יאיר רגב: 'העלבת עובד ציבור' – עבירה מיותרת!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי reidy68 לאתר Pixabay]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

את אחת המסות האינטליגנטיות ביותר בנוגע לצורך לבטל את העבירה של 'העלבת עובד ציבור', הביא לנו דווקא סטנדאפיסט: תום אהרון. זהו סרטון חובה שצריך ללמד, שמגיש נושא חשוב וכאוב המוגש בצורה קליטה והומוריסטית. אתם פשוט חייבים לצפות בסרטון עד הסוף!!! (הסרט מצורף למטה).

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors]

חשוב להבהיר:

שוטר אינו אמור להיות חשוף לאמירות מעליבות הקשורות לביצוע תפקידו; אולם, הדעת נותנת כי רוב האמירות לא ישפיעו בפועל עליו ועל חבריו השוטרים ועל דרך תפקודם בעתיד.

התופעה של פתיחת תיק חקירה - כתגובה כוחנית כנגד המעליב - פסולה לחלוטין!

אף אחד לא אוהב שמעליבים אותו בזמן שהוא עושה את עבודתו. דינו של שוטר אינו צריך להיות שונה מדינו של זבן בחנות. אם כבר, דווקא מעובד הציבור מצופה רמת סיבולת גבוהה יותר לביטויים הנכתבים או הנאמרים עליו; ועשויים להיות מעליבים ופוגעים. זאת, על-מנת לשמר מרחב אפקטיבי לקיומה של ביקורת.

יש להימנע מהטלת סנקציה משפטית, בדמות הטלת כתם של עבירה פלילית בדבר העלבת עובד ציבור. יתרה מכך, הגיעה העת להיפטר מהשריד המנדטורי הזה שקבע סנקציה עונשית, שנבעה מראית ההעלבה כמכוונת לפגוע בכס המלכות הבריטי. בדמוקרטיה, שוטרים (וגם משרתי ציבור אחרים) אינם מבצעי הנחיות המלך; האזרחים הם בעלי הבית שלהם; ומה לעשות, יש לעתים, בעלי בית לא נחמדים.

אבל מכאן ועד מתן היכולת לפקידים הללו לפתוח תיקים פליליים למעליביהם, המרחק גדול!

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *