הרן פינשטין: לקט ישראלי-שמאלני והערה פוליטית מתבקשת

[בתמונה: הכל רמאות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

א.

בית המשפט המחוזי אישר פשרה בתביעה ייצוגית בה נטען כי חברת שמן ויושב הראש של שמן נפט וגז לשעבר ישלמו פיצויים בסך 4.5 מליון שקל. זאת בגין פרסומים - כך נטען - בהטעיה ובמרמה; לפיהם, החברה מצאה בקידוח שלה נפט ברמה גבוהה.

מתברר כי כנראה לא כך הם פני הדברים. כיוון שהחברה הסכימה לשלם פיצויים, לא התבררו העובדות הללו עד תום...

ומיהו יושב הראש שחברתו הסכימה להסדר הפשרה ולפיצוי? חבר הכנסת, הרמטכ"ל לשעבר - גבי אשכנזי!

דמיינו לעצמכם מה היה עושה השמאל לו במקום השם אשכנזי היה מופיע השם נתניהו...

[בתמונה: תארו לעצמכם... מקור התמונה: פייסבוק]

ב.

חבר הכנסת יאיר גולן רץ הפעם לבחירות מטעם מרץ. הוא נכנס לכנסת דרך מפלגה שכבר לא קיימת - "עצמאות". המפלגה השאירה חוב בחירות בסך 4.3 מיליון שקל; וכיום, על פי הכתבה בידיעות אחרונות, אין מי שיחזיר את החוב לכנסת.

דמיינו לעצמכם מה היה השמאל עושה לו במקום השם גולן היה מופיע השם נתניהו.

[בתמונה: תארו לעצמכם... מקור התמונה: פייסבוק]

ג.

מפלגת מרץ הרכיבה את רשימת מועמדיה לכנסת. בשם פועלי ישראל ואחוות העמים היא הציבה מועמד ערבי במקום הראשון (!) בעשירייה השנייה.

ד.

יפי נפש מהשמאל הישראלי, הרואים מוזיאון לא בפעם הראשונה, ואף לא מבחוץ, מתהדרים בלשונם הנקייה לא כמו זו של העם שיש להחליפו. להלן לקט קטן מהשבוע האחרון של השיח האלקטרוני של לשון יפי נפש הללו, המייתרים כמובן את הצורך בניהול משפט:

עבריין; מושחת; פושע; עילג; בעל אג'נדות הזויות; גזען בזוי; ; נבזה; ; לקקנים; פסיכופת; שנאה-שטנה; איש חולה; ממשלת פשע; חסרי מוסר; מדינת כל גנביה; שותפים לתא במעשיהו; בלופר [בלפור]; אביון; גידול סרטני;

[בתמונה: עבריין; מושחת; פושע; עילג; בעל אג'נדות הזויות; גזען בזוי; ; נבזה; ; לקקנים; פסיכופת; שנאה-שטנה; איש חולה; ממשלת פשע; חסרי מוסר; מדינת כל גנביה; שותפים לתא במעשיהו; בלופר [בלפור]; אביון; גידול סרטני... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Mohamed Mosbah לאתר flickr]

האם כך הם מתכוונים לשמור על שלמות העם; במובחן, כמובן, משלמות המולדת?

3 thoughts on “הרן פינשטין: לקט ישראלי-שמאלני והערה פוליטית מתבקשת

  1. במקרה כזה, כפי שאתה מתאר, השמאל היה תוקף את נתניהו, בדיוק כפי שאתה עושה עכשיו על אשכנזי וגולן.
    ההבדל בין נתניהו ובין אשכנזי וגולן הם כתבי האישום החמורים נגד נתניהו, בשעה שנגד אשכנזי לכולם אפילו לא נפתחה חקירה. ואתה מדבר על תעמולת בחירות. ההאשמות נגד נתניהו אינן עניין של תעמולה, אלא עובדות. ואת זה, כנראה אינך מבין.

  2. נתניהו ולא מעט מיועציו ושריו עומדים בפני כתבי אשום כבדים.
    אבל היי,
    הנה צפור – השמאל.

    מאמר תעמולה חביב.

  3. אני חושב שבמבחן התוצאה, ידיו של נתניהו הן הדביקות ביותר…
    שוחד, מרמה והפרת אמונים הן לא אשמות פשוטות והסירוב העיקש שלו לעמוד קבל עם ולהוכיח כי אכן "לא היה כלום" – מוסיף לא מעט שמן למדורת ההאשמות.
    תוסיף לכך את העובדה כי לשם סירוב זה לקח האיש מדינה שלמה כבת ערובה – מה שעולה כבר מליארדים – ומיד כל חטאי השמאל (השמאל? לא ידעתי… אני לא חושב שהם יודעים שהם שמאל, או שמא כל מי שלא נאמן עד הקץ המר לההוא מבלפור [מיקום זמני] מונצח ישר כ"שמאלני") – מחווירים מאד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *