אמציה חן: עדיפה ההישרדות, על גלגול עיניים

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי תמונות alex80 לאתר Pixabay]

תת אלוף אמציה חן (פצי) היה מפקד אוגדה. לאחר שחרורו ב- 1991, מונה במילואים כאחראי על הפקת לקחים בצה"ל.

*  *  *

בזכות אתר "סרוגים", מצאתי קטעי מאמר של חנוך דאום (עיתונאי "ידיעות אחרונות"). המכה על חטא תמיכת התקשורת והוא ביניהם, בשחרורו של גלעד שליט.

אגב בניגוד לכל חברי לשרות הקבע - אלופים ותתי אלופים, שתמכו בשחרורו של גלעד שליט - התייצבתי (יחד עם אל"מ שמוליק פז וסא"ל דן שיאון) בבג"ץ, כנגד ביצוע עסקת החליפין; וממילא, כנגד נימוקים חסרי שחר של חברי לשרות הקבע, שבתאימות מוזרה (או שלא), תאמו לזו של חברי הממשלה ובנימין נתניהו בראשם.

[לכתבה המלאה של חדשות סרוגים, לחצו כאן]

בתמצית דבריו אומר דאום: "יש משהו אחר שהבנתי בחלוף השנים: יש לי ולתקשורת הישראלית חלק גדול בעסקה הגרועה הזו. פרטנו על רגשות הציבור, הלכנו בכל הכוח עם המשפחה וחנקנו טענות נגד, עשינו קרנבל תקשורתי חד צדדי; ורתמנו את כל כוחנו לטובת עסקת כניעה שערורייתית. ילדיו של סנ"צ ברוך מזרחי ז"ל איבדו את אביהם בגלל רוצח ששוחרר בעסקה הזו. גם ברצח דני גונן ז"ל היה מעורב משוחרר מעסקת שליט.

רבים ממשוחררי העסקה שבו לטרור ומה שעצוב הוא שאפשר היה לצפות שזה יקרה. אבל לא רצינו. התעלמנו מכך שרוצחים שקיבלו שבעה מאסרי עולם משוחררים. התעלמנו מכך שהפסטיבל שאנחנו עושים מעלה את מחיר העסקה ובמקום ללחוץ על הצבא למצוא את מיקומו של שליט (עמוס גלעד טוען גם היום שהדבר היה אפשרי), לחצנו את חברי הממשלה להיכנע. פרטנו על רגשות הציבור, הצפנו את המדיה בטיעונים קיטשיים ומחוות פופוליסטיות שלא היה בהם גרם של פרספקטיבה, ונתנו לבטן להכריע, במקום לעבוד מהראש. בסוף דבריו כתב דאום: "זו לא הייתה עיתונות. זה היה קמפיין".

[מקור תמונתו המקורית של חנוך דאום: פייסבוק]

למקרא מאמרו של דאום, ובמבט אל ימי המאבק לשחרורו של שליט. בולטת העובדה כי אותם אזרחים וברוב המקרים אותם אנשי תקשורת, שהשתתפו ב"קמפיין שליט". משייכים היום ומזה שנים את עצמם, לחבורת רל"ב (רק לא ביבי).

קבוצה זו שהיום מצהירה בגלוי (וזאת זכותה), כי מטרתה פוליטית. מעלה את השאלה, היכן מונח "הקו האדום" שאותו אין חוצים? שהרי למרות ההיתר להנמכת נורמת הלחימה, שכמוה כפגיעה בביטחון המדינה. קראה חבורת רל"ב ב"קמפיין שליט": "להציל את הילד של כולנו", והמדובר, בחייל שבמקום להגן על חבריו, הסגיר עצמו לידי האויב.

מה גם שהיום נוכח הטרוף המתרחש, ידרשו חברי הקבוצה למענה: אם ניקיון כפיים כעילה לגירושו של ביבי מההנהגה, יהפוך בישראל לנורמה מחייבת, אפשר וימומש הפרסום בתקשורת על חשד לעבירות, שביצעו מנהיגי מפלגות מימין ומשמאל. מה שעלול להביא עלינו, מגיפה של מגלגלי עיניים. שמן הסתם ישכיחו כי ישראל שלנו, מצויה במלחמת התשה מתמשכת!

[בתמונה: גלעד שליט. להציל את הילד של כולנו... נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי צה"ל. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

מקורות והעשרה

One thought on “אמציה חן: עדיפה ההישרדות, על גלגול עיניים

  1. מסכים שהראש לא עבד בעניין שחרור שליט, אך נא לא להאשים "אותנו". מי שהחליט על שחרור שליט, ולא משנה אם קצינים בכירים תמכו בכך, היה אדם אחד, שעד היום לא עובד מהראש, אלא מקומה הישרדותית אישית בלבד _ נתניהו.
    אני מתנגד לנתניהו בעיקר מאחר שהוא מזיק לישראל כמעט בכל התחומים. השחיתות האישית שלו היא רק חלק קטן מכך. גרועה ממנה ההשחתה של המדינה שהוא גורם. וגם חשבתי אז בטוח היום שחרור שליט תוך החלפתו במאות מחבלים הייתה טעות קולוסלית. עוד אחת מהטעויות הרבות של נתניהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *