גרשון הכהן: סכנת בני גנץ

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Pixabay לאתר fexels]

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. משמש היום כעמית מחקר במרכז בגין-סאדאת (בס"א), באוניברסיטת בר אילן.

זהו פרק שכתב תומר לויסמן על פי סיפורו של האלוף גרשון הכהן, בספר 'בשדה הקרב של הזיכרון', שערך פרופ' יגאל שוורץ וראה אור בהוצאת דביר. בתוך הסיפור משורטטת תמצית תפיסת הפיקוד שלו.

*  *  *

הנה ירדו המסכות... באמצע דצמבר 2020 התראיין בני גנץ, בסוגיה הפלסטינית, לעיתון הסעודי: "א-שרק אל-אווסט". "מדינה או אימפריה, שיקראו לה כרצונם. זכותם להרגיש את העצמאות ושתהיה להם בירה ושיהיה פתרון לכל הסוגיות... יש מקום בירושלים גם לבירה פלשתינית", קבע. עוד סיפר כי הטווח של החלת הריבונות הישראלית לא יהיה בהכרח 30% וניתן לצמצם אותו מאוד. אנחנו רוצים שלישות הפלשתינית יהיה מרחב גיאוגרפי הולם שיאפשר חיים נוחים ללא מכשולים... "מה שאנחנו מבקשים הוא ביטחון. אנו זקוקים לנקודות אסטרטגיות לצורך הביטחון. כמובן שאפשר לדבר על חילופי שטחים...  מה שחשוב הוא להשאיר את התהליך חי".

[למאמרו של שחר קליימן בישראל היום, לחצו כאן]

אז זה מה שחשוב? להשאיר את התהליך חי?

בני גנץ עמעם את עמדותיו ממסע הבחירות הראשון שלו, כדי לשטות בציבור ולמשוך אליו קולות מהימין הפוליטי. והנה, המסך ירד וגילינו פוליטיקאי, שנמצא בעמדות שהם שמאלה מיצחק רבין. כל שלוש הנקודות הקריטיות, אותן אמר, היו גורמות לרבין להסתייג 'בענק':

  1. ירושלים: רבין ראה את ירושלים מאוחדת, בריבונות ישראלית מלאה, ללא דריסת רגל לפלסטינים, ובלתי ניתנת להפרדה, מתפשטת למרחב גדול, עד מעלה אדומים - גבעת זאב.
  2. בקעת הירדן: רבין דיבר על בקעת הירדן בפירושה הרחב,
  3. רעיונות ממשל אובמה, כפי שבאו לידי ביטוי במסמך הגנרל ג'ון אלן (ראו תמונה משמאל): רבין מעולם לא היה מתמסר לרעיונות שבהן מדינת ישראל מוסרת את גורלה לבני לאומים אחרים; ומשקיפים אמריקנים הם שימנעו כניסת צבאות זרים ממזרח, ולא צה"ל.

[תמונתו של גנרל גון אלן משמאל היא נחלת הכלל]

בכך פעל גנץ למסמס את הישגי בנימין נתניהו, שהצליח לפרק הקשר הגורדי שבין הפלסטינים וההתקדמות ביחסים עם מדינות ערב; ומבחינה זו עשה נזק קשה ביותר לביטחונה הלאומי של ישראל.

ומעבר לכך, גם אם זאת כוונתו, אז מי שהולך למשא ומתן מוותר מראש על מנופי ההשפעה שלו ולא גובה מאומה על וויתורים עקרוניים, כמו ירושלים; או פחות מ- 30% אחוזי ריבונות בשטחים חיוניים ביהודה ושומרון; עקירה של מעל 150 אלף אזרחים ישראלים עם סכנה וודאית להתלקחות מלחמת אחים; או נכונות לחילופי שטחים? אז מה נשאר עתה למשא ומתן?

ועוד. אז הרעיון של גנץ הוא לעשות שלום עם אבו מאזן ברמאללה במחיר חורבן ומלחמת אזרחים במדינת ישראל?

מקורות והעשרה

 

2 thoughts on “גרשון הכהן: סכנת בני גנץ

  1. מסתבר שיש לא מעט אזרחים שקל מאד לעבוד עליהם. אני מכיר אותם אישית. ניסיתי להסביר להם, אבל לא עזר כלום…

    הם רואים גנרל גבוה ועם הופעה מרשימה, שמדבר על ישראל לפני הכל, שמציג את עצמו (בשקר מוחלט) כאיש מרכז ולא כאיש שמאל עמוק – מה שהוא באמת.
    אומרים להם שזו מפלגת שמאל בתחפושת, שהכל שקר.
    אומרים להם שזה אוסף של אנשים תאבי כוח, בעלי יכולות לא גבוהות לנהל מדינה, שאין באמת ביניהם דבק אידאולוגי אמיתי למעט "רק לא ביבי".
    אבל לא יעזור, הם מחפשים את הדבר החדש הנוצץ הבא… הולכים אחרי הטרנדים שהתקשורת מוליכה אליהם. בלי באמת להבין.

    כמו קדימה שהתפוררה, גם כחול לבן מתפוררת. אבל עכשיו יש את סער ואנשיו… עד ההתפוררות הצפויה שלהם.

    מתי האנשים האלו ילמדו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *