פיל בחנות חרסינה: קרי פינת זריף

[בתמונה: מי נתפס עם שתי ידיו בצלוחית העוגיות? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי lavaligiainviaggio לאתר Pixabay]

בשנת 2018, קצת יותר משנה לאחר שיקיר המערכת ההזוי והמשיחי, ג'ון פורבס קרי עזב את תפקידו, הוא נתפס עם שתי ידיו בצנצנת העוגיות, מנהל סדרת פגישות עם לא אחר משר החוץ האיראני מוחמאד ג'באד זריף (שלי אישית מזכיר משום מה את טאריק עזיז זכר צדיק לברכה).

קרי נפגש עם זריף בשולי וועידת האו"ם של אותה שנה ומספר פעמים בווינה; אולם, למרות שהפגישות האלה היו עבירה על החוק האמריקאי שאוסר על אדם פרטי לנהל מדיניות חוץ המנוגדת למדיניות הממשל הוא מעולם לא הועמד על כך לדין (מישהו אמר אכיפה בררנית?)

ב- 25 באפריל 2021, פרסם גוף בשם איראן אינטרשיונל שיושב בלונדון את הקלטות זריף. מספר שעות של הקלטות, מתוך הרצאה שנותן זריף בפני אקדמאים באיראן בה הוא מדבר על הפרשנות שלו לאירועים שעטפו בשמונה השנים האחרונות את המזרח התיכון.

פינה חמה שומר זריף למזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ג'ון פורבס קרי, שמסתבר - בהתאם לדבריו של זריף - מעדכן אותו, במהלך הפגישות ביניהם בשנת 2018, על היקף הפעילות הישראלית בסוריה ובמקומות אחרים במזרח התיכון, כנגד יעדים איראנים.

זריף לדבריו מופתע מאוד מדבריו של קרי על הפעילות הישראלית.

על קלטות זריף, קראו למשל כאן:

[למאמר המלא ב'ישראל דיפנס', לחצו כאן]

אפשר להסיק כמה מסקנות מדבריו של זריף

ראשית, נדמה שזריף הוקלט שלא בידיעתו והפרסום ש"נכנס" במשמרות המהפכה על עמדותיהם ומעשיהם, גם הוא לא היה על דעתו; ומכאן שאפשר בזהירות הראויה, לייחס מידה מסוימת של אמינות לדבריו של זריף על מעשיו קרי.

מכיוון שלא סביר בעיני שהאיראנים, ובכלללם זריף, אינם מודעים להיקף הפעילות הישראלית כנגד יעדים איראנים בסוריה, הרי שהשיחה ביניהם חייבת לכלול קצת יותר מזה וזה אפעס קצת מדאיג.

מדינת ישראל חייבת לתבוע הסברים מממשל ביידן על מעשיו של מי ששר הביטחון יעלון (אדם מאוד מאופק, יש להזכיר) הגדיר כאיש הזוי ומשיחי.

[תמונתו של שר החוץ לשעבר של ארצות הברית, ג'ון קרי: כונה על ידי שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון כאיש הזוי ומשיחי... התמונה היא נחלת הכלל]

ועד לקבלת הסברים כאלה, יש להתייחס, דה פאקטו, לקרי כפרסונה נון גרטה; ולטרוק לו את הדלת בפרצוף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *