גדעון שניר: ישראל עדיין על המוקד

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 12019 לאתר Pixabayתמונת המגן דוד היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי badalyanrazmik לאתר Pixabay]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

המלומד התימני איברהים אל-עובידי, Ibrahim Al-Ubeidi חבר הכת החות'ית בתימן, המגובה עי איראן, טען לאחרונה בטלוויזיה "אל-אימן" כי "נורמליזציה של היחסים עם ישראל שמנהלת סעודיה, מגלה מעל לכל ספק כי שבט סעוד הוא למעשה משפחה יהודית".

לדברי אל-עובידי, "שבט סעוד אינו קשור לערבים או למוסלמים" וכי "הובא לחצי האי ערב כדי ליישם את המזימות של הציונות העולמית, ישראל והיהודים. "

אף שהעולם הורגל לאין ספור  עלילות דם כלפי היהדות, כמו ההאשמה לאחריות להפצת מגפת הקורונה, ללא ספק, זו אחת הקונספירציות המוזרות ביותר בנוגע לישראל, סעודיה ויהודים במזרח התיכון. המלומד מסיים בדבריו שאין ליהודים סיכוי לשרוד במזרח התיכון לאחר שסעודיה תיפול.

נראה שאין זה אלא חלק מהמאבק בין איראן וערב הסעודית על ההגמוניה במזרח התיכון, כאשר איראן משתמשת בשנאת היהודים כדי לקדם את האינטרסים שלה באזור. הבעיה שעכשיו סעודיה תתאמץ להוכיח שזה לא נכון..שהרי אין האשמה חמורה מזאת, יהודי בבית המלוכה הסעודי...

ואם לא די בכך, חולל "הניו-יורק טיימס, סערה חדשה...

שגריר ישראל בארצות הברית רון  דרמר האשים את  הניו-יורק טיימס בדמוניזציה של מדינת ישראל  בעקבות פירסום לאחרונה של מאמר בעיתון, שעסק במאמציה של ישראל להתמודד עם נגיף הקורונה.

העיתון פרסם כתבה המפליגה בתיאור מאמציה והישגיה של מערכת המחקר והפיתוח של צבא ההגנה לישראל, שנמצאו חיוניים במאבק של ישראל בנגיף הקורונה, מאמצים המוקדשים בעיקר למציאת דרכים נגד אויבי המדינה היהודית. העיתון ציין שמעבדות הצבא הישראלי כוונו הפעם למטרה חדשה: להציל חיים. "זרוע המחקר והפיתוח של משרד הביטחון, המוכר היטב בשל היותו חלוץ במציאת דרכים מתקדמות להרוג אנשים ולפוצץ דברים, עם טנקי התגנבות ומזל"טי צליפה, הם חלק מבין הפרויקטים האחרונים הקטלניים ביותר שלה".

הקהילה היהודית בארה"ב יצאה במחאה נגד העיתון, אף שניתן לראות מאמר ציון לשבח, לא התאפק העיתון להוסיף את דעתו על תפקידו של משרד הביטחון לפתח כלים להגנה על מדינת ישראל. מנכ"ל הוועד היהודי האמריקני, דייוויד האריס, כינה את הנוסח הזה "מרושע", וכי היה צריך להיכתב: "זרוע המחקר והפיתוח של משרד הביטחון הישראלי ידועה בעיקר בזכות דרכים חלוציות פורצות דרך להגנה על ישראל מאז 1948 מפני השמדה בידי מדינה וארגונים שאינם מדינה".  

.

אלמוג אלג'יס, דוברת הקונסוליה של ישראל בניו יורק, מחתה כלפי ה- ניו יורק טיימס "בשל עיוות המציאות המביש שלהם"; והדגישה, ש"הצלת חיים היא הליבה של מה שישראל מאמינה בה, ותמיד תעמוד בה".

השגריר רון דרמר הוסיף והטיח בעיתון: "הניו יורק טיימס, שכבר קבר את השואה, ידוע היטב בשל הדרכים החלוציות בו הוא נוקט לדמוניזציה, עלילות והכפשות מדינת היהודים. ועכשיו עושה את אותו הדבר"...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *