אלי בר און: מחוסנים מוגנים פי 210 מלא מחוסנים!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 8385 לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

קורונה למתקדמים: החיסון הכפול נותן למחוסנים הגנה גבוהה ממחלה קשה וממוות, פי 200 בהשוואה ללא מחוסנים! זה היתרון הסטטיסטי האדיר של המחוסנים, יתרון שמציל חיים.

אתמול פורסמו בעיתון הרפואי הנחשב בעולם נתוני המחקר של הפרופ' רן בליצר וציוותו מקופת החולים הכללית. המחקר עבר הערכת עמיתים ובוצע על אוכלוסייה של כ- 1.2 מיליון איש; כך שמבחינת המדגם, הסטטיסטיקה טובה מאוד גם כנתון עולמי.

הנתונים החשובים הם:

1. החיסון הכפול נותן הגנה מהקורונה של 94 אחוז למתחסנים בהשוואה ללא מחוסנים מאותה קבוצת אוכלוסייה וגיל.

מה זה אומר? נניח שיש לנו אוכלוסייה של 100 אלף איש לא מחוסנים ונניח שבמהלך זמן של שנה אחת ידבקו מתוכם כ- 10,000 איש.

אצל המחוסנים בשנית ובזכות ההגנה ידבקו מה- 100 אלף רק כ- 600 איש, יחס של 1 ל 17 לטובת המחסנים, יתרון עצום!

[תמונתו של פרופ' רן בליצר נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי U.S. Embassy Jerusalem. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

2. נתון נוסף הוא הסיכוי להיות חולה קשה (ומכאן סיכוי גבוה למוות). כאן מסתבר שוב במחקר כי החיסון הכפול נותן שוב הגנה של 92 אחוז בהשוואה לאוכלוסיית הלא מחוסנים.

מה המשמעות? נניח שמה- 10,000 הלא מחוסנים הנ"ל שחלו, מסתבר כי כ- 1000 איש גם חלו קשה, והיו בסכנת מוות.(השאר הם א-סימפטומטיים, וחולים קל ובינוני).

מתוך הכ- 600 המחוסנים שבכל זאת חלו, רק כ 5 איש יחלו קשה (8 אחוז מה- 60).

לסיכום, מ- 100 אלף מחוסנים לתקופה של שנה, יהיו רק כ- 5 מחוסנים במצב של חולים קשים בסכנת מוות. לעומת זאת, מ- 100 אלף לא מחוסנים, יהיו כ- 1000 איש במצב של מחלה קשה וסכנת מוות. נתון זה מסביר את הנתונים היומיים של מצב בו כמעט כל הנפטרים מהקורונה הם לא מחוסנים.

החיסון הכפול נותן הגנה גדולה לערך פי 210, ממחלה קשה וממות זאת בהשוואה למצב של העדר חיסון. זה פער עצום, חסר תקדים ביחס לדרישות הראשוניות של מנהל התרופות של ארה"ב.

לסיכום

מי שאינו מתחסן מסכן את חייו ואת חיי קרוביו וסביבתו. כולם חייבים להתחסן; ואז, נשבור את שיעורי התמותה הגבוהים של המגיפה, את הפגיעה הכלכלית לציבור ואת החינוכית לילדים ולסטודנטים.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *