אלעד רזניק: קיצור תולדות הבבל"ת…

[בתמונה: בבל"ת... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי ▓▒░ TORLEY ░▒▓ לאתר flickr]

הם ערוכים לכל תרחיש...

ביום חמישי האחרון התארח ראש אגף המבצעים (אמ"צ) האלוף אהרון חליווה (ראו תמונה משמאל) בכנס השנתי של ה INSS. את חליווה - שהראיון שלו סגר את הכנס - ראיין מנהל / נשיא המכון האלוף עמוס ידלין.

[תמונתו של האלוף אהרן חליווה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי U.S. Embassy Jerusalem. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

אם לסכם, אז חליווה ביבל"ת (מלשון בבל"ת), באסרטיביות הידועה שלו, עם המון מילים גדולות מבית היוצר של גל הירש והרמטכ"ל הרב מימדי, אביב כוכבי. היו כמה 'פנינים' לחליווה שקשה היה לא לשים אליהם לב. למשל:

"תפקידו של צהל הוא, מימוש האינטרס הלאומי של מדינת ישראל"...

"אשרינו שזכינו לרגע שסולימאני חוסל"... : תפקידו של ראש אמ"צ הוא לא לברך על חיסולים שמבצעת מדינה אחרת; ואם סולימאני היה כזאת בעיה, נשאלת השאלה למה אמ"צ לא פעל לחיסולו בעצמו?).

"אני חתום על כל התכניות האופרטיביות של צהל, בכל זירת המלחמה. כוחות היבשה מוכנים עכשיו...": כוחות היבשה מוכנים? באמת חליווה? לא קראת את הדו"ח של תא"ל הררי? מוזר. הוא היה מונח על שולחנך... ומה עם הדו"ח של זמיר על המוכנות בצאלים? את זה קראת?

[להרחבת המושג: 'בבל"ת', לחצו כאן]

[בכתבה: כוחות היבשה מוכנים... לכתבה המלאה של פרופ' אריה אלדד, לחצו כאן]

"ניצחון מהיר יותר במחיר נמוך יותר". באמת? שדה המערכה הופך למורכב הרבה יותר. מי שמדבר על ניצחון מהיר במחיר נמוך יותר חולם בהקיץ / הוזה / או סתם משקר לקהל.

הפנינה האחרונה הייתה דבריו בהתייחס להערכות אל מול האיום האיראני: חליווה דיבר על כך שצה"ל ערוך לשינויים הטכנולוגים באיראן "זה על השולחן" אמר חליווה. כמו שאני זוכר אחרי התקיפה האיראנית באבאקיק והבנת המשמעויות הטכנולוגיות שלה נהרו ראשי צה"ל ואחדשרפני אמ"ן לאולפני הטלוויזיה; ובטון מבוהל מעט, ששידר את הלחץ שלהם, דיברו על ההפתעה האיראנית.

.

מקורות

One thought on “אלעד רזניק: קיצור תולדות הבבל"ת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *