פנחס יחזקאלי: המאבק על תגי השם של השוטרים

[מקור התמונה: אתר allbadges. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים על מאבק השחורים בארצות הברית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משטרה ופוליטיקאים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משטרה בדמוקרטיה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

ענידת תג שם היא אלמנט בסיסי, לכאורה, בהופעתו של עובד ציבור במדינה דמוקרטית.

אנחנו מכירים תופעה רווחת בחלק ממדינות המערב, של שוטרים שמסתירים את תגי השם שלהם בהגיעם לטפל באירועים הרוויים בחיכוכים עם הציבור.

כך למשל, רק ביולי 2020 שלחה האגודה לזכויות האזרח בישראל, מכתב תזכורת נוסף ליועץ המשפטי של המשטרה, בדרישה לטפל באופן מערכתי בתופעה; ולהעביר תיעוד למחלקת משמעת לצורך נקיטת אמצעים משמעתיים נגד השוטרים הסוררים.

עד פה התאוריה והדרישה ליישמה. החיים מסובכים קצת יותר...

בשנים האחרונות חלק מן הציבור הופך יותר ויותר לעומתי ועוין כלפי השוטרים. שוטרים עוברים שיימינג ברשתות החברתיות, שמותיהם נצברים על ידי גורמים שונים והם חוששים לשלומם ולשלום משפחותיהם.

אצלנו המצב הוא גן עדן לעומת המתרחש בארצות הברית. שם, שמות השוטרים, כתובותיהם, ופרטים אישיים עליהם – כולל שמות ילדיהם ומוסדות החינוך שבהם הם לומדים - הופכים לנחלת הכלל; ומקור לא אכזב להטרדות ולאיומים.

מה הייתם אתם מצפים כשוטרים ממפקדיכם לעשות, כשביטחון משפחותיכם הופך הפקר, ומטרידים מופיעים מול דלתות בתיכם?

אז הנה הסנונית הראשונה: מפקד משטרת רוצ'סטר (השחור אגב) שבמדינת ניו יורק, לרון סינגלטרי (La’Ron Singletary; ראו תמונה למטה), שהתפטר יחד עם צוותו הבכיר בשל הכתף הקרה שהוא מקבל מראש העיר ומהמועצה (להתפטרות ההמונית של מפקדי משטרה בארצות הברית נקדיש שיחה נפרדת). סינגלטרי נתן הנחיה, לפיה, שוטרי משטרת רוצ'סטר רשאים כעת לעבוד ללא תגי שם, כדי למנוע מהמפגינים לצבור מידע אישי עליהם ועל משפחותיהם.

הנה למשל ציוץ טוויטר של עיתונאי מקומי ברוצ'סטר, בוב לונסברי, מה- 11 בספטמבר 2020, שמדווח כי "מפגינים עמדו בשלווה מחוץ  לבניין משטרת רוצ'סטר, הקריאו את שמות השוטרים שנאספו מתגי השמות שענדו; התקשרו לטלפונים שלהם, התגרו בהוריהם; הציגו להם את כתובות בתיהם ואיימו שיגיע אחריהם לשם. ":

נו, בא לכם להיות שוטרים?

ב- 9 בספטמבר 2020 קיים ראשת העיר הדמוקרטית של רוצ'סטר, לאבלי וורן (Lovely Warren; ראו תמונה משמאל) ישיבה של מועצת העיר לדון בתפקוד המשטרה. מפקד המשטרה המתפטר וקציניו הבכירים, שהתפטרו איתו, לא הגיעו לישיבה; אבל שלחו בכתב מספר הבהרות. אחת מהן הייתה ההנחיה הזו לשוטרים, להסיר את תגי השם מחשש לשלום משפחותיהם.

[מקור תמונתה של לאבלי וורן משמאל: פייסבוק]

עד פה האירוע הספציפי. ועתה, נחזור לסוגיה של תפקוד נכון של משטרה בדמוקרטיה

מה נכון ומה שגוי בסיפור הזה? מי יודע? פתאום, כל הספרים הללו, כל התורה הזו שאנחנו מלמדים שנים, כמו נכתבת מחדש. טוב ורע מתערבבים, עד לבלי היכולת להפריד ביניהם.

עם מי אתם מזדהים בריאליטי המטורף הזה? אני אישית מזדהה לגמרי עם מפקד המשטרה המתפטר; שמתנתק מהעירייה והולך הביתה בחוסר אונים; לא לפני שהוא מוציא הנחיות המגינות על שוטריו, לפחות זמנית, באמצעים היחידים שעוד נותרו לו.

החיים חזקים מסתבר מכל דמיון... אם לפני שנה היינו רואים את העלילה הזו בסרט, היינו בטח אומרים שהתסריטאי נפל על הראש...

לשיחה המוקלטת:

[לאוסף המאמרים על מאבק השחורים בארצות הברית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משטרה ופוליטיקאים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על משטרה בדמוקרטיה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *