אלעד רזניק: כטב"ם איראני בשמי עזה

[בתמונה: הכטב"מ האיראני, שאהד-129, בשמי רצועת עזה]

עובדות

"ב- 29 באוקטובר 2019, יירטו מטוסי F-15 של צה"ל כלי טיס בלתי מאויש שטס מעל שמי רצועת עזה, באופן יוצא דופן, בגובה 12 אלף רגל, אך לא חצה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס המריא מדרום הרצועה, ובישראל הבהירו כי "לא יסבלו פעילות אווירית כזו של חמאס" (גולדברג, 2019).

מדובר בטיסה שעלולה להוות איום על כלי הטיס של צה"ל, שטסים אף הם באותו הגובה. גורם המצוי בפרטי האירוע אמר כי ברגע שהמל"ט הפלסטיני טיפס לגובה של 12 אלף רגל, הוא איים על מרחב כלי הטיס הישראליים, ולכן הוחלט להפיל אותו. ההחלטה ליירטו מצביעה על כך שישראל לא תאפשר פעילות אווירית מעל הרצועה גם בעתיד..." (גולדברג, 2019).

[לכתבה המלאה של דוד גולדברג באתר JDN, לחצו כאן]

משל

נער הלך עם אביו לאורך מסילת הרכבת. לפתע הם שמעו צפצוף חלש בחשכה. אביו של הנער הניח את ראשו על המסילה. בא קטר והוריד לו אותו.

יומיים אחרי זה במהלך טקסי האבלות, שמע הנער צפצוף חלש שעלה מהקומקום שעל האש. הוא הסתער עליו בחמת זעם ושבר אותו לחתיכות.

כששאלו אותו מה הוא עשה אמר: אלו, כשאתה לא מטפל בהם כשהם קטנים, הם הורגים אותך אח"כ...

[בתמונה: הכטב"ם בשמי עזה...]

הנמשל

שאהד-129 (شاهد ۱۲۹) הוא כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) תוצרת משרד ההגנה האיראני, שהוצג לראשונה בספטמבר 2012 על ידי אמיר חאג'י-זאדה מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה האסלאמית. הוא מסוגל לבצע פעולות איסוף מודיעין ותקיפה, כמו גם לטוס במשך 24 שעות ברציפות. הוא הכטב"ם הראשון שפותח באיראן לגובה בינוני לטווח ארוך.

הופעת - מה שנראה כשאהד 129 - בשמי רצועת עזה, הוא סימן מעיד על עומק המעורבות האיראנית ברצועה; ועל צירי הברחות פעילים למדי.

איך אמרנו על הקומקום: אלו, כשאתה לא מטפל בהם כשהם קטנים, הם הורגים אותך אח"כ...

[בתמונה: שהאד 129. המקור פרס טי וי]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *