גדעון שניר: יהודים-אמריקאים יקרים: הגיע הזמן לשיחה

[בתמונה: איזו מורשת אתה משאיר לנכדיך? מורשת היהודים הגרמנים החדשים - אך המאד מוכרים, שראשיהם טמונים בחול? התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי סנדר ואן דר וול מהולנד. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

[לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיבים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

בימים סוערים אלו, של מגפה, עימות חברתי פנימי עצים - ולקראת בחירות לנשיאות בארצות הברית - נקלעה יהדות ארה"ב, גם היא, למחלוקת פנימית עזה.

נוכח אנטישמיות גוברת - ברמות שמעולם לא נראו בארה"ב - ותמיכה מסורתית של  הקהילה היהודית למפלגה הליברלית, הפועלת להסיר את הנשיא הרפובליקני המכהן, ניצבים עתה שני חלקי הקהילה היהודית בדילמה הנוגעת לזהותם הכפולה:

  • אזרחים נאמנים לארץ מושבם וילדותם-ארצות הברית;
  • ומנגד, זהותם הדתית היהודית, כבעלי זיקה היסטורית לישראל כמדינת היהודים יחידה בעולם.

אף שקיים קונצנזוס לגבי החפיפה בין שתי הזהויות, עדיין קיימות מחלוקות פנימיות לגבי היבטים שונים בשני התחומים; ובימים אלה, לקראת בחירות לנשיאות, למי לתת את קולם: האם לנשיא הרפובליקני אוהד ישראל (חרף ההסתייגויות מאישיותו וסגנון מנהיגותו), או להחזיר את המפלגה הליברלית לבית הלבן, חרף הפגנת עוינות אם לא תמיכה מסויגת בעייתית משהו, בעניין הישראלי.

לאחרונה יוצאים יהודים, תומכי הרפובליקנים, למאבק מול הרוב היהודי המסורתי הדמוקרטי, לשכנעם לתמוך בטרמפ לכהונה שנייה. במסגרת זו הופץ לאחרונה מנשר נוקב, שראוי לקרוא אותו (בתרגום) כדי להבין את המחלוקת הקורעת את יהודי ארה"ב בימים אלה, במיוחד נוכח גל האנטישמיות חסר התקדים. המקור נכתב לפני שנה, ועודכן לימים אלה ע"י ולרי סובל:

[למאמר המלא באנגלית, לחצו כאן]

יהודים-אמריקאים יקרים: הגיע הזמן לשיחה / ולרי סובל

בידך הכוח לקבוע כיצד ההיסטוריה תשפוט אותנו / יום רביעי 13 במרץ, 2019

"מיהודי אחד לאחר. מהורה/ סבא לאחר. ממי שהגה "לעולם לא עוד! " לאחר. ממי שהוא עד לשטף האנטישמי מרושע במצעדים בלגיים - לאחר. ממי שצופה באימה, כיצד בריטניה מדרדרת למאה תקריות אנטישמיות בחודש - לאחר; וממי שרואה בחוסר אמון, את עליית האנטישמיות בארה"ב - לאחר. אפשר שלא נסכים על הרבה דברים אחרים, אבל הזעם הזה משותף לנו.

אתה הרוב המהדהד של 74-72% מיהדות אמריקה - בת 5.4 המיליונים - שגיבו את המפלגה הדמוקרטית מאז עלתה השמש במזרח. הבנו: אתה בעד זכויות מיעוט כי אתה תמיד תזוהה כמיעוט. אתה לנצח תתמוך ב- JFK (הנשיא הדמוקרטי המנוח ג'ון פיצג'רלד קנדי) למרות שמותג הליברליזם שלו כבר מזמן נעלם ולמעשה התחלף לשמרנות מודרנית; אתה לנצח לטובת רוזוולט (הנשיא הדמוקרטי המנוח, פרנקלין דלאנו רוזוולט) למרות ש רונלד רייגן הרפובליקני הוא זה שחילץ כשלושה מיליון יהודי ברית המועצות משעבוד של דיכוי שמאלני אנטישמי.

[בתמונה: "אתה לנצח תתמוך ב- JFK, למרות שמותג הליברליזם שלו כבר מזמן נעלם ולמעשה התחלף לשמרנות מודרנית... ג'ק פאר מראיין את הסנטור קנדי ​​בתוכנית הלילה (1959). התמונה היא נחלת הכלל]

המפלגה הדמוקרטית של שנות החמישים של המאה הקודמת הייתה מפלגת האנדרדוג, ואתה לנצח תהיה האנדרדוג במחשבתך, בזיכרונך, ומתוקף הדמוגרפיה הזעירה שלנו. ההורים והסבים והסבתות שלכם נישאו למפלגה הדמוקרטית עוד לפני הולדתכם, ואתם לא יכולים לשחרר את מה שנחקק בכם בחלב האם. זה מובן.

היום, לא שנות ה-50 של המאה העשרים. ואחרי כישלונה ההרסני של מפלגתך לעמוד לצידך (כיהודים), באופן חד משמעי, נגד האנטישמיות מהעידן הנאצי של אשת הקונגרס הדמוקרטית עומר OMAR (ראו תמונה משמאל), אתה ניצב בשעה האחרונה של החלטה קריטית, מרוקן מכל התירוצים לנאמנותך הפוליטית, ואתה יודע זאת.

[בתמונה משמאל: אשת הקונגרס עומאר. מקור התמונה: פייסבוק]

אנחנו בחדר המצב, בשעה ה-11. בוא נחבר את כל הנקודות ביחד: ראשית, ההיסטוריה שלך:

  • באו"ם, קרא לישראל הנשיא החביב עליכם, ברק אובמה, לחזור לגבולות 1967. לא אמרת דבר והמשכת לרומם את מעלותיו.
  • אותו אדם תיזמר את החלטת האו"ם 2334, הטוענת דה-פקטו, כי מרבית ישראל נמצאת באופן לא לגיטימי בידי יהודים. לא אמרת דבר והמשכת לרומם את מעלותיו.
  • עם סיום כהונתו, אותו נשיא דמוקרטי שחרר 150 מיליארד דולר למולות של איראן, שמטרתם המפורשת להשליך את ישראל לים עם הגרעין שלהם. לא אמרת דבר והמשכת לזמר את ההלל.
  • צפית, בזמן שאובמה לחש לנשיא צרפת סרקוזי "... נמאס לך ממנו, אבל אני צריך לעבוד איתו כל יום.", כשהוא לועג לראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו. לא אמרת כלום והמשכת למחוא כפיים לאובמה.
  • צפית במאמצים הספירליים המוחמצים של יחסי אמריקה-ישראל בהנהגת אובמה. לא אמרת דבר, והמשכת ברומן האהבה עם אובמה.
  • ידעת על התערבותו של אובמה בסכום של 350,000 דולר בבחירות הלאומיות של ישראל, בכדי לערער את התהליך הדמוקרטי. הפנית מבט ולא אמרת דבר.
  • מעולם לא שמעת את המלה "ג'יהאד" יוצאת משפתיו של אובמה כשתיאר את פיגועי הטרור האסלאמיים נגד יהודים בצרפת. לא אמרת דבר והמשכת לשבח אותו בבתי הכנסת הליברליים שלך.

... כי אובמה הוא האיש שלך. כי היה לו הצבע הנראה לעין של האנדרדוג. מכיוון שהמפלגה הדמוקרטית היא הבית הנתפס של אבותיך.

[בתמונה: "כי אובמה הוא האיש שלך. כי היה לו הצבע הנראה לעין של האנדרדוג. מכיוון שהמפלגה הדמוקרטית היא הבית הנתפס של אבותיך..." התמונה היא צילום מסך]

אבות אלה מתים, אבל הנה הרקורד שלך:

  • הנשיא דונלד טראמפ, מתוקף העברת השגרירות האמריקנית, מדגיש את ירושלים כבירת ישראל. אתה מסיים מיד שתיקתך הנרפית; ונותן את קולך, בהתנגדות קולנית, לפוליטיקאי ההגיוני ביותר, החוקי, האמיץ ואוהב ישראל. בברכיים רועדות אתה מכריז "הוא מכעיס את הערבים" וכאשר מלחמת העולם השלישית לא התממשה, חזרת לשתיקתך, לאחר שהשמצת את הנשיא.
  • הנשיא טראמפ מאשר מחדש שיא של תקציב שנתי של 4 מיליארד דולר לישראל, כולל גידול של 200 מיליון דולר בשנת 2019, לעשר השנים הבאות, בסך כולל של 40 מיליארד דולר. מה אתה עושה? אתה חובט בנשיא במקהלה עם CNN.
  • הנשיא טראמפ מביס את אונר"א המכחישה את ישראל, ואתה ממשיך להכות את הנשיא.
  • טראמפ מפחית את התקציב למחמוד עבאס הרצחני לסכום של 250 מיליון דולר לשנה. אתה ממשיך להכות בנשיא.

[בתמונה: אבו מאזן... טראמפ מפחית את התקציב למחמוד עבאס הרצחני לסכום של 250 מיליון דולר לשנה. אתה ממשיך להכות בנשיא... למקור התמונה, לחצו כאן]

  • אתה צופה במינויה של ניקי היילי של טראמפ, המגנה נחרצות על ישראל באו"ם, פעם אחר פעם. היא דיברה נגד הטיות האו"ם ואינסוף החלטות של גינוי לישראל - כפי שאיש לא עשה מעולם. שליחת טראמפ לאו"ם מדהימה את העולם באומץ לבה. עם זאת אתה ממשיך להלום בנשיא.
  • הנשיא טראמפ עומד לבדו כנגד אירופה חסרת האחריות עם בסיום עידן אובמה של הפייסנות הגרעינית עם איראן, במאמץ לבטל את הנזק שנגרם על ידי הנשיא לשעבר האהוב עליך. תוך התעלמות מהמהלך הלא פופולרי האמיץ הזה ומהדבקות של איראן בהשמדת העם היהודי כגורם מספר אחת, ועדיין אתה ממשיך להלום בנשיא.
  • בכל מדינה ובכל מפגשי האו"ם, אתה שומע את הנשיא טראמפ מרומם את ישראל, מגנה את השואה ומצהיר במפורש על התמיכה האמריקאית, הבלתי מעורערת, בישראל; כשהוא מגבה במעשים את דבריו; ואתה עדיין ממשיך להלום בנשיא.
  • ניצולי שואה והיהדות האמריקאית מחבקים את הנשיא, ללא סייג, עם תמיכה חמה ונוכחות בוחרים. הם משוחחים עם טראמפ המופיע באירועים יהודיים ומועדים חשובים, חוגג את חנוכה בשירה והדלקת נרות עם נכדיו לעיני כול העולם מהבית הלבן - אולי בפעם הראשונה בהיסטוריה - ואתה ממשיך להלום בנשיא.
  • אתם, היהודים הליברליים של אמריקה, ממשיכים להכות באיש שמעולם לא אמר, קל וחומר שעשה משהו שקשור לאנטישמיות. אתם מרחיקים עד כדי השתתפות בדיונים ובאירועים, המשווים את טראמפ להיטלר ול- KKK. אתם חותמים על עצומות ומהדהדים את קולות קמפיין ההשמצה של MSNBC.

[בתמונה: "אתם מרחיקים עד כדי השתתפות בדיונים ובאירועים, המשווים את טראמפ להיטלר ול- KKK. אתם חותמים על עצומות ומהדהדים את קולות קמפיין ההשמצה של MSNBC." תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי succo לאתר Pixabay]

איך אתה מצביע ומה אתה עושה?

  • אתה מצביע למפלגתו של לואי פאראחאן, שרק לפני חודשים כינו אותך ואת אחיך "טרמיטים"!
  • אתה מצביע למפלגה, שנבחריה מכריזים שיש לך נאמנות כפולה, האישום האנטישמי הוותיק ביותר של גזענות ורצח עם.
  • אתה מצביע בעד המפלגה שאינה יכולה להוציא אנטישמי קנאי גס מוחלט מחברות בוועדת החוץ הזו, הקובעת מדיניות עם ישראל ושכנותיה הידידותיות.
  • אתה מצביע למפלגה, המדללת ומסתירה  אל מתחת לשולחן, את המותג האנטישמי המעורער שלה מלפני השואה, זו שלא מסוגלת להעביר אף החלטה פשוטה, נגד שנאתם כלפיך.
  • בזמן שאתה מזמר ססמאות נגד טראמפ, אתה צועד עם הפעילות האנטי-ישראליות לינדה סרסור ותמיקה מלורי, (Linda Sarsour and Tamika Mallory), נשים המתחככות עם פאראחאן ואל שרפטון (Farakkhan & Al Sharpton), אנשים המכריזים על ילדיך שהם "יהודים שטניים".
  • אתה מצביע למפלגתו של ברני סנדרס (ראו תמונה משמאל) (אז, היום ביידן), האיש המגן על העמדות האנטישמיות והמיליטנטיות הפלסטיניות של עומר OMAR נגד אזרחי ישראל. אותו סנדרס הסוציאליסט, שהאשים פעם בכזב את ישראל ברצח-עם, של עשרת אלפים פלסטינים.
[תמונתו של ברני סנדרס משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Gage Skidmore from Surprise, AZ, United States of America. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]
  • באופן מדהים, אתה מעניק את הצבעתך למפלגת תומכי ה- BDS נגד ישראל ...!
  • אתה עומד כתף אל כתף - עם אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, Alexandria Ocasio-Cortez - המהללת את ג'רמי קורבין, המאשים את ישראל בכיבוש, וניצב כעת כתומך רשמי של אשת הקונגרס עומר OMAR.
  • אתה אפילו מצביע למפלגה, שנבחרי הציבור שלה אומרים לך שאתה ודומייך (היהודים) "היפנטו את העולם" ...!
  • אתה מצביע למפלגה שנבחריה עשויה להפר את החוק הפדרלי לגיוס תרומות לשני ארגוני צדקה של "האחים המוסלמים" ושלוחותיהם, אותם גורמים המשתתפים כדוברים מרכזיים באירועים של הקבוצות הקשורות לאחים המוסלמים IRUSA ו- CAIR.
  • אתה מצביע למפלגה שקמפוס האקדמיה loyal College, מקדם עמדות אנטי-ישראליות ו"שבוע אפרטהייד ישראל", וכותב אין סוף דפי מערכת נגד "התוקפנות" של ישראל. אותה האקדמיה הליברלית המונעת מדוברי ישראל לשאת דברים בקמפוסים. האקדמיה ששכנעה את ילדיכם כי השמצת ישראל אינה מגיעה לכדי אנטישמיות.
  • אתה מצביע למפלגה, שמשווה מוסרית את ישראל לקבוצות טרור ולמדינות אסלאמיות של הפרות זכויות אדם איומות.
  • אתה מצביע למפלגה שיד ימינה, התקשורת, מרוממת את המטרה הפלסטינית יחד עם הטרור של חמאס, בגבולות ישראל וברחובותיה.
  • אתה מצביע "דמוקרט" לצד קבוצות אנטי-ישראליות כמו "קולות יהודיים לשלום", ג'י סטריט וג'ורג 'סורוס.
  • אתה מצביע למפלגה, שחבריה ניסו לקשור ללא בושה את מעשי הרצח בפיטסבורג לנשיא טראמפ ואף ניסו למנוע ממנו לבקר שם, לאחר מכן.
  • אתה מצביע למפלגה שהעניקה לנו את KKK, דיוויד דיוק ואת העליונות הלבנה. כל אותו הזמן, שוטף ללא רחם את הציבור, בכדי לקשור את הרוע הדמוקרטי הזה לרפובליקנים.
  • אתה מצביע למפלגה, שממשיכה ללעוג ולהכפיש את הנשיא טראמפ, כדי לשמור על השנאה בחיים.
  • אתה מצביע נגד המפלגה הרפובליקנית, שרק היא הצליחה להעביר תקנות נגד BDS כאשר הדמוקרטים חלוקים בנושא זה.
במפלגה הדמוקרטית האהובה של אבות אבותיכם, הייתה מאז ומתמיד חיבה לאנטישמיות - מפלגה שהפגינה סובלנות עשרות שנים ל- לואי פרחאן (ראו תמונה למטה) תוך חיבוקו של הכומר אל שארפטון. מפלגה שנמצאת כעת תחת ידיהם של נשות הקונגרס טליב, עומר ו- AOC . מפלגה שמשתחררת מהסתרת האנטישמיות הגנטית שלה.

[בתמונה: לואיס פרחן. התמונה היא צילום מסך מסרטון היו טיוב: FARRAKHAN COMPARES JEWS TO TERMITES]

אתה צריך להיות מודאג מטווח ההגעה של המפלגה הדמוקרטית האנטישמית ה"נכונה" אל נפשנו הקולקטיבית, התרבות שלנו, בתי הספר שלנו, הנורמות החברתיות שלנו, ודעת הקהל שלנו. עליך להיות מוטרד מכך. מיליוני מוחות, הרואים באנטישמיות משהו נורמטיבי, מהווים איום גדול בהרבה על עתיד ילדיכם, מאשר צעד חד פעמי של קבוצת בריונים שנואה.

המפלגה שלך הכשילה אותך, היא הכשילה את כולם ביומרנות וברטוריקה ריקה ורעשנית. היא הכשילה את מעמד הביניים, את המיעוטים ואת העניים. זו שהתנתה אותך לראות עצמך לא כיהודי גאה, אלא ככלב נחות, המונחה להאמין במסרים של המפלגה הדמוקרטית, ללא קשר לרקורד המדכא שלהם. זוהי שטיפת מוח שרבים מיהודי ברית המועצות ספגו שם, רק כמה עשורים קודם לכן.

"פילוג" אינו עבודתו של הנשיא הכי אמריקני-יהודי של ארה"ב, שנבחר אי פעם. אך סדר היום של המפלגה הדמוקרטית נישא על שלושה כנפי שנאה: "הטילו את האשמה על האוונגליסטים", "האשימו את הרוסים" ו"הטילו את האשמה על טראמפ". המפלגה שמוסיפה כעת, באופן רשמי וגאה, את התחום הרביעי של שנאה למצע שלה, זה שאי אפשר להתמודד איתו או לדבר נגדו: "הטילו את האשמה על היהודים".

שנאת הבטן שלך טופחה בקפידה על ידי שטיפת המוח היומית של התקשורת הליברלית של המפלגה הדמוקרטית. בשנת 2016 קיבלה המפלגה הדמוקרטית תרומה כוללת של 1,020,816 דולר, שניתנה על ידי 1,160 עובדים משלוש רשתות הטלוויזיה הגדולות המשודרות (NBC, CBS, ABC); ואילו המפלגה הרפובליקנית קיבלה רק 142,863 דולר באמצעות 193 תרומות מעובדי אותם ארגונים. וזה עוד לפני שנזכיר את CNN ואת הבוס שלה, שמשתעשעים ברעיון להתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית. האם עדיין איננו מחברים את  הנקודות?

אתה תומך במפלגה ששלפה מהקבר כל שנאה ומחלוקת על פני קווי גזע וזהות הידועים לאדם. הכל, כדי להבטיח את הנאמנות והצייתנות שלך כאנדרדוג נצחי.

היום, אתה תומך במפלגה שאינה מסוגלת לנקוט אפילו בעמדה הסמלית הקטנה ביותר נגד אנטישמיות, קל וחומר למגר אותה משורותיה.

אתה עומד עם המפלגה שעומדת נגדך. זו שממשיכה לבחור פוליטיקאים אסלאמיים ואנטישמיים המפיצים אנטישמיות בגאווה, למרות שהצבעות הבוחרים שלך מעטות, מכדי שיתחשבו בהם.

עם זאת, אתה עומד נגד המפלגה המאמצת את מטרתך; ומפגינה תמיכה חד משמעית בישראל; ושנשיאה מתעורר כול יום לגידוף היומי שהוא סופג, בשל עמדתו הפרו-ישראלית, הפרו-יהודית. כל זאת למרות שנאתך אליו, וכוח הבוחרים חסרי החשיבות שלך.

הוטעית, אבל להאמין בשקר זה קל יותר מאשר להודות ששיקרו לך. במפלגה הדמוקרטית אין כבר את העמימות וכולנו יודעים זאת. אתה נמכרת כי מספרי המצביעים שלך הם חסרי חשיבות בקלפי; ומכיוון שאינם יכולים "להרגיז" מיעוט אחר, המספק להם בלוק הצבעה הרבה יותר גדול. יש לך אפשרות להמשיך בדרך זו של חילול עצמי, לסחוב את כולנו לגרמניה של שנות השלושים יחד איתך, או שתוכל ללכת משם עכשיו, לפני הבחירות הבאות.

האופציה האחרת שלך, לסגת בחזרה לאזור הנוחות שלך, ולהצביע שוב לדמוקרטים בשנת 2020, עדיין נותרה. אתה בטח מספר לעצמך את אותו שקר ישן: "כולם אנטישמיים. למה לשנות? "

רק זכור, שאתה כבר לא ליד שולחן האוכל, האסלאם נמצא שם; ואתה חלק מהארוחה

[בתמונה: רק זכור, שאתה כבר לא ליד שולחן האוכל, האסלאם נמצא שם; ואתה חלק מהארוחה. תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי GDJ לאתר Pixabay]

איזו מורשת אתה משאיר לנכדיך? מורשת היהודים הגרמנים החדשים - אך המאד מוכרים, שראשיהם טמונים בחול? או מורשת המכבים האמריקאים מהמאה ה -21? שעון החול שלך אוזל.

כגוש הרוב בהצבעה היהודית האמריקאית הקולקטיבית, יש לך את הכוח לקבוע כיצד ההיסטוריה וכל ילדינו שופטים אותנו. עשה את הבחירה הנכונה.

[לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיבים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

2 thoughts on “גדעון שניר: יהודים-אמריקאים יקרים: הגיע הזמן לשיחה

  1. סה"כ טקסט טוב, אבל יש בו בעיות.

    ה-בעיה זה שההסתכלות על אנשי השמאל היהודיים אינה מספיק בגובה העיניים, כך שזה יוצר אנטגוניזם.

    למשל: "לא אמרת דבר…" חלק מהם בעיניהם כן אמרו. אולי אמרו חלש, אבל אמרו. יש פה הכללה בעייתית. גם אם לא אמרו, לא זה הזמן לבוא חשבון איתם. מספיק להציג עובדות ולנתחן.

    • אתה צודק מן הסתם, הטקסט (כלשונו) נוקב והצגתי אותו במקור. ניכר שנכתב בדם ליבו של הכותב ללא כול כוונה מצידי לבדוק עובדות, רוח הדברים ברורה
      מן הסתם תהיה תגובה מצד המחנה השני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *