סוף סוף קצת נחת מדוברות מחוז ירושלים

[בתמונה: הגיע תורו של ניצב משנה קובי יעקובי לצאת למצלמות... התמונה היא צילום מסך]

[לקובץ המאמרים על הדוברות המשטרתית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'משטרה בחברה דמוקרטית', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

לא צריך להתחנף לתקשורת כדי לעשות תקשורת טובה. צריך להיות, בראש ובראשונה, מקצועי, ולומר את הדברים הנכונים.

אחרי הרבה חצץ תקשורתי שהאכיל אותנו מחוז ירושלים של המשטרה לאחרונה בתחום הדוברות, סוף סוף זכינו להופעה מרשימה של קצין משטרה מהמחוז בתקשורת.

מפקד תחנת מוריה, נצ"ם קובי יעקובי נשאל על ידי הכתבים אם המשטרה תפעל להעביר את ההפגנות מול בית ראש הממשלה למקום אחר והשיב:

"זכותו של אדם להפגין במקום שהוא חפץ. אינני בוחר את מקום ההפגנה לאף מפגין. זה לא תפקידי. אני יכול בנסיבות מבצעיות לקבוע להפגנה תנאים כאלה ואחרים, אבל בטח לא איפה להפגין..."

הנה הציוץ והסרטון בלינק למטה:

[לסרטון בטוויטר, לחצו כאן]

ניצב משנה יעקובי איננו מפלרטט עם המצלמה; ניכר בו גם שהוא טרוד, בעיצומה של פעילות, והסיטואציה אינה נוחה לו. וטוב שכך. זה רק מוסיף לאמינות שלו, כשהוא מבהיר שמשטרה אינה קובעת לאזרחים במדינה דמוקרטית, היכן יפגינו. מפגש עם התקשורת הוא תמיד סוג של דייט וכמו בדייט, פעמים רבות להיות אמיתי עובד הרבה יותר טוב מלנסות להיות נחמד... והדגש נוסף: שוב הוכיח עצמו הכלל, שלא הקצין הבכיר צריך לעמוד מול המצלמות. אחרי שמפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, יצא לתקשורת; פלט את המילים "הפגנת שמאל" ו'נשרף'; ואחרי שמפקד תחנת ציון, תת ניצב עופר שומר הסתבך עם סירובו של משה נוסבאום לקבל הצהרה ללא שאלות, הגיע עתה תורו של נצ"ם יעקובי...

והוא, עשה זאת כמו שצריך.

[למאמר: "מה בער לו למפקד מחוז ירושלים, לרוץ אל המצלמות?", לחצו כאן] [למאמר "שוב מחוז ירושלים; ושוב ביזיון תקשורתי", לחצו כאן]

לשיחה המוקלטת: 

[לקובץ המאמרים על הדוברות המשטרתית, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'משטרה בחברה דמוקרטית', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

2 thoughts on “סוף סוף קצת נחת מדוברות מחוז ירושלים

  1. אין כל עילה, גם דמוקרטית, להתיר הפגנה בכל מקום, ואפילו במקום שהבחירה דוקא בו פוגעת בצבור ללא טעם . לא ידוע לי שהחק מתיר זאת, ואם הוא מתיר זאת אז טובת הצבור מצריכה לתקן אותו. אם לא יתוקן, אז צריך להפגין מול קרובי משפחה של המחוקקים, כדי שמשמעות "בכל מקום" תהיה מובנת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *