אלעד רזניק: שר הביטחון לא מבין כנראה רוסית…

[בתמונה: פוליטיקה ומדינאות ישראלית בעליבותה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי cocoparisienne לאתר Pixabay]

נפתלי בנט מכריז מלחמה...

לפני כשבוע תופף שר הביטחון נפתלי בנט על חזהו, והצהיר בקול גדול על לחימה נחושה בהתבססות האיראנית בסוריה. בצה"ל מיהרו להכחיש דרך הכתבים הצבאיים כל שינוי במדיניות. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו התראיין - בעת שהותו בפורטוגל - והצהיר שאין שינוי במדיניות הישראלית בסוריה:

[בתמונה: "תכנית בנט נגד האיראנים בסוריה אינה חדשה". לכתבה המלאה של איתמר אייכנר, לחצו כאן]

להבלים - שמדבר שר הביטחון בנושאים אסטרטגים - יש משמעות החורגת מגבולותיה הפוליטיים של מדינת ישראל; והגיע הזמן שמישהו יהיה מבוגר אחראי וירגיע...

מהנעשה בחצרו של הדוב

ביום רביעי ה 11 לחודש התנהל סבב שיחות נוסף באסטנה בירת קזאחסטן. השיחות בהשתתפות איראן טורקיה ורוסיה הסתיימו בהצהרה משותפת: סעיף 4 בהצהרה מגנה את התקיפות הישראליות על אדמת סוריה, שנערכות בניגוד לחוק הבינלאומי. ההצהרה הזאת מייצגת את המדיניות הרוסית הקיימת בהתייחס לתקיפות הישראליות. היא נשמעה בעבר ע"י נציגים רוסים; אבל, למיטב זיכרוני, זו הפעם הראשונה שהיא נכללת בהודעת סיכום משותפת.

[לנוסח המלא של ההצהרה המשותפת, לחצו כאן]

ע"פ מקורות זרים, ההצהרות הרוסיות מלוות בפעילות צבאית. ע"פ אותם מקורות לפני כמה ימים מנעו מטוסים רוסים תקיפה ישראלית בשדה"ת בתדמור.

[למאמר המלא של זיתון ואח' ב- ynet, לחצו כאן]

ע"פ מקורות זרים אותם מטוסים יירטו שלשום פוסידון אמריקאי שבא לרחרח באזור....

מלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולפני זה כדאי למהר ולהתחיל לפעול להחזיר את הדוב למערה. איליושין 20 שנופל באמצע הלילה זאת התחלה נהדרת רק שמאז עברו 450 יום, ואצלנו שר הביטחון מתופף על חזהו ואין ממשלה.

פוליטיקה ומדינאות ישראלית בעליבותה!

[בתמונה: SU 27 מעל הים הבלטי - התמונה באדיבות ארץ הדוב]

One thought on “אלעד רזניק: שר הביטחון לא מבין כנראה רוסית…

  1. בנט לא הכריז מלחמה – המלחמה קיימת, כרגע בצורה של המב"מ ובעתיד הלא רחוק ככל הנראה באופן מלא: מלחמה רב חזיתית מבוססת תמ"ס, מנהרות ופשיטות קרקעיות של האוייב, רחפנים ואולי אפילו אב"כ במקרה קיצון.

    השאיפה שלנו במב"מ כמובן למזער את יכולת האוייב למצב את עצמו בעמדת זינוק משופרת למלחמה.

    ברור שיש אתגרים כמו הנחישות של האוייב והרוסים, אבל האם אנחנו חייבים להרים ידיים?

    ההתייחסות לבנט כשר בטחון בצורה פטרונית ופוסלת איננה במקומה.
    לא נתנו לו 100 ימי חסד, אפילו לא יום אחד.
    בנט חושב אחרת ומתנהל אחרת, ובלי קשר לדיעה הפוליטית המערכת זקוקה לניעור, להצבת מטרות ולחשיבה אחרת מאשר של יעלון ונתניהו ואחרים – שקפאו בחשיבה והביאו עלינו את המצב הגרוע של מוכנות לאיומים בו אנחנו נמצאים כעת.
    בנט שר בטחון רענן ומבטיח – והצלחתו הצלחתנו. תנו לו צ'אנס ואם נותנים ביקורת – אז קונסטרוקטיבית בלי התלהמות ויוהרה לחשוב שהאמת "החד משמעית" נמצאת רק במקום אחד, הפוך לבנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *