יצחק בריק: האם עדיין לא הבנתם שהופקרתם?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

יצחק בריק זכה לאות אבירי איכות השלטון בקטגורית הרשות המבקרת, לשנת 2020.

*  *  *

אזרחי ישראל!!! האם עדיין לא הבנתם שהופקרתם? 

במלחמה הבאה לא יהיה מי שיבוא לעזרתכם... רח״ל (רשות החירום הלאומית) - שנבנתה על סמך לקחי מלחמת לבנון השנייה - נדרסה ברגל גסה על ידי אנשים בצמרת הביטחונית, שחוסר אחריות משווע הוביל את החלטותיהם.

כשיבוא מטר הטילים על ריכוזי האוכלוסייה, יוותרו אזרחי ישראל מיותמים וחסרי אונים למולם. לא יהיה מי שיחלץ אתכם מתחת להריסות; לא יהיה מי שינהל ויספק את המשאבים למחייתכם, לאחר שהערים והישובים שלכם יפגעו מהטילים והרקטות (מים, מזון, תרופות, חילוץ והצלה, חשמל, דלק, גז, מחסה ועוד), מבוקה ומבולקה תשלוט בכל, והקריאה לעזרה תהיה כקול הקורא במדבר.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]

הנה לפניכם מסמך שכתב ג׳ו ניסנוב סמנכ״ל עירית הרצליה וסמח״ט מילואים בחטיבה 55:

״אני מפקד הקורונה בעיר הרצליה. אנחנו לבד (!) במערכה הזו. הממשלה רק מפריעה. מלקחי אלוף פיקוד העורף ג׳רי, במלחמת לבנון השנייה, הקימו בין היתר, את רח״ל (רשות חירום לאומית) כרשות חזקה מקצועית ומבצעית. היא החלה לשלוט ולתאם ולתכלל את משרדי הממשלה כולם. בכל תרגיל שנתי מול העיריות, בהכנות ובביקורות. 3 חודשים לפני הקורונה הצליח לאלוף פיקוד העורף תמיר ידעי , והוא פירק למעשה את רח״ל כדי לחזק את פיקוד העורף (לשם כך הוקמה ועדה ברשותו של האלוף אבי מזרחי, אשר המליצה על השינוי ) פקע״ר לא חוזק. רח״ל נוון סורס ונעלם מהשטח; ואני חצי שנה לא מצליח לתקשר עם משרד ממשלתי אחד.

במקום להגיד stop. להחזיר אפילו זמנית את מחוזות רח״ל לשלוט ולתאם עד סוף המשבר, המציאו המצאות...".

אז מה הפלא ?? יש פקודת אב להתמודדות עם פנדמיה, מ- 2012. הרשויות, משרדי הממשלה, משרד הביטחון ורח״ל התאמנו על פי זה; וכשפרצה פנדמיה, מגפת הקורונה, עשו במכנסיים; ואלתרו...

יש אולפן מפואר בפיקוד העורף להעביר מידע והנחיות לציבור. מדוע לא משתמשים בו?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay]

מדוע מופעי היחצנות של שרים ושליחיהם? מדוע חברת ממ״ן - שאין לה עבודה - לא מקבלת מהממשלה אלפי הזמנות למנות קייטרינג מידי יום לנזקקים? מדוע המתשאלים מרשות שדות התעופה לא גויסו מייד לתשאל את נדבקי הקורונה??

הכל מנוהל ברמה של ועד כיתה ב'... כך אנחנו נראים ועוד לא נורתה רקטה אחת לכיוון...

ג׳ו ניסנוב סמנכ״ל עירית הרצליה, וסמח״ט חטיבת חי״ר מילואים 55...

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

*  *  *

הצטרפו אליי בוואצאפ לעדכונים והפצה של הפוסטים החשובים הנוגעים לביטחון הלאומי שלנו:

One thought on “יצחק בריק: האם עדיין לא הבנתם שהופקרתם?

  1. אני חושב ש"במקום שאין אנשים…" – צריך לפעול במהירות להערכות *מבוזרת* בעורף – ואת זה צריכים להוליך ראשי הרשויות המקומיות.

    בכל יישוב ובכל שכונה עירונית, צריך לעלות כמה רמות בקיום והובלה של צח"י – צוות חירום יישובי.
    לצח"י צריך לתת את המשאבים, הכלים, היידע וכו' – כך שיוכל להסתייע בתושבים ולטפל ברמת "דרג א או ב" לפחות בכל אותם צרכים חיוניים שהזכיר בריק (מים, מזון, תרופות, חילוץ והצלה, חשמל, דלק, גז, מחסה ועוד).

    לא לחכות למלחמה – אז יהיו הדרכים מופגזות ושבורות ופקוקות.

    לבזר את המשאבים ולאמן את הכוחות כבר היום.

    טעות נוראית – למשל באזור בו אני גר – להחזיק מלאי עצום של משאבים במחסן אחד מרכזי ענקי, שעלול להיפגע וכן שיהיה קשה מאד לגשת אליו בחירום. לבזר ולבזר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *