אלעד רזניק: הרוסים מגבירים עוצמה בלוב

[בתמונה: מטוסי מיג 29 בדרכם להמריא משדה התעופה בחמימים ללוב, ב- 20 למאי, 2020. התמונות באדיבות Africom. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

בתחילת מאי, המריאו מספר מטוסי מיג 29 וסוחוי 24 מרוסיה, בתהליך שחזר על עצמו במחזוריות של כמה ימים. בשעת ההמראה, כל המטוסים היו מסומנים בסימני חיל האוויר הרוסי. המטוסים נחתו בחמימים שבסוריה, שם מטוסי המיג 29 נצבעו מחדש; והורדו מהם סימני השייכות לחיל האוויר הרוסי.

מלטקיה, המשיכו המטוסים חסרי הזהות ללוב ונחתו בשדה התעופה טוברוק. המטוסים הוטסו, לאורך כל הדרך, ע"י טייסי חיל האוויר הרוסי ולוו על כל הדרך, ע"י מטוסים חמושים המוצבים בחמימים. לאחר מנוחה קצרה בטוברוק, המריאו המטוסים ליעדם, בבסיס חיל האוויר הלובי באל-ג'ופרה.

למה הורדו סימני חיל האוויר הרוסי מהמטוסים?

בלוב בחצי השנה האחרונה קבוצת וגנר או כוח וגנר (Группа Вагнера), מיליציה רוסית, המבצעת בקבלנות פרויקטים צבאיים בעולם, במקרים שבהם יש לרוסים אינטרס בפעולות מסוימות שבהן אין הם מעוניינים להזדהות ישירות עם הפעולה. סביר מאוד להניח, שהמטוסים הרוסים יפעלו בסיוע לכוח.

למה בלי סימונים? כי הרבה פחות מסובך לפעול במדינה משוסעת כמו לוב, כשהדברים לא משויכים אליך ישירות. זה עושה פחות כאב ראש, כשאתה תוקף מטרות בסביבת הפעילות של צבאות טרור כגון בתי חולים ושכונות מגורים.

לפחות 14 מטוסי מיג 29 ו- 10 מטוסי סו-24 מצאו את דרכם ללוב. הדיווח הזה מצטרף לדיווחים מוקדמים יותר, על העברת פאנצ'יר לאל ג'ופרה בלוב מתחילת החודש ודיווחים אחרים על הגדלת הפעילות הרוסית במדינה.

[בתמונה: כתבת הניו יורק טיימס ב'הארץ' מה- 26 בנובמבר 2019. לחצו כאן]

ומה על הטורקים שתומכים בצד השני? קיבלנו שיעור בנושא בסוריה

הטורקים שבניגוד למדינת ישראל היו מוכנים להתחייב, ופעלו בעצמם בסוריה, קיבלו מקום ליד השולחן והפתרון הרוסי בסוריה כולל את האינטרס הביטחוני והכלכלי הטורקי בסוריה.

ישראל האיסטניסטית, שלא הייתה מוכנה ללכלך את הידיים בעצמה נשארה מחוץ להסדרים בסוריה; ולו רצתה היום להשיג את מטרותיה, הייתה צריכה להפעיל יחסית הרבה יותר כוח, בהשוואה למה שנדרש בין 2011 ל- 2015 להשגת אותן מטרות.

מי שחושב שמזרח תיכון - שהרוסים מרחיבים בו את השפעתם מקצה לקצה; ומשתלטים בעזרת הטורקים על משאבי האנרגיה שבו - משחק לטובת מדינת ישראל, צפויה לו הפתעה מרה.

מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו; ולפני זה, חובה להחזיר את הדוב למערה. איליושין 20 שנופל באמצע הלילה זאת התחלה נהדרת רק שמאז התברר שהמערכת הפוליטית וההנהגה הצבאית (אליבא דאייזנקוט) חושבות שמצבינו נהדר ולכן מעט מאוד נעשה.

[בתמונה: מטוסי Su-24 בעת טיסת העברה לחמימים[בתמונה: מטוסי המיג 29 בשדה התעופה בג'ופרה בסוף הדרך. התמונות באדיבות Africom. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

 

One thought on “אלעד רזניק: הרוסים מגבירים עוצמה בלוב

  1. אם הרוסים יקבלו בסיס נוסח לטקיה וטרטוס ושדה תעופה בלוב והם יקבלו, אז ההשקעה הזו משתלמת מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *