דוד ביתן שוב מועמד ריאלי למפכ"ל?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי distel2610 לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

בהתחלה גילוי נאות: אני מכיר את ניצב דוד ביתן היטב, ואוהב אותו מאוד.

בסבב הכושל של הניסיון למנות מפכ"ל, היה ניצב דוד ביתן בעל הסיכויים הטובים ביותר מבחינה אובייקטיבית (אם יש בכלל כזה דבר; אבל השר רצה ניצב אחר שעובד חדר לידו...).

איך תוכלו לדעת שהוא היה מועמד רציני ביותר? לפי 'ניסיונות החיסול' שעבר:

  • לא היה מועמד שעבר 'מסע חיסול' שיטתי וארוך טווח כמוהו.
  • לא היה גם 'מסע חיסול' שהכיל כל כך הרבה שטויות כמו המסע ש'תפרו לו': אינטנסיבי, שיטתי ואווילי למהדרין...

כי אפשר לומר הרבה דברים על ניצב דוד ביתן. אבל, קופות של שרצים אין עליו. נקודה! (מה שאי אפשר לומר על 'תרבות החיסולים' המשטרתית המגעילה הזו...).

אז איפה שאין רוח, מייצרים רוח... ואת כל הרוח הזו תיעדתי במאמר קודם, מה- 28 באוקטובר 2018 (ראו לינק למטה). האמת, זה היה כל כך שיטתי, ועלוב, וברור ומרגיז, שבתמונת הפתיחה של המאמר, הצבתי את פרסום דמותו עם כוונת עליו (ראו תמונה למטה). קיצוני, אבל כך זה נראה. 'חיסול' תרתי משמע!

[למאמר: 'מועמד למפכ”ל על הכוונת…', לחצו כאן]

[תמונת הרקע של המאמר 'מועמד למפכ"ל על הכוונת': זה היה כל כך שיטתי, ועלוב, וברור ומרגיז, שהתרתי את פרסום דמותו עם כוונת עליו. חיסול תרתי משמע!]

ועתה...

מירוץ המועמדים למפכ"ל חוזר, והגועל נפש חוזר איתו: סנונית ראשונה של "החרא התקשורתי" בקמפיין הנוכחי (תסלחו לי על המילה, אבל זה מה שזה!) כבר נולדה, ומה שעצוב - וכל כך צפוי - כתבי המשטרה נותנים לזה יד ומסייעים למקורותיהם:

[למאמר המלא של אלי סניר ב- ynet, לחצו כאן]

למה זה מתחיל שוב עכשיו, זה ברור. עוד מעט (אולי) יבוא שר חדש. שרים חדשים לא אוהבים מועמדים של השרים הקודמים; ומועמד טוב - שהשר הקודם לא רצה - הוא מועמד מצוין עבור השר החדש... אז כדאי להתחיל לטפטף חרא, בתקווה שיידבק (וזו בטח רק ההתחלה...).

מישהו קונה את החרא הזה?

ולגבי הטענה גופא, כאילו היא בכלל רלוונטית: ניצב דוד ביתן גר רחוק מת"א. זו עובדה והוא כבר איננו איש צעיר. שהוא יעדיף לישון בחוץ כשהוא יכול לחזור הביתה - זו טענה שיכול לטעון רק מי שאיננו מכיר אותו; וסביר גם להניח שברוב הלילות הללו שנשאר בת"א היו לו מעט מאוד שעות לעצום עיניים; שהרי, מפקד מחוז ת"א הוא מהקשים ביותר במשטרת ישראל. חישבו על האירועים הגדולים שהיו חייבים אבטחה בת"א: מהאירוויזיון ועד המלחמה בעזה; ותבינו.

אז פלמ"ח זה יופי, ולישון על מיטה צרה בלשכה ולאכול סרדינים לארוחת בוקר זה נהדר; אבל אז בטח היו מספרים שהוא מסתובב חצי ערום במשטרה בלילות, ומי יודע מה עוד... שהרי מטרתו של משחרר ההשמצות היא בטח לא להעלות לדיון את סידורי הלינה של בכירים (שופטים, חברי כנסת, שופטים, אלופים ועוד) שרחוקים מהבית...

היתרון הגדול ביותר של בית מלון הוא שהוא פתוח ושקוף וכולם רואים מי נכנס ומי יוצא. עלילות משטרתיות כחולות יהיה קשה יותר לרקום שם...

המדליף לא מתעניין בסדר הלינה של בכירים. לו יש כוונה אחרת, והקוראים (אני לפחות מקווה...) חכמים יותר והגונים יותר מהעיתונאים שמפרסמים!

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

  • פנחס יחזקאלי (2018), מועמד למפכ"ל על הכוונת, ייצור ידע, 28/10/18.

One thought on “דוד ביתן שוב מועמד ריאלי למפכ"ל?

  1. Pingback: תרבות, סטייה, אלימות ושחיתות שוטרים באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *