אבשלום אליצור: תודה בנט על הלייזר – ועכשיו בכל הכוח!

[בתמונה: דגם נאוטילוס המוצב בוויט-סנדס ארה''ב צילום: אי-פי]

שלום, ראש הממשלה נפתלי בנט. הבנת, בוודאי גם תחת רושם הטרגדיה במזרח-אירופה, ש"כיפת ברזל" תהיה לא יותר מאשר מטרייה טייוואנית קרועה ביום שבו יחליט הצד השני לירות עלינו יותר מכמה עשרות טילים ביום. הֵסְפֶּק, הֵסְפֶּק ושוב הֵסְפֶּק! אל תסתפק בלייזר החלשלוש הזה, יש לייזרים הרבה יותר חזקים High power laser -. תן הוראה לפתח אותם ולא את החלשלוש.

.

אבשלום אליצור הוא פרופ' לפיזיקה באוניברסיטתChapman, California.

*  *  *

שלום, ראש הממשלה נפתלי בנט - Naftali Bennett.

תודה רבה שהתחלת סוף-סוף לעשות את הדבר הנכון, אותו צועקים חבריי מזה כמה שנים. אמנם באיחור של שני עשורים גורליים אבל זו לא אשמתך.

הבנת, בוודאי גם תחת רושם הטרגדיה במזרח-אירופה, ש"כיפת ברזל" תהיה לא יותר מאשר מטרייה טייוואנית קרועה ביום שבו יחליט הצד השני לירות עלינו יותר מכמה עשרות טילים ביום. רק הגנת לייזר תוכל למנוע אותנו להגיע למצב כזה שבו נעמוד עם הגב לדימונה. אז יפה, בלי ציניות, שהבנת את זה.

[בתמונה: לא כיפת ברזל... רק הגנת לייזר תוכל למנוע אותנו להגיע למצב כזה שבו נעמוד עם הגב לדימונה. אז יפה, בלי ציניות, שהבנת את זה. מקור התמונה: פייסבוק]

ברשותך כמה עצות, לא שלי אלא של גדולים וטובים ממני, והלוואי שלא יידרשו עוד עשרים שנה ליישם אותן:

א. הֵסְפֶּק, הֵסְפֶּק ושוב הֵסְפֶּק! אל תסתפק בלייזר החלשלוש הזה, יש לייזרים הרבה יותר חזקים, High power laser. תן הוראה לפתח אותם ולא את החלשלוש.

ב. התייעץ. כבר זכית להערכה על ענוותך ועל נכונותך להקשיב. איך ליצור לייזרים רבי הֵסְפֶּק? מזה כמה שנים פועלת עמותה בשם מגן לעורף המוכרת לך היטב. שורת קצינים ואנשי מדע מעולים, המחזיקים במספר גדול של פרסי ביטחון ישראל שאתה יודע עליהם יותר ממני. מלבד אלוף מיל' יצחק בריק שמשמיע את אזהרותיו רבות מראש כל גבעה, כל חברי הקבוצה אמונים על האתיקה של השו-שו בכל הקשור לביטחון ישראל. יש לי הכבוד להשתייך לחבורה מופלאה זו בתור שוטה הכפר, זה שצועק ומקלל בעוד החברים ההגונים פועלים בחשאי ובצורה ממלכתית. אז בבקשה, אם כבר התחלת לפעול לפי עצתם, המשך ובמלוא העוצמה.

ג. אל תאמין יותר מדי לקציני צה"ל, ובפרפראזה על האמרה האמריקאית: "עקוב אחרי הכסף – ולך בדיוק בכיוון ההפוך."

מצטער אדוני אין דרך עדינה לומר את זה: מה שהדריך עד היום את מערכת הביטחון בנושא ההגנה מפני טילים היה לא רק שיקולי ביטחון אמיתיים של אנשים החרדים לשלום המדינה, אלא גם שיקולי פרנסה – ובפחות נימוס: תאוות בצע – של כמה קצינים במיל' שמסתובבים בקריה כאילו זו חצר הווילה שלהם ודואגים קודם למה שירוויחו כסוחרי נשק מטכנולוגיה זו או אחרת.

אתה לא מאמין לי? אתה כן. עיין ערך צוללות.

אתה – בזה מודים אפילו מתנגדים חריפים כמוני – שם את טובת המדינה מעל טובת עצמך. אז שוב: ישר-כוח גדול כבוד ראש-הממשלה ואנא המשך. בכל הכוח!

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “אבשלום אליצור: תודה בנט על הלייזר – ועכשיו בכל הכוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *