אלכס רנב: יש דבר כזה – שוטרים וקצינים אוטיסטים

תקציר: יש דבר כזה - שוטרים וקצינים אוטיסטים בכל משטרה, גם בישראל; ויש אפילו עמותה של שוטרים אוטיסטים בבריטניה! (ראו סמל העמותה למטה). למרות קיומה של העמותה, קשה לומר כמה שוטרים אוטיסטים יש במשטרה הבריטית (כמו בכל משטרה). חלק מהשוטרים שסבורים כי הם נמצאים בספקטרום האוטיזם בוחרים שלא לעבור אבחון רשמי, מסיבות אישיות…

 

[בתמונה: שוטרים אוטיסטים בבריטניה. המקור: אלכס רנב]

[לקובץ המאמרים אודות אוטיזם ומשמעותו, לחצו כאן]

עודכן ב- 2 באפריל 2023

אלכס רנב, אספרגר, חוקר פרטי פורנזי, חוקר סייבר דיגיטלי וחוקר דליקות, המספק שירותי מז"פ לחוקרים פרטיים. הוא משמש כנציג הישראלי בתאגיד השוטרים האוטיסטים (NPAA; ראו בהמשך).

*  *  *

יש דבר כזה - שוטרים וקצינים (כולל קצינים בכירים מדרגת רב פקד ולמעלה) אוטיסטים בכל המשטרות בעולם,גם בישראל; ויש אפילו תאגיד של שוטרים אוטיסטים בבריטניה! (ראו סמל האגודה למטה).

למרות קיומו של האיגוד, קשה לומר כמה שוטרים אוטיסטים יש בכוחות המשטרה הבריטית (כמו בכל משטרה). נכון לעכשיו יש 900 שוטרים אוטיסטים מוצהרים בכוחות המשטרה בבריטניה, אך חלק מהשוטרים - שסבורים כי הם נמצאים בספקטרום האוטיזם - בוחרים שלא לעבור אבחון רשמי, מסיבות אישיות.

אבל, בואו נתחיל מההתחלה:

אוטיזם הוא מצב נוירו-התפתחותי לכל החיים שמשפיע על יכולתו של האדם לתקשר ולקיים אינטראקציה חברתית עם אחרים. אוטיזם משתנה מאדם לאדם. אין שני אנשים שמושפעים מהאוטיזם באותה צורה בדיוק, כיוון שהוא מקיף מגוון מצבים ותסמינים המכונה ספקטרום. אוטיזם בינוני וחמור מלווה בדרך כלל בדרגה מסוימת של לקות למידה.

[בתמונה: שוטרים אוטיסטים בבריטניה. המקור: אלכס רנב]

תסמונת אספרגר היא חלק מספקטרום האוטיזם. היא מתייחסת לסוג של אוטיזם המאופיין בהיעדר לקות למידה, והתפתחות תקינה או מתקדמת של דיבור בילדות. אנשים עם אספרגר (כמוני...) עשויים להיות אינטליגנטים ויצירתיים ביותר, וניתן למצוא אותם בכל תחומי החיים, כולל שירות המשטרה והצבא, בתפקידים הבכירים ביותר.

ניתן למצוא אנשים שנמצאים על ספקטרום האוטיזם בכל רמות השירות המשטרתי. חלקם אובחנו לאחר שירות של מספר שנות שירות. יש גם תפקידים משטרתיים שהם אידאלים עבורם!

[בתמונה: סמל תאגיד השוטרים האוטיסטים בבריטניה]

אבל, האם לא צריך להיות מסוגל לתקשר טוב ולהבין אנשים כשוטר?

כן - אבל אוטיזם לא בהכרח מונע ממישהו להיות מסוגל לתקשר או להזדהות. זה יכול להקשות יותר, אך ניתן להתגבר על קשיים עם תרגול ונחישות. תקשורת היא מיומנות שכל שוטרי המשטרה מפתחים במהלך הכשרתם ובעזרת הניסיון שהם צוברים. זה גם מיתוס שלאנשים אוטיסטים אין אמפתיה - הם חווים רגשות באותה מידה כמו אחרים, אך עשויים להתקשות לבטא אותם.

על תאגיד השוטרים האוטיסטים

תאגיד השוטרים האוטיסטים (National Police Autism Association - NPAA) החלה כקבוצת תמיכה מקומית בשוטרים אוטיסטים. היא הושק רשמית כתאגיד ארצי בבריטניה באוקטובר 2015. באותה תקופה, לא הייתה תמיכה ארצית ייחודית ומספקת לשוטרים אוטיסטים בבריטניה. ה- NPAA היא קבוצה עצמאית, המורכבת מקצינים ומשוטרים בכל רחבי בריטניה; שאינה מתיימרת לייצג את מדיניות הממשלה ו/או את עמדות פיקוד המשטרה.

[למאמר המלא באתר ה- BBC לחצו כאן. הצלם: פרנסיס הוקינס]

חברי התאגיד הם כל שוטר המבקש להצטרף אליה (אין צורך באבחון) מסיבותיו, גם אם אין הוא אוטיסט. יש בחברים למשל, הורים לילדים אוטיסטים, כאלה העובדים עם שוטרים אוטיסטים או עם אנשים בקהילה שהם אוטיסטים וכדומה.

אחת ממטרות ה- NPAA היא להסיר את הסטיגמה שעוטפת את האוטיזם. יש יתרונות רבים לשוטרים אוטיסטים והם בטח אינם אמורים להתבייש בכך (ראו בהמשך).

ה- NPAA איננו מקבל מימון מהממשלה; ולא גובה דמי חבר. האתר והפורום שלה ממומנים באופן פרטי; הוצאות הנסיעה של החברים והוצאות אחרות, מתוקצבות על ידי יחידות המשטרה שאליהם משתייכים חברי התאגיד.

מהם היתרונות של שוטר אוטיסט?

  • תשומת לב לפרטים הקטנים;
  • זיכרון חזותי מעולה;
  • שמירה על עובדות והקפדה על החוק.

[בתמונה: קטע הפאזל הוא סמל האוטיזם המוכר בינלאומית, והוא בן למעלה מחמישים שנה. מוטיב הפאזל מייצג אנשים ייחודיים המתמזגים זה בזה כדי ליצור שלם - מסר חיובי על ערך המגוון והתנאים שבהם התאגיד תומכת. צילום © בית הספר - חטיבת הביניים - Whitehill]

מהם התפקידים המתאימים ביותר (אפילו באופן מושלם) לאנשי ספקטרום האוטיסטי בכלל; ולאספרגרים  בפרט?

אציין את שלושת תחומים המתאימים ביותר:

  1. כל תחום של חקירות זיהוי פלילי (Forensic Investigators or Scene of Crime Officers)  ומדע פורנזי (Forensic Science);
  2. כל תחום של חקירות מיוחדות (Special investigations); ובעיקר, חקירות של פשע שנאה (Investigations of Hate Crime); חקירות פנים (Internal Affairs Investigations); וחקירות ביטחון שדה (Field security investigations). חשוב לציין כי חקירות פנים וחקירות ביטחון שדה מתאימות בעיקר לאספרגרים כמוני!
  3. חקירות סייבר וחקירות אבטחת מידע (Cyber investigations and information security investigations).

(בעקבות התפתחותו של תחום הסייבר, מקצועות של חקירות סייבר (Subjects of cyber investigations) נכנסו לתחומים של חקירות פורנזיות וחקירות מיוחדות).

[בתמונה: שוטרים אוטיסטים בבריטניה. המקור: אלכס רנב. הצלם: פרנסיס הוקינס]

[לקובץ המאמרים אודות אוטיזם ומשמעותו, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *