אלי בר און: טיל ה- Sea Breaker – הבשורה הטובה והרעה…

[טיל ה- Sea Breaker. התמונה היא צילום מסך]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

נתחיל בבשורה הטובה

מזל טוב. טיל חדש וייחודי לרפא"ל שלנו. האתר המצוין, ישראל דיפנס פרסם חשיפה חדשה של רפא"ל: טיל רב-זרועי, המתוסף למשפחות הטילים הרבים מתוצרת רפאל. הטיל החדש, הקרוי Sea Breaker, הוא רב-זרועי, ניתן לשיגור ממשגר יבשתי או מסטי"ל בים, טס מהר, נמוך ומדויק. זהו פיתוח פורץ דרך שנמצא עתה בשלבי גמר פיתוח ומוכן ללקוחות (ארקין, 2021).

בפיתוח הטיל החדש שולבו רבות מהטכנולוגיות הייחודיות שליוו את רפאל בפיתוח דורות של טילים מסוגים שונים. לכן, הוא מוגדר טיל חוף-ים, ים-ים, ים-חוף וחוף-חוף (ארקין, 2021):

[לכתבה המלאה של דן ארקין ב'ישראל דיפנס', לחצו כאן]

טיל השיוט האוטונומי הזה מדויק ומדהים ביכולותיו; וניתן, לדעתי, להגדירו כאחד הטילים המשוכללים ביותר בעולם. הוא יכול להשמיד כל מטרה בטווח של עד ל- 300 ק"מ כאשר הסיכוי ליירט אותו נמוך מאוד. הטיל מתמרן - במהלך הטיסה שלו - למסלול שמקשה על ההגנה על המטרה. הוא מסוגל לתקוף את המטרה מכיוונים שקשה להגן עליהם. הטיל טס בגובה נמוך מאוד, ממש מגרד את הקרקע (ראו תמונה למעלה) ואז גם קשה מאוד לאתר אותו  במכ"מ. הוא משתמש בביות לפי השוואת תמונה; ואז, לא ניתן לשבש את ה gps שלו. את הטיל ניתן לשגר מהים והיבשה. בקיצור, זו היא מכונת המלחמה המושלמת.

הגענו לבשורה הרעה...

זה הכיוון הנוכחי והעתידית של כל תעשיית הטילים העולמית. לכן, בעוד כ 5 שנים לכל היותר יהיו טילים מהסוג הזה גם לאיראן ולארגוני הטרור שפועלים לפי ההנחיות שלהם.

מלחמות ההווה והעתיד הם מלחמות של טילים תוקפים ומיירטים יעילים. לכן, חייבים כבר היום לייצר פתרונות ליירוט יעיל של טילים; ולהשמדה מהירה של משגרי הטילים, כדי להגן על האוכלוסייה מאסון!

[הכרזה: ייצור ידע]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *