פיל בחנות חרסינה: בין אזרחות לשותפות דרך

[בתמונה: ההתפרעויות מפתיעות אתכם?... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Capri23auto לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן]

האמת? שההתפרעויות של ערביי ישראל אותי, לא הפתיעו. לאורך השנים האחרונות, מי שדיבר איתי שמע לא פעם שלהערכתי, בסוף נגיע לנקודה שבה התנהלות ערביי ישראל תאלץ אותנו לבחור בין ביצוע מחודש של תוכנית ד' לחיים עצמם.

אני לא ממש מבין, על מה הפליאה של כולם. אנחנו לא השכלנו במשך שנים ארוכות לקרב את ערביי הדור הצעיר ולייצר להם זהות ישראלית:

  • פטרנו אותם מרוב החובות שמייצרים אתוס אזרחי ובישראל זה בעיקר השרות הצבאי או שרות לאומי מקביל.
  • התעלמנו ממרד המיסים הגדול של הציבור הערבי.
  • התעלמנו מהאמירות המוחלטות של מנהיגי הציבור הערבי בנוגע לשרות הלאומי. אפשרנו להם להמשיך ולהקצין (ד"ש לחנין זועבי ולמרמרה...).
  • ופעם אחר פעם, תרם בית המשפט את חלקו, כשהוא מאפשר למי שמסיתים ומטיפים בגלוי ובגאון לסופה של מדינת ישראל מעל בימת הכנסת, מחנין זועבי ועד וליד דקה, להמשיך ולשפוך את חמתם בתקשורת הישראלית.

כל זה, כשבמקביל אנחנו מנהלים לחימה בעצימות משתנה נגד קרובי משפחתם מדרגה ראשונה, בעזה וביו"ש בלבנון ובסוריה; ומלחמה רעיונית נגד מה שהם מאמינים בו מאיראן ועד לוב.

את אדי ההקצנה הזאת ראינו כולנו בכל אחת מההפגנות, שנוהלו כל פעם בהסכמתנו - הליברלית עד כדי טמטום - באוניברסיטאות; ובקידום העצמי של "זכויות הילידים הסובלים".

בסוף, יש כאן קבוצה גדולה של אנשים, שגדלה על אתוס הפוך לחלוטין משלנו. הניצחון שלנו הוא ההפסד שלהם; העצמאות שלנו היא השעבוד שלהם; המלחמה שלנו היא נגד הקרובים שלהם; וצריך להיות אידיוט לחשוב שהם פשוט שכחו מזה... האם זה אומר שהכל אבוד ? לא. אבל כדאי מאוד לזכור שיפן וגרמניה הפכו לדמוקרטיות מערביות כי המערב דחף להם בגרון בכוח ערכים ומסגרת.

[הכרזה: ייצור ידע]

אם לא נשכיל לדחוף לציבור הערבי בכוח לגרון ערכים ומסגרת; אם לא נדע לייצר בעבור הצעיר הערבי אלטרנטיבה מערבית, להסתה הדתית הנוראית לה הוא חשוף במסגד השכונתי; אנחנו בהחלט נגיע למצב, שבו נאלץ לבצע מחדש את תוכנית ד' בקנה מידה הרבה יותר רחב ממה שבצענו בעבר.

ואי אפשר בלי מילה לסיום על בן גביר...

אנשים - כמו בן גביר וסמוטריץ - מסובבים את כולנו סביב האצבע הקטנה. אבל חשוב לזכור, שהבן גבירים והסמוטריצים מסוגלים לעשות את זה רק כי כולנו תמיד קורצים ומסתכלים עליהם במעין תערובת משונה של סלחנות וסלידה; כשמקביל, מדינת ישראל הרשמית מתקצבת אותם ומעלה מחבלים יהודיים על ראש שמחתה.

[בתמונה: בן גביר וסמוטריץ רוקדים... הם מסובבים את כולנו סביב האצבע הקטנה... התמונה היא צילום מסך]

העיתונאים יכולים לדווח שהמפכ"ל אמר ככה וככה על בן גביר ושבן גביר עושה ככה וככה; אבל:

  • ראשית אם מישהו חושב שכל הסיפור הזה הוא בן גביר, הוא פשוט טועה.
  • ושנית אם בן גביר באמת מארגן אינתיפאדה; ולמישהו יש מידע מודיעיני על זה, נא לגשת לבית המשפט הקרוב למקום מגוריכם, להסיר לו את החסינות ולתלות אותו על העץ הגדול הקרוב למקום מגוריכם.

אה, ושימו לב ל(חסן נסראללה): הוא מחמם מנועים כרגע במרחב ההכחשה; אב,ל אם לא נשכיל להשתלט על העסק, לחסן יש לא מעט סיבות, לרצות בעימות כרגע.

ובשינויים קלים, להחליף את המילה ערבי בחרדי והרוב עדיין תקף. אי אפשר לקיים שלוש מערכות חיים אזרחיות, שונות, נטולות אתוס משותף; ושמדינת ישראל תמשיך להתקיים. ככה פשוט.

ומחבר הכנסת עיסאווי פראיג' ממרצ - שאמר בפומבי, שהוא "מצפה מכל הח"כים הערבים לגנות את המהומות האלימות, חייבים להביא לרגיעה"; וש"על הרוב השפוי להביא לסיום האלימות" - ממנו הייתי עושה פה בשמחה ראש ממשלה.

[לכתבה המלאה של עמליה דואק, ב- N-12, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *