הרן פינשטין: שופטי בית הדין בהאג – כמה הם נבערים…

[בתמונה: בושה! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי johnhain לאתר Pixabay]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

"שופטי" "בית הדין" בהאג [למעט שופט אחד] נעתרו לבקשת התובעת האנטי ישראלית והחליטו לפתוח בחקריה נגד מעשיה של מדינת ישראל ואנשיה בזירות השונות של לחימתה. אין צורך במומחיות כדי להבין כי מדובר באקט אנטישמי ברור ואת זאת לא ניתן לעקר מ"עוטי הגלימות" למיניהם. הם נולדו או התחנכו לתוך אנטישמיות וממנה עברו לאנטי ישראליות.

מנגד, ניתן - אולי- להבהיר להם עד כמה הם נבערים:

סעיף 13 לחוק העונשין הישראלי קובע סמכות לישראל לדון בעבירות חוץ שונות.["הגנה פרוטקטיבית"]. בין השאר ניתן לדון בישראל מבצעי עבירות חוץ הפוגעות בביטחון המדינה, יחסי החוץ שלה או סודותיה. [סעיף 13(א)(1). כך גם הוקנתה סמכות לדון בעבירות חוץ שעניינן הפעילות התקינה של המדינה.[סעיף 13(א)(4)]. היש ספק כי ניסיון לשפוט את המדינה או את קציני צה"ל בהווה ובעבר משמעו פגיעה בביטחון המדינה, בסודותיה, או בפעילות התקינה של המדינה? אין ספק. 

 

[בתמונה: אפילו פילים מתביישים...  תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Rollstein לאתר Pixabay]

בהצעת החוק בעניין זה נאמר במפורש שהטעם לסעיף זה הוא: ..."פגיעה המכוונת כלפי ישראלי או עובד ציבור ישראלי משום היותו בעל מעמד זה דווקא, הנפגעת האמתית - על פי המניע לעבירה ומטרתה היא המדינה והנפגע הפיזי נתפס כמי שמייצג אותה או מהווה חלק ממנה ודרכו פוגעים במדינה" לפיכך, על מדינת ישראל לנקוט בצעד הבא [שלא יינקט, לצערי] ולבקש הסגרה לישראל של התובעת והשופטים שפסקו נגד ישראל כדי להעמידם לדין על פי חוק העונשין הישראלי. אין ספק כי הדרישות של המדינה תדחנה. אבל אז, תהא למדינת ישראל עמדה משפטית חזקה ביותר נגד כל האומות "הידידותיות" ואולי אף כלפי ההגונות שבהן, אם תמצאנה.

בנוסף, על ישראל להודיע כבר עכשיו כי כל נציג של "בית הדין" שייכנס למדינה כנציג של גוף זה על פי החלטת החקירה, ייעצר ויועמד לדין.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי johnhain לאתר Pixabay]

גילוי נאות:

כאשר המעצמה הבלגית ביקשה לשפוט את אריק שרון ועמוס ירון בעקבות דוח סברה ושתילה, פרסם העיתון המשפטי-יהודי justice שני מאמרים ארוכים בנושא. שלחתי מאמר שלי ברוח הדברים דלעיל אבל מערכת העיתון סירבה לפרסמו. הנימוק היה לא מכבד.

לידיעה.

One thought on “הרן פינשטין: שופטי בית הדין בהאג – כמה הם נבערים…

  1. אפשר לומר הרבה דברים על השופטים בהאג, אך הם אינם נבערים. גם השימוש המתרחב והולך הבכייני שהעולם אנטישמי, לא מתאים למדינה עצמאית כישראל. אבל, זה מתאים לכל אלו במדינה שהמוטו שלהם – אכלו לי, שתו לי.
    דרך אגב, בין שלושת השופטים דווקא אב בית הדין התנגד להחלטת הרוב ונגד פתיחת החקירה. גם הוא אנטישמי ונבער?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *