אלעד רזניק: מיקי גנור הוא לא התפוח הרקוב היחיד בערמה

[בתמונה: אם מישהו חושב שנתניהו / בנט / או כל שר ביטחון גנרי יעשה רהביליטציה בענף, יש לי חד קרן למכור לו... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Hans Splinter לאתר flickr]

הכל רמאות...

במסגרת הפינה, 'מיקי גנור הוא לא התפוח הרקוב היחיד בערמה', הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות למספר חשודים, במעורבות בפרשת שחיתות חמורה בגוף בטחוני, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע. על הפרשה, ועל שמות המעורבים יש צו איסור פרסום.

למה? ככה! שמם הטוב של הנאשמים גדול מזכות הציבור לדעת. ככה זה כשמדובר ב'מקורביזם הביטחוני הישראלי'. ואם מישהו חושב שנתניהו / בנט / או כל שר ביטחון גנרי יעשה רהביליטציה בענף, יש לי חד קרן למכור לו!

במסגרת הפינה 'עובדים עליכם בעיניים' הופיע האלוף מוטי אלמוז בפני וועדת החוץ והביטחון, לתרץ את מספרי החרדים המנופחים. אלמוז הופיע בפני אלו שנהנו מירות עמלו של אכ"א, לאורך שנים, ובמיוחד שר הביטחון לשעבר יעלון. אם מישהו חושב שוועדת חוץ וביטחון לא תחתום על המסקנות של האלמוז, שיחשוב שנית... כמו שאומר סרגי'ו קונסטנזה" "פס בליינד המפקד".

[למאמרו של אלעד רזניק: 'הראליטי הצבאי – מי גונב ראשון…', לחצו כאן]

למה הוא לא מינה בודק חיצוני?

הרמטכ"ל מינה אלוף לבדיקת הפרשה. למה הוא לא מינה בודק חיצוני? כיוון שגם הרמטכ"ל מבין, שמינוי בודק חיצוני תפתח תיבת פנדורה, שיפה לה להישאר סגורה.

אם מישהו חושב, שארגון שמתנהל ככה יצליח להביא תוצאות, יש לי בשבילו הפתעה לא נעימה!

[למאמרו של אלעד רזניק: 'ככה הם מתכוונים לנצח מלחמות', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

2 thoughts on “אלעד רזניק: מיקי גנור הוא לא התפוח הרקוב היחיד בערמה

  1. רוני, אני מציע להירגע.

    צה"ל לא מושחת והמדינה לא מושחתת.

    יש במקומות רבים כיסים גדולים יותר וגדולים פחות שהם לא בסדר. חלקם הקטן באמת מושחתים. חלקם הגדול מתנהלים תחת לחצים כבדים מאד ומעגלים פינות. אין להם "תרבות ארגונית" שמקדשת תחקיר אמת, דיווח אמת, ניטרול אג'נדות אישיות וכד'.
    זו בעיה קשה והיא בנפשנו, אני מסכים, אבל צריך לדייק ולא להכליל ולהשמיץ באופן כל כך גורף כמו שאתה עושה.

    אני גם לא מציע לנו להתחיל בתרבות ועדות חקירה חיצוניות/משפטיות על כל דבר שזז.
    צריך להחזיר את הסמכות למפקדים, תוך זה שהם מהווים דוגמא ומופת לתרבות הנדרשת.

    מי שלא יכול לעמוד בסטנדרטים של אמת, לא צריך להיות שם, אני מסכים.

    אבל די לוועדות החקירה. לא צריך תמיד לחפש "לתלות אשמים" אלא כדאי להתמקד בשיפור התרבות הארגונית, כאשר משלבים דרישה תקיפה לסטנדרטים עם שיפור מתמיד במקום לשפוך את התינוק עם המים. לעיתים זה דורש סילוק של מישהו ולעיתים אפשר לעבוד איתו כדי לשפר ולהתקדם בנושא הזה.

    וגם – אחריות המפקדים ברורה, אבל לא תמיד אחריות המפקד מגיעה לכך שחייבים לזרוק אותו בבושת פנים על כל נפילה של אדם שסרח תחת פיקודו איפשהו בשרשרת הפיקוד. אם נלך בשיטה הזו ועם קצת "אינדוקציה", בואו נדיח את הרמטכ"ל (החדש יחסית) על בעיה כלשהי ראשונה שמתגלית בתחום התרבות הארגונית, בכל רמה בצה"ל, גם אם היא מאד "תחומה" ומוגבלת. זה לא עובד כך.

    בינתיים אני כן סומך על ההנהגה שלנו – הרמטכ"ל ושר הבטחון – שאינם מושחתים וכן עושים מה שנדרש לשיפור מהיר ומעמיק של התרבות הארגונית.

  2. צהל" ארגון מושחת .היד משהו לא מושחת במדינה הזאת ,לזרוק אבן בעיניים עצומות ולפגוע בכול נקודה מושחתת צבא משטרה פנים חינוך בריאות ,רכש בטחוני ביבי נתניהו שלא ידע על עסקת עליי השייט .רבים וטובים שפכו דמם למען המדינה ,נקווה שלא היה לשוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *