יצחק אדיג'ס: מיהי ’הנפש התאומה’ שלכם?

[בתמונה: מיהי ה'נפש התאומה' שלכם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי IMAGE-WS לאתר Pixabay]

[בתמונה: מיהי ה'נפש התאומה' שלכם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי IMAGE-WS לאתר Pixabay]

'נפש תאומה' אמור, לכאורה, להיות מישהו שהוא שידוך מושלם. מישהו איתו לא יהיה לנו שום קונפליקט. מישהו שמבין אותנו, ושאנחנו מבינים אותו באופן מלא, וללא מאמץ. אבל, האם קיים אדם כזה במציאות? הרי אם קיים אדם מושלם כזה בשביל מה הוא צריך אותנו? הוא הרי מושלם. לא?

[למאמר המקורי של פרופ' יצחק אדיג'ס (באנגלית) בבלוג שלו, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית. [בתמונה משמאל; יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK)

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

[בתמונה משמאל; יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK)

*  *  *

צעירים מחפשים את בן הזוג המושלם. את הנפש התאומה שלהם.

זה מזכיר לי את הכותרת של אחד מספרי: ההנהלה האידאלית: מדוע אינך יכול להיות כזה, ומה לעשות בקשר לכך (The Ideal Executive: Why You Cannot Be One and What to Do About It). על אותו משקל, גם אנחנו לא נוכל למצוא נפש תאומה אידאלית. למה?

בגלל השינוי. אין שום דבר מושלם בעולם הזה. ככל שהמצבים משתנים, מה שהתאים לתנאים קודם לכן; כבר לא יתאים לאחר מכן. מה שגרם לנו להרגיש מושלם אתמול; עלול לגרום לנו להרגיש מחורבן היום...

האם המשמעות היא, שעלינו לוותר על חלומנו להשיג את בן הזוג המושלם? את "הנפש התאומה שלנו? ממש לא! אבל, עלינו לחפש את השלמות, לא בקלט אלא בפלט. הרשו לי להסביר:

נפש תאומה אמורה, לכאורה, להיות מישהו שהוא שידוך מושלם. מישהו שאיתו לא יהיה לנו שום קונפליקט. מישהו שמבין אותנו, ושאנחנו מבינים אותו באופן מלא, וללא מאמץ. אבל, האם קיים אדם כזה במציאות? הרי אם קיים אדם מושלם כזה בשביל מה הוא צריך אותנו? הוא הרי מושלם. לא?

[בתמונה: מיהי ה’נפש התאומה’ שלכם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי FrankWinkler לאתר Pixabay]

[בתמונה: מיהי ה’נפש התאומה’ שלכם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי FrankWinkler לאתר Pixabay]

לכן, איננו זקוקים לבן זוג מושלם. אנו זקוקים לבן זוג משלים, כך שביחד, אנו משלימים זה את זה!

אבל, יש מלכוד. העובדה שאנחנו שונים ואף אחד לא מושלם, תגרור עימותים. אבל, כשיש אמון וכבוד הדדי, נוצר קונפליקט בונה. אמון משמעו שאנו מאמינים שלשנינו יש אינטרסים משותפים. כבוד פירושו שאנו מאמינים, ששנינו יכולים ללמוד מההבדלים בינינו.

נפש תאומה איננה מישהו מושלם; אלא כזה, שאנחנו סומכים עליו ומכבדים אותו. מישהו שמשתף את תחומי העניין שלו וממנו אנחנו יכולים ללמוד. באמצעות אמון וכבוד הדדי, אנחנו צומחים יחד; ועם הזמן, אנחנו טובים יותר ממי שהיינו, כשהקשר התחיל.

לכן, אל תחפשו בן זוג נפש מושלם שלא זקוק לכם. חפשו אדם שאתם נמשכים אליו, שאתם מכבדים וסומכים עליו, שממנו אתם יכולים ללמוד; והוא מוכן ללמוד מכם. עם הזמן, אותו אדם יתפתח להיות הנפש התאומה שלכם.

חשבו על הנפש התאומה שלכם כפלט (output); ולא כקלט (input). נפשות תאומות הן כאלה שמבקשות להתפתח ולהפוך לנפש אחת.

אין בנמצא בני זוג שהם נפש תאומה. הם מתפתחים להיות כאלה, כל עוד יש אמון הדדי וכבוד!

[להרחבת המושג: 'אמון', לחצו כאן]

[בתמונה: מיהי ה’נפש התאומה’ שלכם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי edmondlafoto לאתר Pixabay]

[בתמונה: מיהי ה’נפש התאומה’ שלכם? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי edmondlafoto לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

One thought on “יצחק אדיג'ס: מיהי ’הנפש התאומה’ שלכם?

  1. מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור כמה אנשים שאמרו שזה בלתי אפשרי. שמי יוסף בן דוד ואני מתל אביב, ישראל. אבל אני עובר לשיקגו בארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, כשאיבדתי את מקום עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לטפל בעצמי ובצרכי המשפחה. שלה ושל ילדיי באותו רגע. הצלחתי במשך תשע שנים, אף אישה לא תומכת בי לטפל היטב בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת בדיקה לאשתי אבל היא מונעת ממני לדבר איתה אני מנסה לדבר עם חבר שלה ובני משפחתה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה מאוחר יותר לכל כך הרבה חברות אבל עדיין הם עשו זאת אל תתקשר אליי, עד שיגיע יום נאמן שלעולם לא אשכח בחיי. כשפגשתי חבר ותיק שלי שהסברתי לו את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על איש גדול שעזר לו להשיג עבודה טובה בתחום חברת קוקה קולה והוא סיפר לי שהוא מכשף כישוף אבל אני אדם שמעולם לא מאמין במאיית האיות אבל החלטתי לנסות אותו ודריגבינוביה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת ימי הארוחות האלה. אני פועל לפי כל ההוראות ועושה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. דריגבינוביה דאג שהכל ילך כשורה ואשתי תראה אותי שוב אחרי עבודה נפלאה של דריגבונובה. אשתי התקשרה אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא באמת מתגעגעת אליי ולילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשרה אלי חברה ששלחתי מכתב הערכה שלי, עכשיו אני המנהל של חברת פרגון בארה"ב. אני מייעץ לך אם יש לך בעיות שלח הודעה לדוא"ל זה: doctorigbinovia93@gmail.com או WhatsApp אותו במס '+1 (216) 202-2709 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח את הדברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *