יורם אטינגר: "האחים המוסלמים" – טרור אזורי ועולמי

[בתמונה: האסלאם הוא הפתרון - האחים המוסלמים. הכרזה היא נחלת הכלל]

[המאמר ראה אור לראשונה ב'חדשות מחלקה ראשונה' ובבלוג של יורם אטינגר. הוא מופיע כאן באישור המחבר. לגישה לבלוג של יורם אטינגר לחצו כאן]

%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%9d-%d7%90%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%92%d7%a8יורם אטינגר הוא מומחה ביחסי ארצות הברית-ישראל, כיהן בעבר כציר בשגרירות ישראל בארצות הברית וכמנהל לשכת העיתונות הממשלתית.

[בתמונה משמאל: יורם אטינגר בעת הרצאה. טקסס, מאי 2011. התמונה היא נחלת הכלל]

*  *  *

האם הנשיא הבא של ארה"ב יתמיד במדיניות המכירה בעוצמת איום טרור "האחים המוסלמים" על כל משטר ערבי פרו-אמריקאי ומתון-יחסית,  אירופה, ארה"ב והעולם כולו?

האם גם הנשיא הבא של ארה"ב יכיר בהשפעה המכרעת של איומי האייתולות ו"האחים המוסלמים" על מגמת ההתקרבות הערבית לישראל, כולל העמקת שתופי הפעולה עם ערב הסעודית והסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין?

ההיסטוריון והמזרחן הנודע, פרופסור אלברט חוראני מאוניברסיטת אוקספורד (A History of the Arab Peoples, עמ' 446-445; ראו תמונת כריכה למטה) ציין את עקרונות "האחים המוסלמים":

  • "שלילה מוחלטת של כל חברה שאינה אסלאמית לחלוטין…

  • חברה אסלאמית מקבלת על עצמה את ריבונות וסמכות האל [אללה] ומתנהלת אך ורק לפי עקרונות הקוראן…
  • כל חברה אחרת היא חברת ג'אהליה (חסרת תרבות ובורה), בין אם היא קומוניסטית, קפיטליסטית, לאומנית, או מתיימרת להיות אסלאמית, אך אינה מתנהלת לפי השעריה [ההלכה האסלאמית]…
  • עליונות המערב בחברה האנושית מתקרבת לקיצה…
  • מכיוון שהמערב מיצה עצמו והתרוקן מערכים שהזניקו אותו לפסגה… הגיע שעתו של עידן האיסלאם…."
[בתמונה משמאל: כריכת הספר: "A History of the Arab Peoples" לפרופסור אלברט חוראני, שראה אור ב- 1991 בהוצאת: WArner Books. אנו מאמינים שאנו עושים בכריכה שימוש הוגן]

"האחים המוסלמים" הם ארגון הטרור האסלאמי הגדול בעולם – הנתמך בעיקר על ידי ארדואן התורכי, האייטולות מאיראן וקטאר – עם תאים וארגונים פוליטים ברחבי העולם, כולל בארה"ב.

ה"האחים" שואפים לשחרר את הערבים מהשפעת "הכופר" המערבי – שעיצב את מפת המזרח התיכון – להפיל את המשטרים הערביים באופן חתרני ומהפכני, להחזיר את החברה הערבית לאסלאם, להקים משטר פאן-אסלאמי בחסות אלוהית, להפיץ את האסלאם בעולם באמצעות טרור ופעילות פוליטית במסגרת "מפלגת החופש והצדק" בלוב, "מפלגת נדא" בתוניסיה, "מפלגת הצדק והפיתוח" במרוקו, "חזית הפעולה האסלאמית" בירדן, "תנועת החוקה האסלאמית" בכווית, "מפלגת הרווחה" בהודו, "ג'מאעת א-אסלאמי" בהודו, פקיסטן ובנגלדש, ועוד.

"האחים המוסלמים" טוענים שכל משטר ערבי – וכל משטר הטוען שהוא אסלאמי – שאינו  מבוסס על השעריה הוא משטר משומד (גרוע מכופר) ומהווה יעד לג'יהאד (מלחמת מצווה למען אללה).

ארגון "האחים המוסלמים" נוסד במצרים ב-1928 על ידי חסן אל-בנא, והשתתף במאמץ לשחרור מצרים מהשלטון הבריטי. מ-1952, עם הפלת המלך פארוק על ידי "הקצינים החופשיים" (נגיב, נאצר, עאמר, סאדאת ואחרים), התמקדו "האחים" בחתרנות וטרור נגד השלטונות במצרים, ירדן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחרין. פעילותם מתנהלת לפי תורתו הבלתי-מתפשרת של סייד קוטב (שניתלה במצרים ב-1966), שהביאה להקמת ארגוני טרור אסלאמי ברחבי העולם כמו אל קעידה וחמאס, במקביל למאבק בשחיתות וחוסר השוויון  בחברות הערביות.

[למקור תמונתו של חסן אל בנא משמא,לחצו כאן]

ב-1949 רצחו "האחים" את ראש ממשלת מצרים, מחמוד נוקראשי; ב-1954 נכשלו בנסיון התנקשות בנשיא מצרים, נאצר; ב-1981 נרצח סאדאת על ידי פלג של "האחים", הג'יהאד האסלאמי, שהתמזג באל קעידה, ומפעיל טרור נגד ישראל וארה"ב.

ב-2013-2011 עלו "האחים" לשלטון במצרים וזכו לתמיכה פומבית (גם לפני עלייתם לשלטון) של הנשיא אובמה וסגנו ביידן.

ב-2020 פרושה רשת "האחים" – טרור וארגונים פוליטיים – ברחבי העולם ממרכז ודרום אסיה, המזרח התיכון, אירופה, אפריקה, דרום ומרכז אמריקה וארה"ב.

המזרחן הידוע, פרופסור פואד עג'אמי שעמד בראש לימודי המזרח התיכון באוניברסיטה היוקרתית ג'ונס הופקינס כתב (The Arab Predicament, עמ' 134) ש"האחים המוסלמים" פועלים לקידום חזון מוחמד, שלמות האסלאם, קידוש ההקרבה על מזבח האסלאם, וניצחון האסלאם על היהודים הרואים עצמם כעם הנבחר.

פרופסור חוראני (שם, עמ' 446-445) מוסיף: "המקבלים על עצמם את יעדי ה'אחים' הופכים ללוחמים ואוחזים בכל האמצעים, כולל ג'יהאד…להשמיד כל צורה של עבודת אלילים מזוייפים, וכל משוכה בדרך להשלטת האסלאם…. פועלים להקמת חברה אסלאמית עולמית…. עידן המערב הסתיים…. רק האסלאם מעניק תקווה לאנושות…. 'האחים' נכונים להקרבת חיים למען אללה…."

האם הנשיא הבא של ארה"ב שוב לא יקל ראש באיום הטרור האסלאמי בכלל ואיום "האחים המוסלמים" בפרט, ויתמיד בתמיכה הנוכחית של וושינגטון במלחמת בעלות-בריתה הערביות נגד חתרנות וטרור "האחים"?

האם הנשיא הבא של ארה"ב יתמיד בלחץ הפיננסי והצבאי על האייתולות המעניקים סיוע רב ל"אחים"?

האם הנשיא הבא של ארה"ב יפתח שוב את דלתות הבית הלבן ומחלקת המדינה בפני פעילים וארגונים הקשורים ל"אחים המוסלמים" בארה"ב (כמו CAIR, ISNA, MAS) ויחדש את הקשר האינטימי עמם – שנקטע ב-4  השנים האחרונות – כולל באמצעות מנויים בכירים ברשות המבצעת?

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *