גרשון הכהן: לרשות הפלסטינית זה חשוב!

[בתמונה: אבו מאזן הוא סלאב באירופה. צלם מסתכן כידי לתפוס תמונה בעת ביקור אבו מאזן ברומא ב- 2017. תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Ur Cameras לאתר flickr]

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים. משמש היום כעמית מחקר במרכז בגין-סאדאת (בס"א), באוניברסיטת בר אילן.

*  *  *

תופעה המוכרת לי היטב היא, שמאמרי נקראים במדינות ערב הרבה יותר מאשר בישראל...

ביום א', ה- 29 בדצמבר 2019, פרסמתי בעיתון 'ישראל היום' מאמר, המנתח את פעולות אבו מאזן וקובע כי עבור ישראל, אבו מאזן הוא איום אסטרטגי, הרבה יותר מחמאס! המאמר ראה אור גם באתר זה (ראו לינק למטה).

עבר רק יום אחד וביום ב', ה- 30 בדצמבר 2019, כבר פרסם העיתון הפלסטיני אל חיה אל ג׳דידה את המאמר, מתורגם לערבית (ראו משמאל למטה), במהירות מעוררת פליאה.

[למאמרו של האלוף במיל' גרשון הכהן:  'אבו מאזן כאיום אסטרטגי', לחצו כאן]

חיה אל ג׳דידה הוא עיתונו הרשמי של אבו מאזן, וקשה להניח שפורסם ללא הסכמתו. כל מי שבקיא במלאכת העריכה מבין, שהושקע כאן מאמץ יתר. אם הגיעו העורכים לעבודה ביום א' בבוקר, עברו על העיתונות הישראלית, סימנו את המאמר, תרגמו אותו והעבירוהו לאישור לפני פרסום, לא נותרו להם לא יותר מ 12 שעות להוציא את התרגום לדפוס. 

לדעתי, העובדה הזו בהחלט מזמינה התבוננות. כנראה שנגעתי בנקודה רגישה...

ברשות הפלסטינית רגישים מאוד לדיון בישראל על האינטרסים הישראליים בשטחי C; והבחירה של אל חיה אל ג׳דידה לתרגום ולפרסום המאמר, כנראה מוכוונת על ידי הנהגת הרש״פ.

על פניו האינטרס בפרסום נובע מההכרה שאני מעניק לאבו מאזן כמוביל מערכה מדינית בינלאומית מוצלחת נגד ישראל, אפקטיבית פי כמה מזו המנוהלת על ידי חמאס במאבק המזוין.

מעבר לזה, כנראה נגעתי בעצב רגיש של אבו מאזן וכדאי לנתח אותו. רק בשבוע שעבר קבע ד"ר יוסי ביילין בתכנית הטלוויזיה "השמאלנים": ״חכו תראו, השלטון יתחלף והסכם בילין אבו מאזן ישוב לבמה״.

הוא צודק! המגמה להסכים לנסיגות קשות, במתכונת קלינטון -ברק - אולמרט, לא באמת נגנזה. היא ממשיכה להתארגן; ועם ישראל חי בהכחשה, כאילו שהאיום לא אקטואלי.

תרגום המאמר הזה יכול ללמד משהו חשוב!

One thought on “גרשון הכהן: לרשות הפלסטינית זה חשוב!

  1. הסכנה קיימת כל עוד יש בינינו כאלו שהמטרה (הקמת מדינה פלסטינאית) מצדיקה את האמצעים (גם שכבר לא כל כך ברור למה המטרה הזו היא החשובה).

    ביילין וחבריו בעבודה ושמאלה (וגם כמה בכחול-לבן) לא באמת רואים את טובת ישראל מול עיניהם. הצהרותיהם בנושא הן מהפה לחוץ. הם רואים איזו דרך שהותוותה לפני כמה עשורים ונכשלה יותר מעשרות פעמים כדרך יחידה שאין בלתה. זו כת מסוכנת ולא אידיאולוגיה מציאותית. דת השלום עם השהיד שלה שטופח היטב לתדמית שהוא לא היה מוכן לקבל על עצמו מוכנה למכור את כולנו רק כדי למרק לעצמה את המצפון ולהגיד שהם הצליחו.

    לשם מה? מה התוצאה? מהי טובת ישראל שבכך? כלום חוץ מאמירות סרק ושקר שנועדו להצדיק את הדרך האחת שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *