אלי בר און: ביבי אל תפחד!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Engin_Akyurt לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

ביבי, אתה ראש הממשלה, יש לך יועצים רבים אך אין מי שיחליט במקומך, הפסק לפחד. חייבים, ומיד, להחזיר את המשק לעבודה ואת התלמידים ללימודים. אחרת, יהיו כאן ובקרוב הרבה יותר אבדות וטרגדיות כתוצאה של המשבר הכלכלי והחברתי שהוא כבר היום אדיר וידרשו שנים כדי לצאת ממנו!

יש לדעת כי זו לא המגיפה הראשונה בהיסטוריה וודאי שלא המגיפה האחרונה. אין גם ביטחון שהנגיף הזה לא יכה שוב ובעוצמה בחורף הבא. חיסון אמין יהיה אולי רק עוד שנה אולי גם שנתיים, עד אז נסבול מהקורונה בדיוק כפי שאנחנו סובלים מהשפעת.

שיעור התמותה במדינת ישראל עדיין זניח ואני לא בטוח שבסך הכולל נפטרו במדינה יותר אנשים מאשר בשנים אחרות (היו פחות תאונות דרכים ועבודה). הנפטרים כולם אנשים יקרים; אך כ 90 אחוז מהם אינם בכוח העבודה, מפאת גילם הגבוה.

אז לא צריך להמציא את הגלגל!

יש בעולם עוד מדינות דומות במצב שלנו (אוסטריה, דנמרק ועוד); והן מחזירות השבוע את המשק לעבודה. יש גם משמעות לחיסון העדר של האוכלוסייה הצעירה והעובדת; שודאי שיתרחש, לאחר חזרה לשגרה. מרבית הנדבקים לא ידעו בכלל שהיו חולים.

גם לא צריך להגזים עם אמצעי הזהירות.

[בתמונה: גם לא צריך להגזים עם אמצעי הזהירות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי gvbsonic לאתר Pixabay]

4 thoughts on “אלי בר און: ביבי אל תפחד!

  1. זכור שאין כלכלה ללא אנשים בריאים לעבוד בה. אל לנו להפוך את הכלי ליעד. כסף הוא כלי וכך גם הכלכלה.

  2. הבעיה העיקרית שאתה מתעלם ממנה היא שביבי פחדן, תמיד היה פחדן, גם עכשיו פחדן וגם בעתיד יהיה פחדן. כך הוא מתנהל שנים, מתקשה להחליט, מושך החלטות עד אין קץ, והתוצאות ידועות. לא בכדי בממשל אובמה הוא קיבל את הכינוי chikenshit.
    https://www.theatlantic.com/international/archive/2014/10/the-crisis-in-us-israel-relations-is-officially-here/382031/

  3. אלי היקר. דברים כדורבנות שאני בטוח שבאים צהלב. הלוואי והשטן מבלפור היה חושב עלי ועליך. האיש הזה שהצהיר בפני "לא איכפת לי מי יבחר בי גם עם השטן יבחר בי העיקר שאהיה ראש ממשלה". אינו בחל ואינו בוחל בדבר שאינו מקדם אותו ואנחנו נחווה את התוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *