פנחס יחזקאלי: שעון החול של המפכ"ל הולך ואוזל!

[בתמונה: עתה, נותרו רק חרפה, חוסר מקצועיות משווע, התנהגות איומה ונוראה בתוך הארגון פנימה, ובושת פנים......  תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Rollstein לאתר Pixabay]

אם אני הייתי המפכ"ל, הייתי כבר מזמן מחפש להתפטר על עניין עקרוני. אם היה נוהג כך, לפחות היו זוכרים אותי לטובה במשטרה.  עתה, נותרו רק חרפה, חוסר מקצועיות משווע, התנהגות איומה ונוראה בתוך הארגון פנימה, ובושת פנים.

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

[ד"ר פנחס יחזקאלי, העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'] ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

עדות תת ניצב נחמני בוועדת נאור ב- 9 בינואר 2022 נשמעת, לכאורה, דרמטית; אבל הפור נפל כבר באמצע אוקטובר 2021, בעדותו של ניצב אמנון אלקלעי.

כבר אז, היו ברורות שתי עובדות מרכזיות, לכל מי שקצת מבין:

  1. שהמפכ"ל, קובי שבתאי, לא ישלים את הקדנציה שלו ויופרש מתפקידו ביום פרסום דוח הוועדה, או יתפטר עשר דקות לפני.
  2. ושהמשטרה ניסתה להסתיר מידע מוועדת נאור. (תרבות השקר, זוכרים??)

עדות תת ניצב נחמני, והכותרות שיצרה, הופכים את כל אלה, רק לחדים ולברורים יותר:

ג'וש בריינר ב'הארץ': ועדת החקירה למירון | ראש חטיבת המבצעים במשטרה: "המפכ"ל אמר 'אל תדאג, ועדת החקירה עליי'" תנ"צ שמעון נחמני אמר כי שבתאי אמר לו את הדברים בתום דיון שבו הוחלט שלא להגביל את הכניסה להר בהילולה. הוא סיפר בעדותו כי המפכ"ל ביקש להדיח אותו לאחר שחשד כי הדליף מידע. לבסוף, בר לב הותיר אותו בתפקידו

[למאמר המלא של ג'וש בריינר ב'הארץ', לחצו כאן]

ניסיונות הסתרת המידע מהוועדה קשים מהעבירה עצמה

העובדה, שראש הוועדה, השופטת מרים נאור, הייתה צריכה לצאת בהצהרה חריגה, לפיה תנ"ץ נחמני לא 'הדליף' לוועדה, אומרת כי נחמני נחשד ע"י המפכ"ל וסביבתו כמדליף.

משמע, היה מה להדליף' כי המשטרה הסתירה מהוועדה, במתכוון, מידע!

ב- 9 באוגוסט 1974 הקדים נשיא ארצות הברית, הרפובליקני ריצ'רד ניקסון, את רודפיו; ולפני שיודח, הכריז על התפטרותו. זאת, בשל אחריותו לשרשרת פעולות בלתי חוקיות שנקטו אנשי ממשלו נגד מחאת הדמוקרטים על המלחמה בווייטנאם. ההאשמה החמורה ביותר שסיבכה אותו לא הייתה המעשה עצמו, אלא נסיונות החיפוי עליו.

כדאי להם, למפכ"ל ולסביבתו, ללמוד היטב את הלקחים הללו, גם אחרי מעשה. הטיוח וההסתרה חמורים מהמחדל עצמו. במדינה מתוקנת היה מח"ש, מן הסתם, פותח בחקירה, על מנת להעמידו לדין. במדינתנו, יש סיכוי טוב שההסתרה והטיוח יטויחו גם הם, אבל את הקדנציה, המפכ"ל לא יגמור.

את זה כבר הבינו, כמעט כולם, במשטרה מאז אוקטובר 2021. כולם, למעט סביבתו המגוננת והמנותקת של המפכ"ל.

ד"ר פנחס יחזקאלי: העובדה, שראש הוועדה, השופטת מרים נאור, הייתה צריכה לצאת בהצהרה חריגה, לפיה תנ"ץ נחמני לא 'הדליף' לוועדה, אומרת כי נחמני נחשד ע"י המפכ"ל וסביבתו כמדליף. משמע, היה מה להדליף' כי המשטרה הסתירה מהוועדה, במתכוון, מידע! [הכרזה: ייצור ידע]

[הכרזה: ייצור ידע]

אם אני הייתי המפכ"ל, הייתי כבר מזמן מחפש להתפטר על עניין עקרוני (למשל: הסכם השכר שייזכר לדראון עולם בדברי ימי משטרת ישראל כיום שבו בגדה הקבוצה הבכירה בשוטרים; והפקירה אותם למען טובות ההנאה שלה עצמה). אם היה נוהג כך, לפחות היו זוכרים אותו לטובה במשטרה.

עתה, נותרו רק חרפה, חוסר מקצועיות משווע, התנהגות איומה ונוראה בתוך הארגון פנימה, ובושת פנים.

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *