פיל בחנות חרסינה: קצינים בכירים, פוליטיקאים, פרשנים ומכירת השפעה

[בתמונה: שחיתות שלטונית... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[בתמונה: שחיתות שלטונית... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לקובץ מאמרים על בכירות ומשמעויותיה, לחצו כאן]

אנשי ציבור אוספים, במהלך שירותם, השפעה וקשרים, למי הם מוכרים אותם, אח"כ? מה מערכת ההשפעה העסקית של גורמים זרים עליהם?  כמה חשובים להם הקשרים הללו? הציבור הישראלי בחיים לא ידע. [פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל לשנת 2019 מככבים מספר אנשים מוכרים. במקום השלישי נמצא אחד, ראש ממשלה לשעבר ורמטכ"ל, בשם אהוד ברק, שהוא אחת הסיבות לכתיבת המאמר הזה. ברק היה שווה, בשנת 2019, כ 120 מיליון ש"ח.

ברק, יליד 1942, הוא יהודי חביב (שאני אישית מאוד מעריך), בן 80. מהרגע שמלאו לו 18, הוא בילה 42 שנה במערכת הצבאית / פוליטית ופרש ממנה בגיל 60 לערך.

בשנת 2001 - עם פרישתו מהחיים הפוליטים בפעם הראשונה - הוא פנה לעולם העסקי, ומבלה 3 שנים מחוץ למערכת הפוליטית; וכמו בבדיחה על החתול, הפך להיות יועץ.

בשנת 2004 חזר ברק למערכת הפוליטית, ובילה בה עוד כתשע שנים, עד שפרש לתמיד.

דהיינו, אם ברק בן 80; ואם עד גיל 18 היה קיבוצניק, הרי שאת הונו הוא עושה במשך 10 שנים. 12 מיליון ש"ח לשנה... לא רע!

ברק מוכר... מה הוא מוכר? השפעה וקשרים, שהוא אסף בתור רמטכ"ל, פוליטיקאי וראש ממשלה במדינת ישראל. למי הוא מוכר אותם? מה מערכת ההשפעה העסקית של גורמים זרים עליו  כמה חשובים לו הקשרים האמריקאים שלו? הציבור הישראלי בחיים לא ידע.

ברק הוא גם פרשן מועדף; ונוהג להופיע, חדשות לבקרים, ולחוות את דעתו על הארועים העכשווים במדינת ישראל. מה ההשפעה של האינטרסים העסקיים של איש העסקים ברק על דעתו של האסטרטג ברק על הארועים העכשווים? האם יש כזאת? לאלוהים פתרונים.

ברק לא לבד בעסקי מכירת ההשפעה והקשרים. שותפים לו חברי כנסת, גנרלים ואפילו ראשי ממשלות לשעבר; כמו אחד, בנימין נתניהו, שלמרות קריירה ארוכה כפוליטיקאי הצליח לצבור, בזמן קצר משל ברק, הון של 50 מיליון ש"ח.

זוכרים את המעורבות של עמוס ידלין עמוס גלעד וגדי שמני לטובת מינויו של ד"ר קולין קאהל כתת מזכיר ההגנה לעניני מדיניות, תפקיד שמדינת ישראל הרשמית מאוד לא רצתה שהוא יקבל? האם יש להם אינטרסים עסקיים בארה"ב? אגב, אם היו עיתונאים במדינת ישראל ולא תועמלנים, מישהו מהם כבר היה כותב על זה.

[למאמרו של פיל בחנות חרסינה: 'הקרב על מינויו של ד"ר קולין קאהל', לחצו כאן]

[בתמונה: ד"ר קולין האקט קאהל. התמונה היא צילום מסך]

המצב הזה מאוד לא בריא למדינת ישראל; אבל, לכאורה, יש דרך לפתור אותו..

כל מי שמקבל פנסיה, מטעם מדינת ישראל ומערכותיה השונות, יאלץ להגיש הצהרת הון, למשך כל שארית חייו. כיוון שההצהרת הון הקיימת לא מפרטת איזה קשרים עסקיים יש לאדם, יש לפתח מודל חדש להצהרה, שיכלול את מכלול הקשרים העסקיים והפוליטיים של כל 'לשעברניק' כזה.

הצהרות ההון של כל תא"ל ומעלה, או חבר כנסת לשעבר, תפורסם לציבור בשקיפות מלאה; וכך ידע הציבור איזה 'סיבוב' עושים עליו כולם, ללא הבדל דת גזע מין והטייה פוליטית.

כמה אתם רוצים להתערב שזאת כפפה שאף פוליטיקאי לא ירים?

[לקובץ מאמרים על בכירות ומשמעויותיה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *