אלי בר און: מתקפה על איראן? קל לדבר קשה לבצע

[בתמונה: הכלבים נובחים והשיירה החומניסטית עוברת... התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: הכלבים נובחים והשיירה החומניסטית עוברת... התמונה היא צילום מסך]

מדוע אנחנו וגם ארה"ב לא תוקפים את איראן לפני שיהיה מאוחר מידי? מטוסי קרב הפצצה לא חסר, גם לא פצצות וטילים... כי מה שחסרה זו יכולת ההגנה שלנו - וגם של המפרציות לרבות ההגנה של כוחות ארה"ב במפרץ - מתגובת הנגד האיראנית. לכן מתקיים כאן שנים מאזן אימה, עם איראן, והארגונים הסרים למרותה. את זה, הפוליטיקאים וה'מומחים' לא מספרים.  .

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועיםאלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

בכנס הביטחוני-מדיני של אוניברסיטת רייכמן בהרצליה, הכריז ראש הממשלה, נפתלי בנט, בתקיפות: "אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ; אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ. לפנינו תקופה מורכבת, יתכנו גם אי הסכמות עם הטובות שבחברותינו. זו לא תהיה הפעם הראשונה. גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד להסכם וישראל איננה מחויבת לו. הטעות שעשינו אחרי הסכם הגרעין הראשון, בשנת 2015, לא תחזור".

על הדברים הללו חזרו כהד גם שר הביטחון, מפקד חיל האוויר ואחרים.

.

עטרה גרמן במקור ראשון: בכנס הביטחוני-מדיני של אוניברסיטת רייכמן בהרצליה, הכריז ראש הממשלה, נפתלי בנט, בתקיפות: "אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ; אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ. לפנינו תקופה מורכבת, יתכנו גם אי הסכמות עם הטובות שבחברותינו. זו לא תהיה הפעם הראשונה. גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד להסכם וישראל איננה מחויבת לו. הטעות שעשינו אחרי הסכם הגרעין הראשון, בשנת 2015, לא תחזור".

[לכתבה המלאה של עטרה גרמן ב'מקור ראשון', לחצו כאן]

שמענו גם את הכרזותיהם והכרזות קודמיהם בתפקידים רמי הדרג. הם - לפני כ- 5 שנים - הזהירו את איראן לא להגיע לרמת העשרת האורניום של 5 אחוז אחרת..., אחר כך הקו האדום עלה ל- 20 אחוז, אחר כך ל- 60 אחוז, כעת ל- 90 אחוז, וזו כבר רמת העשרה הנדרשת לחומר הבקיע כדי לפעול כפצצת אטום. זאת, בהינתן שכמות החומר הכוללת היא מעל הנדרש כדי לייצר מסה קריטית של חומר.

הזהירו את האיראנים גם גם ארה"ב ושות' והאיראנים מצפצפים... הכלבים נובחים והשיירה החומניסטית עוברת.

מדוע אנחנו וגם ארה"ב לא תוקפים? מטוסי קרב הפצצה לא חסר, גם לא פצצות וטילים...

מה שחסרה זו יכולת ההגנה שלנו וגם של המפרציות לרבות ההגנה של כוחות ארה"ב במפרץ, מתגובת הנגד האיראנית. לכן מתקיים כאן שנים מאזן אימה, עם איראן, והארגונים הסרים למרותה. את זה, הפוליטיקאים וה'מומחים' לא מספרים. 

כמשקל נגד לחיל האוויר שלנו, יכולים האיראנים לתקוף את מרכזי האוכלוסייה שלנו באמצעות עשרות אלפי רקטות ומאות טילים מדויקים, גם מאות מל"טים מתאבדים. במצב כזה צפוי שההרג, הנפגעים והנזק שיגרמו לנו, יהיה בממדים תנכ"יים.

לכן, קשה להניח שישראל תתקוף לפני שתצטייד בהגנה אקטיבית, שיודעת להתמודד עם מתקפת טילים רבת היקף.

[בתמונה: קשה להניח שישראל תתקוף לפני שתצטייד בהגנה אקטיבית, שיודעת להתמודד עם מתקפת טילים רבת היקף... מקור התמונה: Edward L. Cooper/Wikimedia]

[בתמונה: קשה להניח שישראל תתקוף לפני שתצטייד בהגנה אקטיבית, שיודעת להתמודד עם מתקפת טילים רבת היקף... מקור התמונה: Edward L. Cooper/Wikimedia]

ומה עם המטוסים - האם הם לא יוכלו להגן עלינו? מהם אין תוחלת. מטוסים הם אמצעי התקפה לא אמצעי הגנה. עוד לא נולד המטוס שיוכל ליירט טיל קרקע קרקע...

ומה עם הטילים נגד טילים? עלותם של אלה אדירה ויעילותם חלקית. הם בקושי מהווים פתרון למתקפת נגד מוגבלת של רקטות וטילים.

נשאר רק הלייזר, שאת פיתוחו המערב הזניח.

[בתמונה: נשאר רק הלייזר, שאת פיתוחו המערב הזניח (הדמיה: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

כל מה שנכתב כאן היה ידוע כבר לפני 40 שנה; אבל מאז, עשו קברניטי הביטחון - כאן אצלנו ובארה"ב - טעות מדהימה. כעת הזמן לתקן, ויפה דקה קודם, כי אנחנו באמת בצרות!

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

One thought on “אלי בר און: מתקפה על איראן? קל לדבר קשה לבצע

  1. כלהכתבות והדיבורים של כל המומחים והמבינים בנושא איראן , מביאים רק נזק .
    בעבר, היו מקבלי החלטות ישראלים חכמים . דיברו רק לאחר מעשה .
    היום, הישראלים הלא חכמים ובעזרת תקשורת שבטחון המדינה לא מעניין אותה,
    מעדכנים את האיראנים בתוכניות האפשריות לפעולה נגדם .
    הפכנו להיות עם טיפש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *