פיל בחנות חרסינה: תטילו ספק…

[התמונה היא צילום מסך]

ב 19 לפברואר 2002 מוציאים גדודי חללי אל-אקצא את הפיגוע השני באותו חודש נגד מחסום צה"לי בגדה - מחסום עין עריכ. מחסום עין עריכ היה מאויש בידי שמונה חיילים מהנדסה קרבית, ארבעה שומרים בסבב, וארבעה במנוחה בקרוון אשר נמצא בתוך מבנה הבטון של המחסום.

בפעילות של חולית הטרור של גדודי חללי אל-אקצא - שמורכבת כולה משוטרים פלסטינים כנגד המחסום - נהרגים שלושה חיילים ששומרים במחסום. לאחר מכן ניגשים המחבלים לקרוון בו נחו ארבעת החיילים האחרים, הורגים שלושה מהם ופוצעים אחד מהם באורח בינוני. לאחר מכן בורחים המחבלים חזרה לרמאללה.

זאת הייתה הפעולה השנייה באותו חודש נגד מחסומי צה"ל. בפעולה הראשונה - שנערכת שבועיים לפני נגד מחסום סודרא פועלים גדודי חללי אל אקצא כנגד המחסום; והורגים את אחד מחייליו.

השב"כ מנהל מרדף אחר המחבלים ומשקיע לא מעט מאמצים וזמן. מאוחר יותר כמדומני, נתפס שאדי שהודה ע"י צוות בראשות גונן בן יצחק ונידון לשבעה מאסרי עולם. שאדי מת בכלא ממחלה.

באותו לילה לאחר הפיגוע בעין עריכ, יוצאים שלושה צוותים של יחידות שונות של צה"ל לפעולה נגד יעדי המשטרה הפלסטינית. סיירת צנחנים וסיירת יעל ביו"ש ושייטת 13 בעזה. כל המשימות מבוצעות והיחידות הורגות שוטרים פלסטינים.

פאסט פורוורד 19 שנה. השבוע שודרה תוכנית עובדה ובה מוצגים לטעמי חיילי צה"ל ככנופיה של פורעי חוק, שפועלים ללא הצדקה נגד מחסומים של שוטרים פלסטינים, מתוך תאוות נקם חסרת שליטה של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, ואולי גם של שאול מופז.

מה שהתכנית לא מספרת לצופים זה, שכל המחבלים שהיו מעורבים בתקיפת שני המחסומים היו שוטרים פלסטינים שבשעות הלילה מחלטרים בגדודי חללי אל-אקצה.

[בתמונה: ההמלצה בתוקף! התמונה היא נחלת הכלל. בעל הזכויות בכרזה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

נכון שצה"ל נוהג לפעול, כשאפשר, בפינצטה; נגד יעדי טרור אבל לפעמים זה בסדר גמור גם לפעול עם מברשת קצת יותר רחבה. במקרה הזה גם קל לראות את ההיגיון המערכתי.

מי שחושב - שחיילים מודעים להשלכות היותר רחבות של הפעולות שהם מבצעים, או שהם צרכים להיות מודעים לשיקולים המערכתיים ומקבלי ההחלטות צרכים לפרוס את שיקוליהם לפני המבצעים - טועה.

לטעמי, 'עובדה' מדברת אמת לשעתה - מאז פרשת סרן ר' - ומומלץ להתייחס לכל התחקירים שלה על הצבא בספקנות הראויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *