רועי צזנה: אימפריית הענן

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jsbaw7160 לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים: 'העתיד כבר כאן', לחצו כאן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

ובסטייה לרגע מהקורונה...

לפני ~6 חודשים בערך כתבתי פוסט על ההתמקדות של השר רפי פרץ בטיפולי ההמרה. סקרתי ברשומה את הראיות המדעיות בעד ונגד טיפולי המרה לפי דו"ח של האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה, באופן שקול ורציני, ולא קיבלתי תלונה מאף קורא או קוראת.

לאחרונה, קיבלתי מפייסבוק הודעה שהרשומה נמחקה עקב העובדה שעברתי בה על "הסטנדרטים של הקהילה בנוגע לעירום או פעילות מינית." אמנם, הרשומה לא הכילה אפילו שמץ של "עירום או פעילות מינית", כך שכנראה שמדובר בטעות של אלגוריתם (אני מקווה). אבל ההפתעה הגדולה באמת הייתה כשראיתי את השאלה שהוצגה לי - "מה ברצונך לעשות?"...

הייתה רק תשובה אחת שיכולתי לבחור. "לקבל את ההחלטה".

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

מילולית, הם נתנו לי רק אפשרות אחת. אתם יכולים לראות את זה בצילום המסך. אין מסלול לערעור, אין דרך אחרת. קבל את ההחלטה, או ש... נאלץ אותך לקבל את ההחלטה.

כבר כמה שנים שאני טוען (עוד בספרי "השולטים בעתיד") שהרשתות החברתיות הופכות לסוג של אימפריית-ענן חדשה, השולטת בשיח ביד רמה. הזהרתי שכאשר אין לפייסבוק מתחרים אמיתיים (ולא, טלגרם עם 200 מיליון משתמשים אינו מתחרה אמיתי בפייסבוק שגדולה ממנו פי עשרה), היא יכולה לאכוף על המשתמשים את הכללים שתרצה.

והנה זה קורה.

לגזור ולשמור כעוד איתות לכיוון לעתיד אליו אנו מתקדמים.

[לאוסף המאמרים: 'העתיד כבר כאן', לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *