפניכם מאמרים באתר 'ייצור ידע' על שיטור מנבא', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

לאוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

פנחס יחזקאלי

רועי צזנה

.

.

.

[לאוסף המאמרים על תורות הפעלה במשטרה (דוקטרינה), לחצו כאן]

העשרה

Comments are closed.