אלי בר און: במלחמה כמו בכדורגל – צריך גם הגנה!

[בתמונה: כל צופה בכדורגל יודע כי לפחות מחצית מקבוצת הכדורגל הם השוער, המגנים והבלמים... התמונה היא נחלת הכלל]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

בהעדר הגנת לייזר עוצמתית, תוכנית תנופה של הרמטכ"ל היא מתכון בטוח לכישלון מוחץ שיעלה לנו בדמים רבים.

משחק הספורט הפופולרי והחשוב ביותר בעולם הוא הכדורגל. כדורגל הוא משחק מלחמה ספורטיבי; וזה סוד ההצלחה העולמית שלו:

  • כל צופה בכדורגל יודע כי לפחות מחצית מקבוצת הכדורגל הם השוער, המגנים והבלמים.
  • כל צופה בכדורגל יודע כי גם קבוצה חלומית - בהובלת גדולי הכוכבים: מסי ורונלדו, שישחקו יחד - ושכוללת רק שוער אחד, מגן אחד ובלם אחד, יתכן ותבקיע 8 גולים; אך ברור כי תקבל 10 גולים גם מקבוצה חלשה ותפסיד.

מה שהרמטכ"ל, אביב כוכבי (ראו תמונה משמאל למטה) עושה בתחום ההתקפי הוא מבורך; וחבל שבוזבזו שנים יקרות, שבהם האויב וארגוני המליציות שלו התעצמו והתעצמו.

תוכנית הרמטכ"ל גורסת כי המענה - לסיכונים ההולכים ומתעצמים כעננים שחורים מעלינו - הוא התקפי והתקפי בלבד.

[תמונתו של רב אלוף אביב כוכבי משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Operationalcow48. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

זאת באמצעות הכפלת מס' הטילים המדויקים של חיל האוויר, כך פורסם; והעצמת חילות היבשה, באמצעות הקמת חיל טילים מדויקים משמעותי; והתעצמות באלפי מל"טים תוקפים (סוג של טילים מדויקים קלים ומתמרנים).

בנוסף להפעלת המערך האדיר הזה, מתחייבת בניית המערך הלוגיסטי והמודיעיני הדרושים.

כל מקצוען מבין, שעולם החימוש העולמי יעזוב בעשור הקרוב את החימוש הסטטיסטי - שעליו התבססו צבאות היבשה, מאות שנים - ויעבור לחימוש מדויק וקטלני. כך הוא יכפיל פי 10 ויותר את יכולת ההיזק שלו.

הפתרון ההתקפי למצב המסוכן הזה מצוי בתוכנית הרמטכ"ל. אך ההנחה השגויה בתוכנית היא, שאת האמצעים שיש לך, לא יהיו גם להם. ובכן יהיו להם באיכויות מצוינות ובכמויות גדולות פי כמה.

רבותי, ככה לא בונים חומה. היכולת היחידה לעמוד במתקפת הטילים המדויקים היא באמצעות הגנת לייזר חזקה, שיש לה גם טווחי השמדה גדולים, וגם זמן השמדה קצר; כי מדובר במטחים כבדים של טילים מדויקים.

[בתמונה: גם קבוצה חלומית - בהובלת גדולי הכוכבים: מסי ורונלדו, שישחקו יחד - ושכוללת רק שוער אחד, מגן אחד ובלם אחד, יתכן ותבקיע 8 גולים; אך ברור כי תקבל 10 גולים גם מקבוצה חלשה ותפסיד... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי d.nuttall. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

שוב...

כאן לא יעזרו "צעצועי לייזר" כפי שהציגה לאחרונה מערכת הביטחון. מתקן הפקת הלייזר העוצמתי היחיד בעולם שיש לו יכולות ארוכות טווח וזמן השמדה קצר הוא הסקייגארד.

שילוב של לייזר יבשתי עוצמתי; ולייזר ואווירי, לטווח יירוט של מאות ק"מ, הוא הרגל החסרה בתוכנית הרמטכ"ל. צה"ל ללא הסקייגארד משול לאדם, שיש לו רגל אחת בלבד, נכה על כיסא גלגלים שלא יוכל להגן גם על עצמו.

במצב הנוכחי, במלחמה רחבה נתקוף חזק אך סביר שנוכה שבעתיים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *