אלי בר און: זהו? התעוררתם?

[בתמונה: אז היי, בוקר טוב, אתם שם בממשלה ובמערכת הביטחון... האם סוף סוף התעוררתם באיחור של עשר שנים? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Free-Photos לאתר Pixabay]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

חדשות מההתייעצות הביטחונית החשובה שמתקיימת בוושינגטון: הוחלט על הקמת ועדה משותפת לישראל ולארה"ב לדיון בדרכי ההתמודדות נגד הטילים המדויקים והמל"טים המתאבדים שאיראן מפתחת, מצטיידת ומציידת גם את ארגוני הטרור הסרים למרותה (ראו הכתבה למטה).

אז היי, בוקר טוב, אתם שם בממשלה ובמערכת הביטחון... האם סוף סוף התעוררתם באיחור של עשר שנים? הפיתוחים בתחום זה הם בני 15 שנים לפחות. ועדה היום, זה אולי טוב להרגעה עצמית; אבל, אני ממליץ לציבור להיות מודאג!

למה? כי אין דרך טכנולוגית יעילה לעצור את מתקפת החורבן ההרסנית והקטלנית של הטילים המדויקים. עוד טיל חץ כזה, עוד שרביט קסמים אחר, לא יעזרו כאן. רק פיתוח של הגנה אקטיבית מבוססת על קרני לייזר.

[לכתבה המלאה של רון בן ישי ב- ynet, לחצו כאן]

אבל ההתפתחות הזו היא בהחלט חיובית: האמריקאים - שלא אפשרו משיקולים כלכליים אינטרסנטים - להגנת הלייזר להתפתח, מצאו את עצמם, 'פתאום', בבעיה קשה מול סין ורוסיה ולכן הם מפתחים כעת מענה.

אבל בינתיים, בשנים הקרובות, היתרון הצבאי כבר עבר למחנה הנגדי בראשות רוסיה, סין, צפ"ק לאיראן; ויתרון צבאי תמיד מנוצל, מדינית וצבאית. ראו למשל את הריבונות הסינית בים הצהוב!

[בתמונה: תור הלייזר מגיע... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידיargilu לאתר Pixabay]

One thought on “אלי בר און: זהו? התעוררתם?

  1. מאבקך לחידוש פיתוח הלייזר נושא פרי. חבל שלקח כול כך הרבה זמן עד שראשי הביטחון בישראל הבינו את גודל ההחמצה
    כמו שאני נוהג לאמר: אנחנו לא מאמינים בניסים- אבל לוקחים אותם בחשבון… שאנחנו משלמים אותו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *