אלי בר און: הקורונה מחסלת את בני 50+ הלא מחוסנים והמחוסנים חלקית!

[בתמונה: הקורונה מחסלת את בני 50+ הלא מחוסנים והמחוסנים חלקית! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 8385 לאתר Pixabay]

[תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 8385 לאתר Pixabay]

הקורונה מחסלת את בני 50+ הלא מחוסנים והמחוסנים חלקית ופוגעת קשה בתפקוד בתי החולים!

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[כותב המאמר, אלי בר און, הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

כצפוי, החל מתחילת אוגוסט 2021, מסתמנת עליה גדולה בקצב התמותה מהקורונה, שעמד באוגוסט על 606 נפטרים. מספר הנפטרים בספטמבר כבר משיק ל- 500!

השרים יכולים להמשיך לדבר, הם פוליטיקאים שעוסקים ביחסי ציבור, לצערי אין לדבריהם קשר למציאות. הנגיף מסתגל לחיסונים, ופוגע בעוצמה באוכלוסיות המוחלשות.

נכון, הנגיף לא אפקטיבי נגד המחוסנים בשלישית. אבל, הוא 'למד', ובמהירות, לתקוף את האוכלוסייה הלא מחוסנת, וביחוד את גילאי ה- 50+ שעדיין לא התחסנו. האוכלוסייה הזו היום קטנה יחסית - עשרות אלפים בלבד - אבל זו האוכלוסייה שהנגיף מחסל היום, בקצב של מאות אנשים בחודש.

אוכלוסייה נפגעת נוספת - עדיין בשיעור יחסי נמוך יותר מהקודמת, אך כבר בשיעור של מאות נפטרים נוספים בחודש - היא אוכלוסיית המחוסנים חלקית, בני ה 50+. מי שקיבלו חיסון אחד בלבד; ובעיקר, מי שקיבלו גם חיסון שני, ולא טרחו לקבל את החיסון השלישי, למעשה היום הם כבר לא מחוסנים.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אליאב בטיטו ב'מעריב': חודש קטלני: מספר הנפטרים מקורונה באוגוסט הוא הגבוה ביותר מאז מרץ משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה מהם עולה כי ביממה האחרונה אובחנו מעל עשרת אלפים מאומתים לנגיף. מספר החולים הקשים עומד על 719, מהם 172 מונשמים

[לכתבה המלאה של אליאב בטיטו ב'מעריב', לחצו כאן]

על כן:

  1. חייבים לחסן את כל הלא מחוסנים, הקורונה תחסל את המבוגרים שבהם, בקצב של כ- 10 אחוז לשנה.
  2. חייבים לחסן בשלישית את כל מי מהמחוסנים בשנית, שעדיין לא התחסנו; והם רבים מאוד.
  3. ללא צעדים תקיפים של הרחקה מפעילות כלכלית, חינוכית ותרבותית של האוכלוסיות הנ"ל, האנשים האלה ימשיכו למות בקצב של קרוב ל- 1000 בחודש.

[בתמונה: הקורונה מחסלת את בני 50+ הלא מחוסנים, והמחוסנים חלקית! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

לסיכום

כתוצאה מכמות החולים הקשים הנוכחית, כבר היום הטיפול בחולים הקשים בבתי החולים ירד לרמה בינונית בלבד, המערכת עמוסה מאוד, מיואשת. ברור כי אם לא נפעל מהר אנחנו נהיה במצב של קריסה רפואית כללית, ולא רק בתחום הטיפול בנפגעים הקשים של הקורונה.

מאמר של אדיר ינקו ב- ynet: מצוקת האקמו בבתי החולים: "למטופלים מעל גיל 65 אין באמת סיכוי לשרוד" מספר המחוברים לאקמו זהה לגל השלישי, בתי החולים נשארים ללא גיבוי ורופאים מוזעקים בהתנדבות. העלייה בתחלואה הובילה למספר שיא של חולים הזקוקים למכונה שמחליפה את תפקוד הלב והריאות - והמצוקה בבתי החולים מורגשת: "אם היו יותר מכשירים ואנשי צוות - היינו מחברים יותר מטופלים"

[למאמר המלא של אדיר ינקו ב- ynet, לחצו כאן]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!]

מקורות והעשרה

One thought on “אלי בר און: הקורונה מחסלת את בני 50+ הלא מחוסנים והמחוסנים חלקית!

  1. במקום להשיט סנקציות על אנשים שלא מחוסנים אולי כדאי לממשלה להציג את כל הנתונים אודות החיסון ולנסות לשכנע את האנשים באמצעות הסברים מבוססים.כי כפייה תגרום רק לאנטיגוניזם מה שיוביל בסוף קרע עמוק מאוד.ובמצב כזה לא נוכל להתמודד עם האתגרים האסטרטגיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *